جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

بوستان ملت رشت

تاریخ بروزرسانی :
۱۶ آذر ۱۴۰۰

بوستان ملت رشت یکی از معروف ترین بوستانهای رشت واقع در مرکز شهر در جوار بلوار شهید انصاری و احمد زاده می باشد . پس از انقلاب، به علت افزایش درآمد شهرداری و با توجه به رشد جمعیت و افزایش سرانه ی فضای سبز، ایجاد پارک های دیگر در سرلوحه ی برنامه های شهرداری رشت قرار گرفت. از این نظر برخی از باغ های متروکه و اماکن بلا استفاده ی رشت به همت شهرداری بازسازی و نوسازی شد. هدف شهرداری از انجام این پروژه های عام المنفعه، دسترسی سریع شهروندان به مراکز تفریحی و همچنین حفظ باغ ها و نواحی مشجر محدوده ی شهر بوده است.

از جمله باغ های متروکه و بلااستفاده ای که به صورت پارک درامده و مورد استفاده ی عموم قرار گرفته باغ قاسم است که در بلوار شهید انصاری در سه راهی کارخانه کانادا به طرف خیابان امین الضرب و منطقه شالکو قرار داشته و به صورت محل تجمع افراد ناباب در آمده بود که خوشبختانه به همت شهرداری نوسازی شد و بوستان ملت نامگذاری گردید.

وسعت این بوستان حدود ۱۲ هکتار می‌باشد و روزانه تعداد قابل توجهی از هم‌وطنان به این پارک مراجعت کرده و از امکانات آن استفاده می‌کنند. یکی از نکات جالب این پارک، ورزش، مراجعت مردم جهت ورزش صبحگاهی است که این پارک را به این سبب، بسیار معروف کرده است.

بوستان ملت رشت5 بوستان ملت رشت

بوستان ملت یا باغ سیاه

پارک ملت شهر رشت در زمان قدیم یک باغ متروکه بود که در بین اهالی شهر به نام سیاه باغ شناخته ‌می‌شد. شاید یکی از دلایل این نام‌گذاری، وجود درختان بلند و قدیمی است که فضایی داخلی این باغ متروکه را تاریک می‌کرد. همچنین شاید در فصول بهار و تابستان، رنگ سبز درختان کاج این باغ که حالا جزئی از بوستان ملت هستند، به سیاه تغییر رنگ می‌دهد و این دلیلی بر این نام‌گذاری است. درختان کهنسال و بلند باغ متروکه گذشته نیز هم‌اکنون در بوستان قابل مشاهده است.

بوستان ملت رشت1 بوستان ملت رشت

امکانات بوستان ملت

بوستان ملت شهر رشت یکی از پارک‌های بسیار مجهز استان گیلان محسوب می‌شود که در اکثر روزهای سال، بازدیدکنندگان زیادی را در خود می‌بینید. در ضلع شرقی پارک زمین‌های ورزشی مختلفی برای ورزش‌های فوتبال، تنیس روی میز، والیبال، بسکتبال و غیره ساخته شده است. وسایل ورزشی همگانی متنوع و نیز مسیرهایی برای پیاده‌روی و دویدن در این پارک وجود دارد که این مسیرها هم از طرفداران خاص خود برخوردار هستند.

مکان انجمن نجوم ثاقب استان گیلان در پارک ملت رشت واقع شده و در سال ۱۳۸۱ نخستین ساعت آفتابی آنالماتیک ایران در این پارک نصب گردید. همچنین در سمت چپ ورودی بوستان، یک خانه سنتی روستایی بسیار زیبا ساخته شده است. از این خانه به‌عنوان مرکز اطلاع‌رسانی گردشگران استفاده می‌شود و مکانی برای برگزاری برخی از جشن‌ها و مناسبت‌ها است.

88 بوستان ملت رشت

آب نمای موزیکال بوستان ملت

از دیگر امکانات رفاهی که در پارک ملت رشت وجود دارد می‌توان به سرویس‌های بهداشتی، آلاچیق، نمازخانه، بوفه، فضای بازی کودکان و غیره اشاره کرد. یکی از امکانات جذاب این بوستان آبنمای موزیکال در فضای ۵،۵۰۰ مترمربعی و داخل برکه قرار دارد. این آبنمای موزیکال، منجر به بازدیدکنندگان بسیاری در شب می‌شود. علاوه بر همه‌ی این امکانات، سینمای ۶ بعدی نیز در این پارک، تاسیس شده است.

%name بوستان ملت رشت

نحوه دسترسی

آدرس :گیلان، رشت، سه شهر رشت، بلوار شهید انصاری، سه‌راه کانادا

بوستان ملت رشت2 بوستان ملت رشت

بوستان ملت رشت3 بوستان ملت رشت

بوستان ملت رشت4 بوستان ملت رشت

بوستان ملت رشت6 بوستان ملت رشت

89 بوستان ملت رشت

921 بوستان ملت رشت

931 بوستان ملت رشت

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد