رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹

اقامتگاه بوم گردی یونسی

لینک این مطلب کپی شد!

اقامتگاه بوم گردی یونسی در بندر کنگ در واقع همان خانه تاریخی یونسی می باشد که در گذشته در اختیار میراث فرهنگی قرار داشت .بندر کنگ با قدمتی بیش از ۳ هزار سال دارای آثار باستانی بسیار زیادی است که همه ساله مقصد گردشگران داخلی و خارجی بی شماری می باشد. بادگیر خانه ها و بافت تاریخی بندر، قلعه پرتغالی ها، لنج بوم مسی، خانه گلبتان، مسجد دو محرابه (۲ طبقه)، آب انبار بزرگ کنگ (به دلیل بزرگ بودن این آب انبار تاریخی به آن برکه دریا دولت نیز میگویند)، عمارت تاریخی فکری بندرلنگه از مهم ترین جاذبه های دیدنی این منطقه هستند.

-بوم-گردی-یونسی1 اقامتگاه بوم گردی یونسی

بندر تاریخی و بسیار زیبای کنگ در فاصله ۸ کیلومتری بندر لنگه و ۱۷۰ کیلومتری مرکز استان (بندرعباس) قرار دارد. تمام فصول سال به ویژه نوروز بهترین زمان سفر به این منطقه گردشگری می باشد.اقامتگاه بوم گردی یونسی و یوسفی بندرکنگ در دو خانه عیانی و بزرگ که هر کدام دارای شش اتاق جمعا ۱۲ اتاق در بافت تاریخی و از جمله خانه های تاریخی می باشد.

اگر به جنوب‌گردی و فضاهای سنتی و بومی علاقه‌مند باشید، قطعا اقامتگاه بوم گردی یونسی گزینه بسیار مناسبی برای شما خواهد بود و خاطرات شیرینی برای شما رقم خواهد زد.این اقامتگاه بوم ‌گردی یکی از لذت‌بخش‌ترین اقامتگاه‌هایی است که تا به حال دیده‌اید. وقتی برای اولین بار به داخل آن قدم بگذارید، متوجه حس گرم، خوب و فضای زیبای آن خواهید شد.

-بوم-گردی-یونسی20 اقامتگاه بوم گردی یونسی

اقامتگاه بوم گردی یونسی در استان هرمزگان، بندر کنگ، محله مهره واقع شده است. این خانه تاریخی با قدمت حدود ۵۰ سال و با هدف احیا خانه های قدیمی و همت تیمی مجرب از طرف میراث فرهنگی استان هرمزگان پس از مرمت و بازسازی در سال ۱۳۹۵ افتتاح شد و فعالیت خود را در حوزه بوم گردی آغاز نمود.
خانه یونسی سه ایوان و شش اتاق دارد و در حال حاضر همه شش اتاق آن برای پذیرایی از میهمانان بندر کنگ آماده شده اند .بوم گردی یونسی با ۴۵۰ مترمربع مساحت در بافت قدیمی بندر کنگ در کوی مهره قرار گرفته و از لحاظ معماری به روش نیمه درونگرا و سه ایوانه ساخته شده است و دو اتاق بزرگ آن بادگیر هستند.. درون‌گرایی اشاره به معماری ساختمان‌هایی دارد که برای حفظ حریم شخصی، حیاط داخل خانه قرار می‌گیرد تا به بیرون دید نداشته باشد.

-بوم-گردی-یونسی3 اقامتگاه بوم گردی یونسی
اقامتگاه بوم گردی یونسی با معماری کاملا سنتی و بسیار زیبای جنوبی یک خانه تاریخی و قدیمی می باشد که دارای یک حیاط بزرگ و دلباز و ۶ اتاق خواب به صورت ۲ اتاق ۲ تخته، ۳ اتاق ۳ تخته و یک اتاق ۴ تخته است که در مجموع ظرفیت اسکان و پذیرش ۳۵ گردشگر را دارد، تمامی اتاق ها دارای ظرفیت ۳ نفر با سرویس کف خواب نیز هستند. یک اتاق ۲ تخته، ۲ اتاق ۳ تخته و یک اتاق چهار تخته دارای سرویس بهداشتی (توالت فرنگی) و حمام اختصاصی هستند مهمانان ۲ اتاق دیگر باید از سرویس بهداشتی (۲ توالت ایرانی و ۲ توالت فرنگی) و ۲ حمام داخل محوطه به صورت مشترک استفاده نمایند.

کوچه ها و دیوارهای اطراف خانه یونسی بازسازی و مرمت شده اند . بوی نان تازه که از تنور فلزین خانه بلند می شود تمام خانه را عطراگین می کند. فضای داخلی خود اقامتگاه بوم گردی یونسی هم به تنهایی، جذابیت بالایی دارد. درختان نخل بلند و اتاق‌هایی که دورتادور حیاط میانی را گرفته‌اند.
پلان مربع شکل این خانه بسیار زیباست و هشت اتاق با نام‌های متفاوت دور آن قرار گرفته‌اند. ورودی و فضاهای خدماتی چون آشپزخانه، سرویس بهداشتی، حمام و چاه در ضلع جنوبی هستند.

-بوم-گردی-یونسی4 اقامتگاه بوم گردی یونسی
یکی از جذابیت‌های اصلی بنای اقامتگاه بوم گردی یونسی این است که حیاط آن در سطح پایین‌تری از ایوان قرار دارد و درختان زیبای گرمسیری همچون نخل، جم، نارگیل و لوز که بومی این منطقه هستند در آن به چشم می‌خورند. تزئینات، درهای چوبی و گچ‌بری‌های اقامتگاه یونسی هم بسیار چشم‌گیر هستند.
این بنا از سال ۱۳۹۱ به مالکیت سازمان کل میراث فرهنگی و گردشگری درآمد و بعد از آن در زمستان ۱۳۹۴ پس از مرمت و بازسازی و به عنوان هتل سنتی آغاز به کار کرد.
در اقامتگاه بوم ‌گردی یونسی، شما می‌توانید اقامت با صبحانه و یا بدون صبحانه داشته باشید که قیمت هر کدام متفاوت خواهد بود,همچینین سفارش غذای محلی برای مسافرین بوم گردی اماکن پذیر می باشد. مهمانان عزیز در صورت تمایل و هماهنگی قبلی با پرسنل این خانه بومی می توانند از انواع غذاهای محلی جنوبی و سنتی ایرانی نظیر قلیه ماهی، قلیه میگو، ماهی سرخ کرده، ماهی شکم پر، زرشک پلو با مرغ و … سفارش دهند و میل نمایند.

تنها با پنج دقیقه پیاده‌روی به دریا برسید و از خلیج نیلگون همیشه فارس و همین‌طور قایق‌ها و لنج‌های رنگارنگ ماهی‌گیری دیدن کنید و از وقت خود بیشترین استفاده را ببرید.
از جمله امکانات و خدماتی که هتل بوم گردی یونسی برای رفاه مسافران گرامی در نظر گرفته می توان به پارکینگ غیرمسقف، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی، راهنمای محلی تورهای گردشگری برای بازدید از جاذبه های دیدنی منطقه، اینترنت و وای فای رایگان، آشپزخانه عمومی و سیستم سرمایش کولر گازی اشاره کرد. با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه نیازی به استفاده از سیستم گرمایشی وجود ندارد.

نحوه دسترسی به اقامتگاه بوم گردی یونسی

آدرس :استان هرمزگان ، شهر بندر کنگ ، بندر کنگ، محله مهره

-بوم-گردی-یونسی5 اقامتگاه بوم گردی یونسی

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *