جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

چهار راه آبرسان تبریز

تاریخ بروزرسانی :
۱۱ آذر ۱۳۹۹

چهارراه آبرسان تبریز در تقاطع بزرگراه آزادی(از سمت جنوب) ، بلوار هفت تیر (از سمت شمال) و خیابان امام خمینی(از سمت شرق و غرب) این شهر بزرگ واقع شده است و امروزه به یکی از مراکز اصلی فروش کالاهای لوکس و اجناس با کیفت تبدیل شده است. در گذشته در جنوب این چهارراه کارخانه بافندگی ظفر و کارخانه حاجی یوسف آقا قزوینی وجود داشت. از اماکن ومراکز موجود در چهارراه آبرسان می توان به مراکز خرید اسکان ۱ و ۲، قنادی مشهور تشریفات، مراکز خرید گلدیس، صدف، ونک، برج سفید، هتل بین المللی تبریز و هتل گسترش اشاره نمود. بنابراین می توان گفت این چهارراه یکی از مراکز مهم خرید در تبریز محسوب می شود و گردشگرانی که عاشق پاساژ گردی و خرید هستند می توانند به این قسمت از شهر تبریز بروند.

چهار راه آبرسان تبریز چهار راه آبرسان تبریز

چهارراه امروزی آبرسان تقریباً انتهای محله خیابان است که در غرب آن کوی کلانتر کوچه قرار داشت و در جنوب آن کارخانه بزرگ حاجی یوسف آقا قزوینی و کارخانه بافندگی ظفر بود که درختان کهنسال این کارخانه در حال حاضر نیز در نزدیکی چهارراه آبرسان وجود دارند. درسالهای ۱۳۲۸ و ۱۳۲۹ که در تبریز برای اولین بار لوله‌کشی آب انجام شد، آب اصلی شهر توسط یک لوله بزرگ از روستای فتح‌آباد به شهر جریان یافت و به طور مستقیم از خیابان امام خمینی تا قونقاباشی و راه‌آهن ادامه داشت. خط فرعی لوله‌کشی از خیابان خاقانی به طرف دامنه عون بن علی می‌رفت که در آن مکان منبع آبی ساخته بودند که امروزه هم به نام «منبع اوستی» مشهور است. چون به علت ازدیاد جمعیت ساکن حاشیه شهر آب این لوله کفایت نمی‌کرد، تصمیم گرفتند از همین چهارراه امروزی آبرسان به شمال شهر لوله کشی و آب خط لوله آب واقع در خیابان خاقانی را تقویت کنند. از همان زمان نام این چهارراه و خیابان در میان مردم به آبرسان مشهور شد.

چهارراه آبرسان یکی از مراکز اصلی و مرکزی شهر تبریز می‌باشد. از قنادی معروف تشریفات بگیرید تا مراکز خرید برج بلور، اسکان، اسکان ۲، برج سفید، اس ام پی، گلدیس، مرجان، صدف، ونک، نگین، مسعود و هتل‌های گسترش و بین‌المللی تبریز در این چهارراه واقع شده‌اند.

 

چهار راه آبرسان تبریز1 چهار راه آبرسان تبریز

 

چهار راه آبرسان تبریز3 چهار راه آبرسان تبریز

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • بهزاد خرمشاهی محمد اباد

    با سلام ایا آژانس مسافرتی علاالدین دارد تبریز ؟ تشکر

    ۲۸ اردیبهشت, ۱۴۰۱ پاسخ دادن
    • بهزاد خرمشاهی محمد اباد

      با سلام شرکت بتن گستر را چطور می توانم در تبریز پیدا کنم .؟ تشکر.

      ۲۸ اردیبهشت, ۱۴۰۱

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *