رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۸ فروردین ۱۳۹۳

کاهش ۵ درصدی ضریب اقامت هتلها در نوروز

اشتراک گذاری

۱۳۹۳/۰۱/۲۸ – خبرگزاری میراث فرهنگی – گردشگری – بیشتر کارشناسان گردشگری ارائه آمار در این حوزه را راهی برای بهبود شرایط و نیازسنجی موقعیت‌ها و تسهیلات مورد نیاز گردشگری می‌دانند. اما آنچه طی سالهای گذشته از ارائه آمار مسئولان سازمان میراث و گردشگری حاصل شده، بزرگنمایی و معرفی خود به عنوان مسئولی کاردرست بوده‌است.

هرچند با حضور مدیران دولت یازدهم در سازمان میراث و گردشگری امید آن می‌رفت تا آمارهای نوروزی بهبود یابد اما آنچه تغییر کرد نام نفر سفر به اقامت نفر شب بود. درحالی که مسئولان سازمان میراث و گردشگری از آمار اقامت ۵۷ میلیون نفر شب در نوروز خبر می‌دهند، رییس جامعه هتلداران ایران از کاهش ۵ درصدی میانگین اقامت هتل‌ها در نوروز ۹۳ نسبت به سال گذشته خبر داد.

۲.۲ درصد، سهم گردشگری از تولید ناخالص داخلی ایران
شورای جهانی سفر و گردشگری در گزارش سالانه خود از تاثیر و نقش اقتصادی صنعت سفر و گردشگری در ۱۸۴ کشور و پیش‌بینی روند پیش‌رو، درباره ایران نیز خبر از روند رو به رشد سهم این صنعت در اقتصاد کشور از سرمایه داد. بخشی از این گزارش از سهم ۲.۲ درصدی گردشگری در تولید ناخالص داخلی ایران در سال ۲۰۱۳ خبر می‌دهد؛ سهمی که در سال ۲۰۱۴ رو به فزونی است.

تاخیر ۳هفته‌ای کنسولگری ایران در استرالیا برای صدور روادید گردشگران
با وجود آنکه تورگردانان از افزایش ۵۰ درصدی ورود گردشگر به کشور خبر می‌دهند و گروه‌های بسیاری از کشورهایی مانند استرالیا، فرانسه و ایتالیا آمادگی خود را برای سفر به ایران اعلام کرده‌اند اما به گفته رییس جامعه تورگردانان تاخیری که کنسولگری‌هایی مانند استرالیا در صدور روادید دارند مشکل ساز شده‌‌‌است.

زمان پرداخت قسط دوم حج ۹۳هفته آینده
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: زائران حج تمتع ۹۳، قسط دوم هزینه سفر خود را در هفته اول اردیبهشت ماه پرداخت کنند.

زائران قسط اول سفر حج آتی را که مبلغ آن پنج میلیون تومان بود، در بهمن و اسفند سال گذشته پرداخت کردند که مبلغ دریافتی از زائران بابت قسط اول با کسر یک میلیون تومان ودیعه در بانک و سود سپرده حج، دو و نیم تا سه میلیون تومان بوده است.

احتمال توقف اعزام زائران ایرانی به عتبات
مدیر کل عتبات سازمان حج وزیارت با اشاره به برگزاری انتخابات کشور عراق در دهم اردیبهشت ماه از احتمال توقف موقت اعزام زائران ایرانی به عتبات خبر داد.

۱۵۰متر دیگر بر طول غار نمکدان قشم افزوده شد
درحالی که غارنمکدان قشم با وجود وعده‌های مسئولان در انتظار جهانی شدن است، همزمان با همایش تخصصی که به منظور تکمیل پرونده جهانی غارنمکدان برگزار شد، غارنوردان در مسیر فرعی غار ۱۵۰ متر بر طول طولانی‌ترین غار جهان افزودند.

رایزنی سلطانی فر با کمیسیون امنیت ملی مجلس
در طول دو هفته گذشته یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از بررسی دو طرحی سخن گفت که بر اساس آن از اتباع غربی و اروپایی به هنگام ورود به ایران انگشت نگاری به عمل خواهد آمد. این طرح همچنین قطعنامه اتحادیه اروپا را محکوم کرده است.

در این میان سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به طرح دو فوریتی انگشت نگاری از اتباع اروپایی و غربی در هنگام ورود به ایران، گفت: بعد ازطرح این موضوع رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با کمیسیون امنیت ملی تماس گرفتند، اما بعد از صحبت هایی که انجام شد، ایشان قانع شدند که این طرح در مجلس مطرح شود.

انگشت نگاری از اتباع اروپایی به سود نظام گردشگری نیست
رئیس فراکسیون تاریخ و توسعه گردشگری می گوید موضوع انگشت نگاری از اتباع اروپایی و غربی که قصد ورود به ایران دارند به سود نظام گردشگری ایران نیست. او همکاری دولت و مجلس را راه برون رفت از این وضعیت می داند.

IMAGE635302242243729987 کاهش 5 درصدی ضریب اقامت هتلها در نوروز

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *