جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

کاهش گردشگران زیارتی مشهد

تاریخ بروزرسانی :
۴ شهریور ۱۳۹۵

گروه گردشگری دنیای اقتصاد: رئیس اتحادیه هتلداران مشهد از کاهش گردشگران خارجی این شهر به‌دلیل برخی اقدامات نسنجیده در حمله به سفارت عربستان خبر داد. به گزارش «دنیای اقتصاد»، پس از آنکه سفارت عربستان در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد با حمله برخی افراد مواجه شد، روابط دو کشور بیش از پیش رو به سردی و وخامت گذاشت؛ تاجایی که حتی حج نیز تحت تاثیر این روابط قرار گرفت و مشکلات دیگری نیز در این راستا ایجاد شد.

حالا در تازه‌ترین جنبه از اثرگذاری آن اتفاق، هتلداران در مشهد از کاهش گردشگران عرب خود خبر می‌دهند. به گزارش «ایلنا»، به گفته محمد قانعی، علاوه‌بر کاهش زائران، مدت اقامت و قدرت خرید آنها نیز کاهش شدیدی داشته و همین مساله باعث رکود در تمامی حوزه‌های تجاری و اقتصادی استان شده است. وی با ارائه آمارهایی در این خصوص تصریح کرده است: «تا قبل از اتفاق شهر مشهد سالانه پذیرای بیش از ۵/ ۱ میلیون مسافر عربی بود؛ به طوری که تاجران بحرینی و سعودی بیش از ۱۰ هتل ۴ و ۵ ستاره را به‌صورت سالانه اجاره کرده بودند. از طرف دیگر مدت اقامت این مسافران همگی بیش از یک هفته بود و همین امر سبب گردش بالای نقدینگی در شهر می‌شد.» این فعال بخش خصوصی، حمله به کنسولگری عربستان در مشهد و سفارت این کشور در تهران را عاملی دانسته که به فعالیت گردشگری و اقتصادی در مشهد شوک وارد کرده است. به گفته قانعی، علاوه‌بر کاهش ۸۰ درصدی زائران خارجی در این مدت ما شاهد کاهش ۲۰ درصدی زائران ایرانی هم بوده‌ایم که همین موضوع سبب شده اشتغال در این شهر به میزان ۵۰ درصد کاهش پیدا کند.

شاهدان عینی و شهروندان مشهدی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار «دنیای اقتصاد» این کاهش را تایید کرده‌اند. به گفته یکی از آنها، به صورت منطقی بیشتر اعراب مشهد از منطقه قطیف عربستان، بحرین، کویت، عراق، سوریه، لبنان و یمن بودند.

براساس تحلیل وی، اکنون دیگر گردشگران عربستان و بحرین به‌دلیل مشکلات سیاسی و نبودن سفارت‌خانه نمی‌توانند به مشهد سفر کنند. شهروندان یمن و سوریه نیز درگیر جنگ هستند. عراقی‌ها و سوری‌ها نیز که بسیار به مشهد سفر می‌کردند نیز ظاهرا در خصوص دریافت ویزا با دشواری روبه‌رو هستند. حالا کارشناسان بر این باورند مشهد به عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری مذهبی کشور و به عنوان یکی از شهرهایی که بیشترین هتل‌های کشور را در خود جای داده، در معرض چالش جدی در مورد تعداد گردشگران ورودی‌اش قرار گرفته است.
mashad 534 کاهش گردشگران زیارتی مشهد

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *