جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

پیست های اسکی تهران (معرفی و آدرس)

تاریخ بروزرسانی :
۲ دی ۱۳۹۹

در زمستان وقتی که به کوههای شمالی تهران نگاه می کنید ناخودآگاه می خواهیم در میان آن برفها باشیم . کسانی که طرفدار اسکی هستند سرمای زمستان، هر سال برایشان لذت بخش است. چون می‌دانند هوا هر چه سردتر که باشدشود، احتمال بارش برف بیشتر خواهد بود و در نتیجه پیست های اسکی تهران زودتر افتتاح می‌شوند. تهران هم از جمله معدود شهرهایی است که پست‌های اسکی متعدد و جذابی در اطراف خود دارد و همه ساله توریست‌های زیادی فقط برای اسکی کردن به ایران و تهران سفر می‌کنند. تا هم از اسکی و هم از مهمان‌نوازی ایرانی‌ها لذت ببرند.در این مطلب شما را می خواهیم با پیست های اسکی تهران آشنا سازیم .

پیست اسکی دیزین

اگر به‌دنبال سر زنده‌ترین پیست اسکی تهران هستید، پیست دیزین را انتخاب کنید. اگر هم نمی‌دانید پیست اسکی دیزین کجاست، باید بگوییم که این پیست در ۱۰۰ کیلومتری شمال تهران قرار گرفته و با فاصله زیادی بزرگ‌ترین پیست اسکی در ایران به شمار می‌رود. امکانات پیست اسکی دیزین باعث شده تا لقب معتبرترین پیست اسکی را در خاورمیانه به نام خود ثبت کند. پیست دیزین از امکانات حرفه‌ای و بین‌المللی برخوردار و از طرف فدراسیون جهانی اسکی به عنوان یک پیست بین‌المللی و مناسب برای برگزاری مسابقات رسمی شناخته شده است. امکانات این پیست شامل ۴ خط تله کابین، ۲ تله سیژ ، ۹ تله اسکی بشقابی و ۱ تله اسکی چکشی است.

بسیاری از علاقمندان به اسکی آخر هفته خود را در این پیست سپری می‌کنند. برای رسیدن به این پیست اگر جاده صاف باشد، ۲ ساعت در راه خواهید بود. همیشه قبل از حرکت از هواشناسی پیست اسکی دیزین اطلاعات مورد نیازتان را دریافت کنید. پیست دیزین بهترین گزینه برای افراد مبتدی است. اسکی بازان نیمه حرفه‌ای هم از اسکی کردن در این پیست لذت خواهند برد. اگر می‌خواهید شب را در دیزین سپری کنید، پیست دیزین با داشتن ۲ هتل، ۱۹ کلبه و ۶ رستوران، امکانات خوبی را برای اقامت شما در نظر گرفته.

زمان بازگشایی پیست اسکی دیزین تقریبا از اوایل آذر است و تا اردیبهشت ماه امکان اسکی در این پیست وجود دارد. پیست دیزین فقط در تابستان هم فعال است. برای اطلاع از قیمت بلیط پیست اسکی دیزین و همینطور ساعت کاری آن‌ها می‌توانید به سایت این مجموعه مراجعه کنید. مجموعه دیزین با افتتاح پیست اسکی روی چمن امکانات بسیار خوبی را برای علاقمندان به اسکی روی چمن را هم فراهم آورده.

آدرس: البرز- کرج- جاده چالوس- بعد از هتل گچس- سه راهی دیزین به طرف گاجره

پیست دیزین پیست های اسکی تهران (معرفی و آدرس)

پیست اسکی توچال

چند پیست اسکی در دنیا می‌شناسید که فاصله‌شان با مرکز شهر تنها ۵ کیلومتر باشد؟ پیست اسکی توچال یکی از آن‌هاست.اسکی بازان و کوهنوردان تهران که در فصل زمستان از دیدن قله پر برف توچال لذت می بردند همیشه این آرزو را داشتند که بتوانند در نزدیکترین محل به تهران ورزش کنند. این آرزو توسط چندین کوهنورد و اسکی باز علاقمند در سال ۱۳۵۵ به حقیقت پیوست. دراین سال با تاسیس تله کابین و راه اندازی آن تا قله ۳۹۴۴ متری توچال این امکان فراهم شد تا در هر زمان به فاصله تنها ۵ کیلومتر از میدان تجریش در کوه های شمال تهران به اسکی کردن پرداخت. پیست اسکی توچال با ارتفاع ۳۹۶۲ متری، پنجمین پیست اسکی مرتفع دنیا است. هر چند این پیست نسبت به سایر پیست‌های اسکی تهران کوچکتر است ولی امکانات بسیار خوبی در اختیار شما قرار می‌دهد. برای رفتن به پیست توچال فقط کافیست تا خود را به ولنجک و تله کابین توچال برسانید. هنگامی که در ایستگاه هفت تله کابین توچال که پیاده شوید، پیست توچال در جلوی شما نمایان است.

پیست اسکی توچال اولین پیست برف‌گیر در تهران است. اگر آب‌و‌هوا، مطابق انتظار باشد، زمان بازگشایی پیست اسکی توچال از اوایل آبان ماه است. اگر مطمئن نیستید که پیست توچال باز است، سری به وبسایت این مجموعه بزنید و آب و هوای پیست اسکی توچال را بررسی کنید. این وبسایت شما را از آغاز فصل اسکی در این منطقه مطلع می‌کند.

پیست اسکی توچال که قرار بود یکی از بزرگترین پیست های اسکی جهان شود به دلیل مشکلات و متوقف شدن پروژه ها در زمان جنگ تحمیلی تنها ۲ پیست آن که یکی در ارتفاع ۲۹۳۵ متری و دیگری در قله توچال قرار دارد به بهره برداری رسید، که در حال حاضر تنها پیست اسکی قله قابل استفاده می باشد.

اما پروژه تله کابین توچال که در آن زمان منحصر به فرد بود، منطقه پشت قله را نیز شامل می شد که در حدود نصب ۱۲ دستگاه بالابر در آن طراحی شده بود و تا قله دیزین پیش می رفت و امکان ۷ ماه اسکی کردن را برای علاقمندان فراهم می کرد. در حال حاضر ایستگاه ۷ تله کابین توچال با وجود دو تله سیژ و یک تله اسکی در فصل زمستان از اواسط آبان تا اواسط خرداد ماه پذیرای ورزشکاران می باشد. امکانات رفاهی این پیست شامل ۱ هتل و ۲ رستوران است. این پیست نیز از سوی فدراسیون جهانی عنوان بین المللی به خود گرفت و تا به حال چندین دوره مسابقه بین المللی اسنوبرد با حضور قهرمانان جهان و المپیک در آن برگزار گردیده است. پیست اسکی توچال فضای جالبی دارد، میان دو دره، به دور از هر گونه شلوغی، شاید بتوان آن را دنج ترین پیست اسکی نامید، دنج ترین و پر طرفدار ترین. گذراندن یک شب در هتل این پیست تجربه ای جالبی است که باید دست کم یک بار لذت آن را چشید، شب هنگام وقتی چراغ ها سرتاسر محوطه را روشن می کنند نمایی جالب پدید می آید، البته ماندن در هتل پیست اسکی توچال مزیت دیگری هم دارد و آن این است که شما را از صف های طولانی برای سوار شدن به تله کابین بی نیاز می کند.

آدرس : تهران، بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، انتهای خیابان ولنجک، بام تهران

پیست توچال پیست های اسکی تهران (معرفی و آدرس)

پیست اسکی آبعلی، قدیمی‌ترین پیست اسکی تهران

پیست اسکی آبعلی قدیمی ترین پیست اسکی تهران است و اولین پیستی است که دستگاه های بالابر در آن نصب شد. این پیست در ۷۵ کیلومتری شرق شهر تهران و در منطقه ای به همین نام در جاده هراز واقع شده است. این پیست امکانات زیادی را برای علاقه مندان به این ورزش مفرح را دراختیار قرار می دهد. پنج پیست اسکی مختلف و ویژگی هایی نظیر آب گرم، وجود امامزاده، برخورداری از آب و هوای مطلوب در طول سال همه و دسترسی آسان باعث شده است که این پیست به نسبت دیگر پیست ها شناخته شده تر باشد. آبعلی دارای ۱ تله کابین، ۵ تله اسکی بشقابی، ۱ تله سیژ و ۳ تله اسکی چکشی است، که به ۳ بخش پیست شرکت نفت، پیست های خصوصی و پیست تربیت بدنی تقسیم می شود. ارتفاع بالاترین نقطه آن از سطح دریا ۲۶۵۰ متر و پایین ترین نقطه آن ۲۴۰۰ متر است. این پیست از لحاظ امکانات رفاهی دارای ۶ رستوران و ۱ هتل است. پیست اسکی آبعلی به دلیل دسترسی راحت تر به نسبت دیگر پیست های اسکی معملا شلوغ تر است.

اسکی ‌بازان حرفه‌ای معمولا پست اسکی آبعلی را برای یک اسکی هیجان انگیز و لذت بخش انتخاب می‌کنند. به همین دلیل پیست آبعلی از امکانات رفاهی بسیار خوبی بهره می‌برد. وجود ۶ رستوران، ۱ هتل، مرکز کمک‌های بهشتی، زمین تنیس، پرش و کایت و سوارکاری از جمله امکانات این مجموعه است.

آدرس :استان تهران، شهرستان دماوند، رودهن، دهستان آبعلی، جاده هراز

 

پیست آبعلی پیست های اسکی تهران (معرفی و آدرس)

پیست اسکی شمشک

پیست اسکی شمشک هم یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین پیست‌های اسکی تهران است. زمان بازگشایی این پیست به سال ۱۳۳۷ برمی‌گردد. پیست اسکی شمشک در سال ۱۳۷۵ به عنوان یک پیست بین المللی اسکی شناخته شد.پیست بین المللی شمشک پس از پیست دیزین عنوان بزرگ‌ترین پیست اسکی ایران را در اختیار دارد. این پیست ۵۷ کیلومتر با تهران فاصله دارد. شما می‌توانید از مسیرهای لشکرک، کرج و زردبند برای رسیدن به این پیست استفاده کنید. زمان بازگشایی پیست اسکی شمشک از اواخر پاییز است و تا اواسط فروردین امکان اسکی کردن در آن وجود دارد.

پیست شمشک به خاطر چشم اندازهایی که از کوه‌ها و برف‌های اطراف به شما می‌دهد بسیار محبوب است. یکی از ویژگی‌های این پیست، امکان اسکی کردن در شب است. پیست اسکی شمشک با داشتن نور افکن‌های زرد رنگ، به خوبی امکان اسکی کردن در شب‌ها را هم فراهم کرده. پیست اسکی شب شمشک، به پاتوق شبانه طرفداران اسکی تبدیل شده. طول پیست اسکی شب شمشک ۹۵۰ متر است و تا ساعت ۱۰ شب می‌توانید در این پیست به اسکی بپردازید.

منطقه شمشک امکانات رفاهی مطلوبی دارد. وجود ۲ هتل و ۴ رستوران در این پیست از جمله ویژگی‌های خوب آن است. یکی از این رستوران‌ها در بالای قله قرار دارد و چشم اندازی دیدنی از کوه‌های اطراف را به شما نمایش می‌دهد و در فصول پاییز و زمستان میزبان ورزشکاران و علاقمندان به اسکی است. از دیگر امکان این پیست می‌توان به ۲ تله سیژ، ۳ تله اسکی بشقابی و ۲ تله اسکی چکشی اشاره کرد.

آدرس :تهران، بزرگراه بابایی، جاده لشگرک، جاده اوشان فشم، شمشک، پیست اسکی شمشک

پیست شمشک پیست های اسکی تهران (معرفی و آدرس)

پیست اسکی دربندسر

پیست اسکی دربندسر در نزدیکی پیست‌های دیزین و شمشک قرار دارد و از جدیدترین پیست‌های اسکی ساخته شده در تهران محسوب می‌شود. این پیست در روستای دربندسر قرار گرفته و در سال ۱۳۶۱ افتتاح شده و فاصله‌اش با تهران تنها ۶۰ کیلومتر است. کسانی که می‌خواهند یک فضای جدیدتر نسبت به پیست دیزین و شمشک را تجربه کنند، به پیست دربندسر می‌آیند. این پیست اسکی در سال ۱۳۸۷ از طرف فدارسیون جهانی اسکی عنوان بین المللی را به خود گرفته، میزبان چندین دوره مسابقات لیگ بین المللی با حضور اسکی بازان به نام دنیا بوده است. پیست دربندسر مانند پیست شمشک امکان اسکی در شب را هم فراهم کرده است.

پایین‌ترین ارتفاع این پیست از سطح دریا ۲۶۰۰ متر و بالاترین ارتفاع آن ۳۰۵۰ متر از سطح دریاس فاصله دارد. امکانات بالابر این پیست شامل ۲ تله سیژ و ۳ تله اسکی است. زمان آغاز به کار این پیست از اواخر پاییز تا اوایل فروردین است.

پیست دربندسر از امکانات رفاهی نسبتا خوبی بهره می‌برد. در کنار این پیست، هتلی وجود ندارد. ولی هتل‌های زیادی را در نزدیکی این منطقه می‌توانید پیدا کنید. وجود دو رستوران، یک خط تله کابین، مدرسه اسکی و پیست شبانه از ویژگی‌های خوب این پیست است. یکی از رستوران‌های این موجود در این پیست با داشتن ۲ طبقه، ۴۰۰ متر مربع مساحت و استفاده از بهترین چوب فنلاندی یکی از منحصر به فردترین رستوران‌های این منطقه است.

آدرس :تهران، رودبارقصران، شهر شمشک، دربند سر
پیست دربند سر پیست های اسکی تهران (معرفی و آدرس)

پیست اسکی خور

پیست اسکی خور با بلندای ۲۸۰۰ تا ۳۰۰۰ متر از سطح دریا در استان البرز و در نزدیکی سد امیرکبیر (سد کرج)، در کنار روستای تاریخی خور جای دارد. برای رسیدن به این پیست اسکی در ۲۳ کیلومتری جاده کرج-چالوس، پیش از ورودی تاسیسات سد امیرکبیر باید مسیر را از راه فرعی به سمت خاور پی گرفت و از روستاهای ارنگه و روستای جی گذر کرد. ساخت این پیست به پیش از سال ۱۳۵۷ باز می‌گردد و پس از دوران جنگ ایران و عراق مجددا راه‌اندازی گردید. در سال ۱۳۸۸ با تغییر در شیوه مدیریت و تفویض اختیارات مربوطه، آغاز به کار نمود. دارای دو مسیر ۱۸۵۰ متری و ۳۵۰ متری است و گنجایش روزانه ۱۳۰۰ اسکی‌باز را دارد. پیست اسکی خور هم اکنون در طول هفته برای استفاده همگانی آماده است.امکانات بالابری این پیست یک تله‌اسکی‌ بشقابی است. این پیست یکی از جاذبه‌های گردشگری شهرستان کرج به شمار می‌آید. که در فصل زمستان می تواند پذیرای شما و خانواده تان باشد و لحظاتی شاد را برای تان رقم زند.
این پیست با داشتن یک رستوران و یک تله اسکی بشقابی از جاذبه‌های گردشگری استان البرز در فصل زمستان است. این مجموعه از مربی‌های حرفه‌ای برای آموزش اسکی و اسنوبرد بهره می‌برد و یک بخش ویژه برای تیوپ سواری هم در این پیست در نظر گرفته شده که از شلوغ‌ترین و پرطرفدارترین بخش‌های پیست خور به حساب می‌آید.

آدرس :استان البرز، در نزدیکی سد امیرکبیر (سد کرج)، روستای تاریخی خور

پیست خور پیست های اسکی تهران (معرفی و آدرس)

 

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *