رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۴ شهریور ۱۳۹۶

چشمه آب معدنی سجیران

لینک این مطلب کپی شد!

چشمه سجیران در منطقه اشکورعلیا در بالادست روستا های نیلو، جیرکل، سجیران (در قسمت شمال شرقی) قرار دارد، گفته می شود این آب معدنی در درمان سنگ کلیه موثر است، حتی مبتلایان به سنگ کلیه آب چشمه را در بطری ریخته و به محل سکونت خود می برند، البته براساس نظر کارشناسان بدیهی است که با از بین رفتن گاز و فعل و انفعالاتی که انجام می شود آب، برخی از خواص درمانی خود را از دست می دهد و بهتر است با حضور در منطقه از فواید آب این چشمه بهره مند شد.

آب چشمه سجیران بسیار گواراست به طوری که برخی از افراد در مدت ۱۵ دقیقه سه لیتر از آن را به آسانی می نوشند، آب این چشمه جرم و رسوب را به راحتی و در مدتی کم حل می کند، درآزمایشهای به عمل آمده آب این چشمه برخی از انواع سنگ کلیه را در مدتی کمتر از یک شبانه روز کاملا در خود حل کرده است.

می گویند استحمام با آب چشمه سجیران در درمان بیماریهای پوستی بخصوص قارچ انگشتان و سایر نقاط بدن تاثیر زیادی دارد، به طوری که پس از یکی دو بار استفاده از آب این چشمه، این بیماری بهبود یافته و پوست به حالت عادی بر می گردد.
ch1 چشمه آب معدنی سجیران

ch2 چشمه آب معدنی سجیران

           
 

نظر کاربران :

  • حمید ع

    درود بر شما و اطلاعات نابتان جناب رانکوهی

    ۱۰ مهر, ۱۴۰۱ پاسخ دادن
  • mehran

    آب معدنی جیرکل در اشکور رحیم آباد شهرستان رودسر میباشد. این آب چشمه دارای خواص درمانی از جمله :دفع سنگ کلیه-بیماریهای پوستی مثل قارچ و زگیل میباشد.فاصله از محل جیرکل تا چشمه(دراز مالگا) حدود ۲ ساعت میباشد.این چشه در سال ۱۳۶۴ توسط علی رضا تپاک یکی از اهالی جیرکل که در حال حاضر ساکن رحیم آباد میباشد کشف شده و در کتاب مرجع گیلان بنام (دبیر – آموزگار) به ثبت رسیده است.

    ۲۵ آبان, ۱۳۹۲ پاسخ دادن
    • Seyed Ahmad Rankouhi

      دوست عزیزم شاید اگر اتفاقی که بسیار دور از کشورم برایم پیش آمد نمیتوانست این حقیقت را بازگو کند ؛ که آب شفابخشی که شما از آن صحبت میکنید در واقع یکی از خالص ترین نمونه آبهای آیونایز شده طبیعی در دنیاست ؛ توضیح در موردش بسیار طولانی تر اما بسیار شیرین و مهم تر از آن است که بتوانیم در چند کلام خلاصه اش نماییم فقط بسنده میکنم به اینکه : آنچه از آن به عنوان گاز یاد میکنید همان آنتی اکسیدان طبیعی موجود در آب آنجاست و خاصیت قلیایی بودن و البته میکرو کلاستر بودنش آب این چشمه را همردیف آبهای دیگر چشمه هایی در جهان مینماید که پرده از رازشان را ۴۰ سال قبل محققین ژاپنی با بررسی در چهار کشور آنرا کشف کرده و از این میان یک شرکت ژاینی با ساخت دستگاهی توانست آبی را که از مجرای داخلی آن عبور میکند را مشابه همین آبها تبدیل و تولید نماید . تا میتوانید از آن آب بخورید و اینرا بدانید بهیچ وجه بیش از دو تا سه روز آنرا برای حفظ خصوصیات آنتی اکیدانی اش نمیتوان در ظرف نگاه داشت و نیز باید بدانیم ظرفها یا باید شیشه ای و یا پلاستیکی البته از جنس مرغوب باشند و در ظروف فلزی اثر آن از بین میرود . ارادتمند همه هم استانیهای و بچه محلی های گلم : سید احمد عسکری رانکوهی . ۲۶ جولای کانادا ونکوور

      ۵ مرداد, ۱۳۹۸
    • سیدعماد محمدی

      احسنت به شما دوست عزیز بابت شرح مختصر و مفید

      ۱۶ خرداد, ۱۴۰۰

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *