جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

پیست اسکی شیرباد ، تنها پیست اسکی شرق

تاریخ بروزرسانی :
۲۵ دی ۱۴۰۱

پیست اسکی شیرباد در استان خراسان رضوی واقع است. از پیست اسکی شیرباد تا دولت آباد ۱۸ کیلومتر و از دولت آباد تا مشهد حدود ۲۰ کیلومتر راه است که البته مسیر دولت آباد تا پیست راه کوهستانی و شوسه است. پیست شیرباد در دامنه بلندترین قله استان خراسان با ارتفاع ۳۳۱۰متر، بنا شده و به همین دلیل در بیشتر ماه های سال برف گیر می باشد. مساحت ۵۰ هکتاری آن فضایی مناسب برای تفریح سالم جوانان در کنار خانواده هایشان فراهم کرده است. اولین و تنها پیست اسکی شرق کشور با نام پیست اسکی شیرباد اول دی ۱۳۹۱ افتتاح شده است.

 آباد 1 e1673769491192 پیست اسکی شیرباد ، تنها پیست اسکی شرق

امکانات پیست اسکی شیرباد

پیست اسکی شیرباد شامل سه مسیر برای اسکی‌بازان مبتدی، اسکی‌بازان متوسط و اسکی‌بازان حرفه‌ای می‌شود. طول کل مسیر پیست ۱۲۰۰ متر است. با توجه به فراهم بودن لوازم اسکی و در اختیار قرار دادن آن‌ها به علاقه‌مندان زمینه برای گسترش این ورزش محیا است. کلاس‌های آموزشی متعددی توسط هیئت اسکی خراسان رضوی برگزار می‌شود. در حال حاضر بالغ بر ۵۰۰ نفر اسکی‌باز در سطح استان خراسان رضوی در حال فعالیت هستند.
تله اسکی به طول ۹۰۰ متر علاقه‌مندان را تا ارتفاعات بالا می‌برد و پس از آن ورزشکاران و دوستداران طبیعت علاوه بر استفاده از منظره زیبای پیست می‌توانند با در مسیری ۱۲۰۰ متری لذت یک اسکی مطمئن و فرح‌بخش را تجربه کنند. ساختمان سه طبقه‌ای به‌منظور استقرار امکانات و تجهیزات لازم و همچنین راه‌اندازی یک رستوران و کافی‌شاپ و چندین سوئیت برای اقامت علاقه‌مندان در این محل در نظر گرفته شده است.

 آباد 4 e1673769458570 پیست اسکی شیرباد ، تنها پیست اسکی شرق

بهترین زمان بازدید از پیست اسکی شیرباد

این پیست در طول سال به‌مدت پنج ماه، از اواسط آذر ماه تا اواسط فروردین قابل استفاده است. البته با توجه وضعیت نامطلوب جاده، هنگام بارش‌های سنگین، مسیر دسترسی به پیست مسدود می‌شود. بنابراین پیش از حرکت، با بازدید از سایت پیست اسکی شیرباد یا برقراری تماس، از باز بودن جاده اطمینان حاصل کنید.

 آباد 3 e1673769473110 پیست اسکی شیرباد ، تنها پیست اسکی شرق

نحوه دسترسی

مسیر دسترسی به پیست خصوصا در قسمت دولت آباد تا پیست شیرباد، راهی برف خیز و کوهستانی دارد. به دلیل وجود خطراتی که در مسیر وجود دارد. در صورتی که دوستاران ورزش اسکی به صورت شخصی قصد اقدام به استفاده از پیست را دارند از رفتن آنها به پیست جلوگیری خواهد شد. ورزش دوستان باید بوسیله رانندگان حرفه ای و راه بلد برای استفاده از پیست اقدام کنند. برای این منظور باید با هیئت اسکی استان هماهنگ کنند تا با وسایل نقلیه ای که رانندگان این وسایل کاملا با مسیر آشنا هستند به محل پیست مراجعه و از امکانات آن استفاده کنند. این پیست تا اواسط اردیبهست ماه قابل استفاده است.

 آباد e1673769509818 پیست اسکی شیرباد ، تنها پیست اسکی شرق

پیست اسکی شیرباد 1 پیست اسکی شیرباد ، تنها پیست اسکی شرق

پیست اسکی شیرباد 2 پیست اسکی شیرباد ، تنها پیست اسکی شرق

پیست اسکی شیرباد 3 پیست اسکی شیرباد ، تنها پیست اسکی شرق

پیست اسکی شیرباد 4 پیست اسکی شیرباد ، تنها پیست اسکی شرق

پیست اسکی شیرباد 5 پیست اسکی شیرباد ، تنها پیست اسکی شرق

پیست اسکی شیرباد پیست اسکی شیرباد ، تنها پیست اسکی شرق

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 5]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • تینا صدیقی

    پيست اسکی شیرباد افتضاحه، مسیر دستیابی غیراستاندارد، خاکی، خطرناک، با وجود ورودی بیست و پنج هزار تومان به ازای هرنفر، امکانات بسیار ضعیف هست، اگه اونجا زخمی بشين هیچ امکاناتی جز یک جعبه محدود کمک های اولیه و یک بهیار ندارن، آمبولانس کهنه و قدیمی، و اون آمبولانسی که در عکسشون میبینید صرفا جهت تبلیغ آوردن و وجود خارجی نداره، بوفه بسیار گران هرلیوان چای( چای کیسه ای) پنج هزار تومان و نسکافه هر لیوان ده هزارتومان، در موقع شلوغی نميتونن مجموعه رو اداره کنند، سالن و سرویس های بهداشتی کثیف و بی در و پیکر، و با وجود عدم توانایی در اداره اجازه ميدن تورها هر چند نفر رو که ميخوان با خودشون بيارن چون به پولش فکر میکنن، اون سوییتی که تبلیغ میکنن اتاقی زشت با تختهای فلزی دو طبقه و موکت کهنه درست مثل سربازخانه، در کل بسیار بد

    ۸ اسفند, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • مصطفی

    سلام وقت بخیر.هزینه هاش چجوریه؟لوازمو تجهیزاتم داره اونجا؟میشه یه توضیح راجب هزینه هاشم بدین.ممنون

    ۲۰ دی, ۱۳۹۴ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *