رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۴ اسفند ۱۴۰۰

کاژه ; بازسازی ساختمان ، روف گاردن و پارتیشن شیشه ای

اشتراک گذاری

خیلی چیزها می توانند زیبا باشند. در بازسازی ساختمان حتی یک انعکاس نور روی شیشه یا یک چشم انداز سرسبز، تفاوت چشمگیری ایجاد می کند. تحقیقات ثابت کرده اند که زیبایی یک ساختمان بیش از ایمنی آن باعث خوشحالی افراد می شود. دیدن مناظر یکنواخت و کسل کننده، هورمونهای استرس را در بدن ترشح می کنند و ضربان قلب را افزایش می دهند. در این مقاله به بررسی احداث روف گاردن و پارتیشن شیشه ای به عنوان دو روش شگفت انگیز در بازسازی ساختمان می پردازیم.

حتما برای شما هم پیش آمده که با رفتن به محیط کاری جدید یا خانه ی جدید تا مدتها حالتان عوض شده است. ساختمان ملکی شما هم از این قاعده مستثنی نیست، فرقی نمی کند که این ملک، مسکونی باشد یا تجاری، هر چند سال یک بار باید دستی به سر و روی آن کشید. ساختمان هم مانند هر دارائی ارزشمند دیگری نیاز به مراقبت دارد. گاهی لازم است زیبایی ساختمانی که در آن زندگی می کنیم را تعمیر کنیم تا حس خوشحالی و شادی گم شده خود را بازیابیم.
زیباتر کردن محیط، یکی از دلایل بازسازی ساختمان است. زیبایی یک چیز قابل لمس نیست بلکه حس خوشایندی است که در ذهن ما وجود دارد. برخی رنگ ها، فرم ها یا اشکال هیچ گاه قدیمی نمی شوند و همیشه برای ما جذاب هستند. ما به سمت زیبایی کشیده می شویم چون زیبایی باعث خوشحالی ما می شود و انرژی تداوم بقا را برای ما فراهم می کند. روف گاردن و پارتیشن شیشه ای دو عامل کم هزینه برای خلق زیبایی در یک ساختمان قدیمی هستند. اگر به دنبال یک تغییر اساسی با کمترین قیمت و بیشترین تاثیر هستید، این دو گزینه را به شما پیشنهاد می کنیم.

کاژه

روف گاردن چیست و چقدر هزینه بر می دارد

حتی اگر هیچ علاقه ای به پرورش گل و گیاه نداشته باشید باز هم سرسبزی گیاهان اثر خود را بر روحیه شما خواهند گذاشت. روف گاردن یا گرین روف (GREEN ROOF SYSTEM) یکی از عناصر معماری و بازسازی ساختمان است که قدمتی در حد باغهای معلق بابل دارد. معماران از سه هزار سال پیش فهمیده بودند که بخشی از زیبایی یک ساختمان به محوطه و فضای سبز آن مربوط است. با تجمع انسان ها در فضاهای محدود شهری و ظهور زندگی آپارتمانی، استفاده حداکثری از زمین، باعث حذف حیاط از ساختمان ها شده است. اما نیاز انسان به سرسبزی و زیبایی همچنان باقیست.
روف گاردن ها با هدف خلق فضای سبز در محوطه های محدود و فراتر از سطح زمین به وجود آمدند. این محوطه می تواند سقف صاف و وسیع یک ساختمان یا یک بالکن و تراس محدود باشد. شما می توانید در بام آپارتمان یا منزل مسکونی و حتی اداری خود یک پارک و فضای سبز منحصر به فرد داشته باشید. باغچه و فضای سبزی که می تواند با کمترین هزینه ممکن و به صورت مسقف یا باز اجرا شود.
سقف های مسطح برای روف گاردن ایده آل هستند. باغ شما می تواند از گل ها و گیاهان محوطه ای و باغی با ریشه های نازک و کم عمق ساخته شود. حتی می توانید از چمن و گیاه مصنوعی برای خلق آن استفاده کنید. دیواره ها و نمای روف گاردن شما می تواند از چوب، سنگ یا ترکیبهای سبک وزن ساخته شود. نوع و بستر کشت شما می تواند مسطح و چمن، یا درختان باغی و یا گلدان های رنگارنگ باشد. بسته به سلیقه و شرایط آب و هوایی محل، می توان بهترین گزینه ها را برای بازسازی ساختمان انتخاب کرد.

آیا وجود یک باغ روی سقف ساختمان مشکلی ایجاد نمی کند؟

آیا این سوال به ذهن شما هم رسیده است؟ وزن یک روف گاردن برای سقف یا تراس ما سنگین نیست؟ باید بگوییم که خیر. به لطف فناوری های جدید، تمامی مصالح ساختمانی با بیشترین قدرت و سبک ترین وزن ممکن در دسترس هستند. سوال بعدی این است که آیا رطوبت یک باغ روی سقف یا بالکن ما مشکلی برای سقف و دیوارهای ساختمان ایجاد نمی کند؟ باید بگوییم که با به کارگیری مصالح سبک عایق، و همچنین بهره گیری از گیاهان تزیینی که ریشه های ضعیف تری دارند، پس از و بازسازی ساختمان، هیچ مشکلی برای سلامت آن پیش نخواهد آمد.
وجود ملات و آجرهای سبک و زیبا و همچنین عایق های رطوبتی نانو ۱۰۰ درصد در مراحل ساخت یک روف گاردن معجزه می کند. امکاناتی که یک باغ تر و تمیز را در کوتاه ترین زمان ممکن به ساختمان شما اضافه می کنند. اگر کمی در پرورش گل و گیاه سررشته داشته باشید، ساختمان خود را به یک سوژه ی منطقه ای تبدیل خواهید کرد. منظره ای که چشم هر بیننده ای را برای چند ثانیه ای به خود اختصاص خواهد داد.
پیشگیری از نفوذ رطوبت به کف، دیوارها و سقف در بازسازی ساختمان یک اصل انکار ناپذیر است. ساخت و پیاده سازی یک روف گاردن روی بام، تراس و بالکن، شش مرحله یا سطح دارد. وجود دو مرحله عایق کاری و استفاده از مصالح مخصوص ساخت گرین روف، خیال شما را از بابت نشت رطوبت به ساختمان راحت خواهد کرد. همانقدر که وجود گیاهان آپارتمانی موجب نشت رطوبت به داخل ساختمان می شود، روف گاردن هم خواهد شد، یعنی چیزی در حد صفر درصد.

کاژه

نقش پارتیشن شیشه ای در بازسازی ساختمان

در بازسازی ساختمان از پارتیشن شیشه ای برای جداسازی فضا، بدون ایجاد محدودیت در دید و نور استفاده می شود. در این روش اغلب از شیشه های شفاف و به صورت دوجداره برای جداسازی بخش هایی از ساختمان بهره می گیرند. روشنایی و سرزندگی نور آفتاب با هیچ نور مصنوعی دیگری قابل مقایسه نیست. ساختمانی که بتواند از نور آفتاب برای روشنایی و نورگیری استفاده کند بسیار دلپذیر و خوش نشین خواهد بود. نور، بخش مهمی از زیبایی نمای داخلی یک ساختمان است.
پارتیشن شیشه ای برای بازسازی ساختمان هایی که دسترسی کافی به نور طبیعی ندارند عالی است. با ظهور شیشه های دوجداره و نشکن که سلامتی شیشه را در برابر ضربه و تغییرات دمایی تضمین می کنند، پارتیشن شیشه ای به یک گزینه ی عالی برای بخش بندی و جداسازی بخش های مختلف یک ساختمان تبدیل شده است. پارتیشن شیشه ای، به خوبی جای خالی پنجره ها و کم عرض بودن بر نورگیر ساختمان را جبران می کند.
مزیت دیگر پارتیشن شیشه ای در کنار سبک بودن آن، استفاده از حداکثر فضای ممکن است. با توجه به ضخامت کم این پارتیشن ها، فضای قابل بهره وری در داخل ساختمان به شدت بهینه می شود. همچنین در صورت استفاده از پارتیشن هایی که به طور کامل فاصله بین سقف و زمین را پوشش می دهند، به خوبی میتوان از خواص عایق صوتی و حرارتی بودن شیشه های دو جداره بهره برد. قیمت تمام شده پارتیشن شیشه ای در عین زیبایی و کارآمدی آن بسیار مقرون به صرفه است. همچنین نصب و اجرای آنها بسیار سریع می باشد و حداقل محدودیت را برای خلق فضاهایی با طراحی و مهندسی متفاوت دارد.

به همین منظور و جهت کسب اطلاعات بیشتر و ارتباطات با کارشناسان مجرب تیم کاژه می توانید با شماره تماس های زیر در ارتباط باشید:
۸۸۴۹۲۳۱۴ – ۰۹۱۲۱۵۰۹۵۱۶ – www.kajeh.com

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *