رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۳۱ مرداد ۱۴۰۲

چشمه آبگرم خرقان قزوین

لینک این مطلب کپی شد!

چشمه آبگرم خرقان ( ارشیاء ) در فاصله ۹۵ کیلومتری قزوین در کنار جاده مواصلاتی قزوین – همدان قرار دارد. رسوب های دوران چهارم زمین شناسی اطراف چشمه را پوشانده اند. آب چشمه ارشیا از میان رسوب های کربناته که بر روی سازندهای آهکی دوره ائوسن قرار گرفته اند، بیرون می آید. آبهای چشمه خرقان از دسته آبهای کلروه سدیک و بیکربناته کلسیک گرم با PH اسید و سیلیس است.

-آبگرم-خرقان-ارشياء-1-800x498 چشمه آبگرم خرقان قزوین
– آب این چشمه ها مشابه آبهای معدنی سالن موتیه_ فرانسه و بوربون_ فرانسه بوده که در درمان دردهای عصبی ، سیاتیک و رماتیسم مؤثر است.
– در عفونت های مجاری تنفسی ، تورم گلو و حلق و برنشیت مزمن به صورت استنشاق ، بخار و دوش بینی مؤثر است.
– آشامیدن این آبها در عفونت های دستگاه گوارش از قبیل سوء هاضمه ناشی از ضعف قواء توأم با یبوست ، احتقان و تشمع کبدی نیز مفید خواهد بود.
از آبگرم تا برجهای دوگانه خرقان که در کنار روستای حصار واقع است حدود ۳۰ کیلومتر فاصله است که می توانید از این برج ها هم دیدن کنید.
اسکان در “اتاقهای خالی” نزدیک مجتمع امکان پذیر است. در این منطقه، گسلی از شمال شرق به جنوب غرب وجود دارد. که این چشمه در قسمت انتهای جنوبی آن جای دارد. آب این چشمه از گروه آبهای کلروره سدیک و بیکربناته کلسیک گرم، اسیدی و همراه با سیلیس است.
مسیر خودروی شخصی جاده‌های منتهی به آبگرم از هر دو مسیر اتوبان کرج – قزوین – زنجان و نیز اتوبان جدید ساوه و همدان می گذرد. از وضعیت خوبی برای تردد با انواع خودروی شخصی برخوردار است.

نحوه دسترسی به چشمه آبگرم خرقان

آدرس : ۹۵ کیلومتری قزوین

 

-آب-گرم-خرقان-800x533 چشمه آبگرم خرقان قزوین

 

           
 

نظر کاربران :

  • علی عزیزی

    من هم سرمایه قابل ملاحظه ای دارم و هم اعتبار ملکی جهت دریافت وامهای بانکی احتمالی دارم ! ایا امکان ایجاد اشتغال برای من که بازنشسته ارتش هم هستم هست ؟

    ۳۱ مرداد, ۱۳۹۹ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *