رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۰ اسفند ۱۳۹۸

کافه عمارت دل ، کافه‌ای به سبک ایرانی‌

لینک این مطلب کپی شد!

اگر اهل خاطره بازی هستید،کافه عمارت دل را به شما پیشنهاد می کنیم.این کافه در یکی از خیابان های بزرگ تهران که پوشیده از انبوه درختان چناراست در بین تمام ساختمان های سنگی ومغازه های چسبیده به هم در شلوغی های تهران شما را وارد عمارت قدیمی با همان حال و هوای طهران قدیم می کند.با اولین قدم بر روی کاشی های فیروزه ای، متوجه دیوار های آجری و پنجره های چوبی عمارت با معماری اصیل ایرانی می شوید.

کافه عمارت دل  کافه عمارت دل ، کافه‌ای به سبک ایرانی‌
می‌توان گفت کافه عمارت دل بر اساس سبک معماری ملی که در دوره پهلوی اول بوجود آمده ساخته شده است. سبک معماری ملی شیوه‌ای برای ساختن ساختمان‌های دولتی و عمومی بوده است. که در این سبک دو ویژگی مهم دیده می‌شود:
توجه به معماری ایران باستان( تخت جمشید، پاسارگارد) و استفاده از متریال جدید بتن و آهن
هم چنین در این دوره نگاه مدرن معماران به سمت ساده سازی نمای بیرونی و اجزای درونی ساختمان‌ها نیز جهت پیدا می‌کند.کافه عمارت دل نیز با نگاهی مدرن ساخته شده است که بارز ترین این ویژگی را می‌توان درغیر قرنیه بودن نمای ساختمان مشاهده کرد.این ساختمان در سال ۱۳۲۶ بازسازی شده است. با توجه به نوع معماری ساختمان این خانه مربوط به دوره پهلوی اول است و زمان ساخت این ساختمان مربوط به سالهای بین ۱۲۹۵ تا ۱۳۰۵ است. هم چنین با توجه به این خیابان کاخ سابق که محل کار بسیاری از سیاسیون زمان سابق بوده است، این خانه نیز بر اساس مدارک و شواهد تاریخی دفتر کار یکی از نخست وزیران زمان پهلوی دوم بود که بعد‌ها توسط یک استاد دانشگاه خریداری می‌شود.

کافه عمارت دل، کافه‌ای به سبک ایرانی‌ کافه عمارت دل ، کافه‌ای به سبک ایرانی‌
مالک قبلی این ساختمان یک مدرسه پسرانه بوده که تغییرات زیادی را در اجزای داخل این ساختمان انجام داده شده است.خانم نجفیان ،مدیر کافه با جمعی از افراد هنرمند مجبوربه مرمت ساختمان شدند.معماری داخل ساختمان کمی شبیه به خانه مینایی است.اتاق نشیمن بزرگ با تزئینات گچ بری و آینه کاری و هم چنین وجود شومینه دیواری با گچ بری فرنگی از دیگر ویژگی‌های معماری مدرن در داخل ساختمان است.

تمامی وسایل ساختمان و تزئینات دکوراسیون،وسایل قدیمی وجود دارد که همان حس و حال دوران قبل از مدرنیته شدن را القا میکند. «صندلی‌های این کافه هم حتی قدیمی و از دو کارخانه‌ای هستند که دیگر فعالیتی ندارند: ارج و تخت باهنر کرمان! به غیر از وجود گرما تاب‌ها وسیله مدرن دیگری به اجزای کافه اضافه نشده و مبلمان و وسایل داخلی کافه همگی قدیمی می باشند. رادیو و تلویزیونی که بیشتر از چهل سال از عمرشان می‌گذرد، بشقاب‌های قدیمی روی دیوار، تابلو نقاشی‌ بالای شومینه که انگار از صد سال قبل روی دیوار نصب کرده‌اند.

کافه عمارت دل، کافه‌ای به سبک ایرانی‌ کافه عمارت دل ، کافه‌ای به سبک ایرانی‌

اگرهنوزعلاقه مند به سپری اوقات خوش خود در یک مکان آرام همراه با شنیدن موسیقی قدیمی ایرانی هستید،کافه عمارت دل حاضر است شما را به خاطرات خوش قدیم ببرد.

اطلاعات مکان

آدرس ۱ : تقاطع خیابان فلسطین جنوبی و خیابان بزرگمهر، رو بروی سفارت فلسطین، پلاک ۳۵۶
شهر : تهران
تلفن: ۰۲۱۶۶۹۵۹۸۶۶

کافه عمارت دل، کافه‌ای به سبک ایرانی‌ کافه عمارت دل ، کافه‌ای به سبک ایرانی‌

کافه عمارت دل، کافه‌ای به سبک ایرانی‌ کافه عمارت دل ، کافه‌ای به سبک ایرانی‌

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *