رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۶ آذر ۱۴۰۰

چشمه آب شور لاکان رشت

اشتراک گذاری

چشمه آب شور لاکان رشت یکی از جاهای دیدنی و طبیعی رشت است. منطقه لاکان در جنوب رشت قرار دارد. در انتهای جاده رشت-لاکان، ورودی جاده رسیدن به روستای دیدنی آقا دانا پیر قرار گرفته است. در نزدیکی روستای آقاپیر دانا، چشمه آب شوری وجود دارد. که مورد توجه اهالی و گردشگران است. این چشمه در شرق جنگلی انبوه و دیدنی واقع شده است.

آب این چشمه دارای مقدار زیادی املاح نمک و گوگرد بوده و دیواره‌های چشمه از رسوب های آهکی پوشیده شده است. مردم منطقه این چشمه رو مقدس و آب آن را سبب شفای بیماری‌های مختلف مانند مشکلات پوستی می دانند. مردم روستا رسم دارند که سالی یک بار و فصل تابستان بدن خود را با آب چشمه بشورند تا از خواص آن بهره‌مند شوند.

چشمه آب شور لاکان

گردشگرانی که به جاده سراوان می‌روند، کمی بالاتر از موزه میراث روستایی گیلان می‌توانند به چشمه آب شور در روستای بالاشیخان برسند. برای رسیدن به چشمه آب شور لاکان باید به مسیری سخت به لحاظ پوشش انبوه گیاهان خودرو، حشرات و پشه‌های مهاجم و احتمالا گرمای هوا را پشت سرگذاشته. و در مسیر رودخانه به حوضچه اصلی چشمه و گودال‌های اطراف آن برسید. عمق چشمه حدود ۲ متر بوده و آب خنک آن بوی گوگرد می‌دهد.

بهترین زمان سفر به چشمه آب شور لاکان

بهترین زمان سفر به چشمه آب شور لاکان فصل تابستان و روزهای بدون بارش است. در زمان‌های بارندگی که زمین خیس و گلی باشد امکان دسترسی به چشمه وجود ندارد.

چشمه آب شور لاکان

نحوه دسترسی

ابتدای جاده اصلی رشت- سراوان، تابلوی بقعه «آقا دانا پیر» و «روستای بالاشیخان» نصب شده است. این چشمه در جنوب رشت و در جاده رشت- لاکان قرار دارد. چشمه آب شور لاکان گیلان در جنگل لاکان، روبروی روستای آقاپیر دانا و در طرف دیگر جاده قرار گرفته است.

چشمه آب شور لاکان

چشمه آب شور لاکان

           
 

نظر کاربران :

  • ایدا

    من چشمه اب شور لاکان و چشما گل رو رفتم. هیچ کدومشون چنین منظره هایی رو ندارن.

    ۲۶ آذر, ۱۳۹۳ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *