رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹

کافه لبیستروپاپ تهران

اشتراک گذاری

کافه لبیستروپاپ تهران ،یکی از کافه های متفاوت تهران است که در مرکز شهر قرار دارد و قدمت آن به ۵۰ سال میرسد. این کافه در خیابان سمیه نرسیده به ویلا و در کوچه افشار واقع شده است. کافه ای بسیار قدیمی که اکنون پس از سال ها دوباره فعالیت خود را آغاز کرده است. گفته می شود طراحی این کافه را فرانسوی ها انجام داده اند.

کافه لبیستروپاپ تهران  کافه لبیستروپاپ تهران
معمار این مکان خانم ایرانی‌فرانسوی بود که در سال ۱۳۴۶ پروژه ساخت را شروع کرد و رستوران در سال ۱۳۴۸ با نام لِبیستروپاپ افتتاح شد. رستوران آن زمان سه طبقه با کارایی‌هایی مخصوص و متنوع داشت و محلی برای تجمع دیپلمات‌های فرانسوی، گردشگران و بازرگانان خارجی شد. حیاطش را هم پارکینگ کردند. کم‌کم این مکان محفل بازیگران و هنرمندان و بزرگان دربار شد.

 

کافه لبیستروپاپ  کافه لبیستروپاپ تهران
هنر دکوراسیون داخلی را در کوچک‌ترین اجزای به کاررفته می‌شه دید. کافه لبیسترو کافه‌ای نوستالژیکه که با ترکیب رنگ‌های بنفش، آبی و سبز فضا رو جذاب‌تر کرده. لبیستروپاپ بنایی با معماری معاصر و طراحی فرانسویه که در سه نیم‌طبقه طراحی شده. با هر قدمی که در فضا بر می‌دارید می‌تونید خاطرات قدیمی رخ‌داده در این فضا رو تجسم کنید. در بازسازی اینجا تنها مرمت‌های لازم انجام شده و اصالت بنا رو به خوبی حفظ کردن. مبل‌های سلطنتی و رنگی و میز و صندلی‌های گرد و بزرگ، شبیه به فیلم‌های قدیمی هستن. نقاشی‌های زیبا و چراغ‌های دیوارکوب و لوسترهای بزرگ، در ایجاد فضای کلاسیک داخل کافه، نقش مهمی رو بازی می‌کنن. حیاط کافه‌رستوران فضایی آروم و سرسبز در قلب تهرانه که در دوران قدیم، پارکینگ اختصاصی این مکان بوده و با کمی بازسازی به حیاط زیبای کافه تبدیل شده. فضای باز پر از گل و گیاهه و با چیدمانی از میز و صندلی‌های چوبی انتخاب رو برای شما سخت می‌کنه که فضای داخلی رو برای لذت از آرامش ۵۰ ساله انتخاب کنید و یا فضای بیرونی رو. بالای همه‌ی میز و صندلی‌ها چتر قرار داره که اگه بارون گرفت مشتری‌ها راحت باشن. همچنین بساط شومینه و هیزم هم در کنار میز و صندلی‌ها به راهه تا سرما اذیت‌کننده نباشه. پشت همه‌ی صندلی‌ها برای مشتریان پتو قرار داده شده.

کافه لبیستروپاپ  کافه لبیستروپاپ تهران
کافه دو بخش روباز و فضای بسته داره که فضای داخلی آن شامل دو نیم طبقه و از دکوراسیون خاصی بهره برده است. مبل ها، چراغ ها و نقاشی ها همگی اصالت کافه را حفظ کرده اند و فضای حیاط نیز دل‌باز و راحت است اما اگه رفتین حتما فضای داخلی را برای نشستن انتخاب کنید! البته اینجا سیگار کشیدن هم آزاد هست و ممکنه برای بعضی ها قابل تحمل نباشه. اینجا برای آخر هفته هم برنامه پخش فیلم در فضای باز دارند که البته قبل از رفتن حتما از برنامه شون اطلاع کسب کنید.
پس از عبور از در کافه، ابتدا وارد حیاطی بزرگ می‌شوید که با گل‌ها و درخچه‌های سرسبز احاطه شده است. سراسر حیاط، انواع میزها و صندلی‌هایی رنگارنگ چیده شده است که با سایه‌بان‌های رنگی محافظت می‌شوند.

اطراف و پایین هر میز، وسایل گرمایشی برای فصول سرد سال هم تعبیه شده است که با رغبت می‌توان از فضای بیرون بهره بُرد. در گوشه‌ای از حیاط گلخانه‌ای زیبا و در انتهایش آشپزخانه کافه رستوران قرار گرفته است.
برای واردشدن به فضای داخلی کافه لبیستروپاپ در اصلی سمت راست حیاط قرار گرفته و با پایین‌رفتن از چند پله وارد فضای بسیار تماشایی و بی‌نظیر کافه‌ می‌شوید. فضایی بسیار زیبا و خاص که به شما احساس حضور در کافه رستوران‌های اروپایی را می‌دهد. فضایی که روایت‌گر و تداعی‌کننده اصالت و خاطرات بسیار است. در این قسمت با معماری چشمگیری مواجه می‌شوید که شما را محو تماشای خود می‌کند.
در منوی کافه شامل انواع قهوه‌های دمی و قهوه‌های بر پایه‌ی اسپرسو، انواع چای و دمنوش، انواع میلک‌شیک، اسموتی و وافله. در منوی صبحونه لبیستروپاپ، بشقاب فرانکفورتر، املت نوستالژیک و نیمروی ساده وجود دارد. به عنوان میان‌وعده می‌توانید نودل مرغ و پیازچه یا سوپ سیب‌زمینی و پنیر رو امتحان کنید. منوی غذا شامل خوراکی‌هایی مثل پنه، پنینی و لازانیاست و در کنار این موارد برگر هم وجود داره. لبیستروپاپ غذاهایی رو با عنوان غذای روز سرو می‌کند که این غذاها در منو وجود ندارن و همچنین برنامه مشخصی هم ندارند. این غذاها طرفداران خیلی بیشتری از موارد اصلی منو دارند.

 کافه لبیستروپاپ تهران

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *