رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۷ فروردین ۱۳۹۹

روستای فلفلی در کویر سبزوار

لینک این مطلب کپی شد!

دیگر در این دوره و زمانه کمتر جایی را می توان یافت که مانند روستاها دارای سادگی و آرامش باشند. در روستاها زندگی هایی در جریان است که در زندگی شهری امروزی کمتر می توان یافت. از این رو روستاها دارای طرفداران بسیاری هستند.روستای فلفلی در کویر سبزوار یکی از گزینه های مناسب  برای سفربه روستا می باشد .سفر برای رهایی از دود، ترافیک و ازدحام شهرها بهانه سفر مردم در تعطیلات است اما در اغلب موارد آن‌ها به‌جای رفتن به منطقه‌ای آرام به شهرهایی سفر می‌کنند که ساعت‌ها برای رسیدن درترافیک جاده‌ها سرگردان می‌مانند و البته از ازدحام جمعیت نیز نمی‌توان چشم‌پوشی کرد.

1 روستای فلفلی در کویر سبزوار

در روزگاری که صنعت نوپای گردشگری ایران با مشکلات بسیاری مواجه است و از طرفی شاهد مهاجرت بی رویه روستاییان به شهر‌ها به‌دلیل فقر و محرومیت هستیم، روستاگردی میتواند کلید توسعه صنعت گردشگری، ایجاد اشتغال و رفاه در روستاها باشد. نکته قابل توجه اینجاست که ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در روستاها با رویکرد بوم‌گردی هزینه چندانی برای دولت‌ها نخواهد داشت اما می‌تواند انقلابی در گردشگری کشور به‌وجود آورد.

یکی از نمودهای کهن روستای فرومد، «مسجد جامع» آن است؛ بنایی شگفت انگیز که هر بیننده ای را به حیرت وا می دارد. اگر به این روستا سفر کردید، یقین بدانید که عظمت این بنا چنان خواهد بود که ناخودآگاه برای دیدار از این مسجد خواهید شتافت.گفته می شود مسجد جامع «فرومد» سبزوار که به لحاظ معماری نیز جایگاهی ویژه دارد، روی بقایای یک آتشکده بنا شده است. کمتر روستایی را در ایران می توان یافت که دو چهره برجسته؛ یکی در ادبیات و دیگری در تاریخ داشته باشد، اما روستای «فرومد» این ویژگی را داراست.

«ابن یمین فریومدی» شاعر قطعه سرای اواخر قرن هفتم و هشتم هجری و «شیخ حسن جوری» از رهبران نهضت سربداران، هر دو از همین خطه هستند و مزارشان نیز در همین جاست. اگر بتوانید در خانه اهالی باصفای فرومد، شب را به صبح برسانید که فوق العاده است، اما اگر می خواهید شب در هتل اقامت کنید، پیشنهاد ما رفتن به نزدیک ترین شهر بزرگ پیش روی تان، یعنی سبزوار است که از جاده اصلی شاهرود- سبزوار، حدود ۵۴ کیلومتر فاصله دارد.
بنا بر فصلی که به فرومد سفر می کنید، می توانید انار، انگور، انجیر، گردو، توت، شاتوت، فلفل قرمز و گیاهان دارویی چون مرزه و شیرین بیان را از اینجا به خانه ببرید، هرچند فلفل قرمز، کنجد و ادویه به عنوان سوغات شاخص این روستا به حساب می آید. چند سال است که «فرومد» به مرکز کشت فلفل ایران تبدیل شده است. هم چنین ناگفته نماند که زیلوبافی هم مهم ترین صنعت دستی فرومد است و می توانید نمونه ای از زیلوهای آن را به یادگار داشته باشید.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *