جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

اقامتگاه محلی سفار قشم

تاریخ بروزرسانی :
۱۶ بهمن ۱۳۹۷

اقامتگاه محلی سفار واقع در روستای تاریخی لافت جزیره قشم در فاصله ۵۰ متری از دریای خلیج فارس واقع شده است. به کارگیری بادگیرهای فراوان در ساخت خانه ها و قرار گرفتن قلعه تاریخی نادری و چاه‌های تلا در روستای بافت از مشخصه‌های بارز این روستای تاریخی به شمار می‌آید. اقامتگاه محلی سفار با زیر بنای ۹۰ متر مربع با معماری الهام گرفته از معماری سابات(سایه و باد) و از مصالح سنگ گچ، سنگ، چوب و گِل برای ساخت آن استفاده شده است.اقامتگاه دارای ۲ اتاق ۲۴ متری و یک اتاق بادگیر ۱۲ متر مربعی با گنجایش استاندارد ۴۰ نفر می‌باشد که ۱ سرویس بهداشتی و حمام در حیاط اقامتگاه قرار دارد. بدلیل فاصله اندک قلعه تاریخی نادری و چاه‌های تلا با خانه محلی سفار این خانه روستایی میزبان مسافران زیادی می‌باشد که جزیره قشم را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کرده‌اند.
اقامتگاه بوم گردی سفار قشم در سال ۱۳۹۶ ساخته شد و به بهره برداری رسید. این اقامتگاه دارای ۲ باب اتاق است که اتاق ها در طبقه همکف قرار دارند. اقامتگاه بوم گردی سفار در بندر لافت از توابع جزیره قشم واقع است و از مرکز شهر قشم حدود ۵۲ کیلومتر فاصله دارد. اقامتگاه سفار قشم در فاصله ۱.۵ کیلومتری از جنگل های حرا قرار دارد و گردشگران می توانند از این جاذبه دیدنی استان هرمزگان بازدید نمایند. همچنین دسترسی آسان به خلیج فارس، مزیت دیگر این اقامتگاه محسوب می شود. قابل توجه مهمانان گرامی، به دلیل القاء حس نوستالژیک، اتاق های این اقامتگاه فاقد تخت، حمام و سرویس بهداشتی می باشند. برای آسایش هرچه بیشتر مهمانان، حمام و سرویس بهداشتی ایرانی در محوطه اقامتگاه تعبیه شده است. اتاق های این مجموعه به دلیل قرارگیری در منطقه گرمسیری، فاقد سیستم گرمایشی هستند. شایان ذکر است اتاق های این مجموعه نیز فاقد یخچال و تلویزیون است. یخچال به صورت عمومی داخل ساختمان اقامتگاه وجود دارد که در صورت هماهنگی قبلی با پرسنل این مجموعه، امکان استفاده از آن برای گردشگران فراهم شده است. مهمانان عزیزی که به دنبال فرصتی برای دوری از زندگی روزمره و ماشینی هستند، می توانند در اقامتگاه بومگردی طعم زندگی به سبک سنتی را تجربه کنند.

 1 اقامتگاه محلی سفار قشم

PostImageResize 0 اقامتگاه محلی سفار قشم
منبع:isftour.ir

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • سید محمد حسینی

    حس نوستاژی وقتی میرسی اونجا زنده میشه برخورد پرسنلشون خوب بود خیلی هم مهمون نواز بودن ولی طراحی داخلیشون میتونست بهتر باشه چون خیلی سادست.

    ۹ اسفند, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد