جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

پلیس برای فروش مجازی سفر وارد عمل می‌شود

تاریخ بروزرسانی :
۱۳ دی ۱۳۹۲

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۰/۱۳ – بیشتر از دو ماه پیش، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری‌ اسامی ۵۳ آژانس و سایت غیرمجاز را که تور اجرا می‌کنند، به اداره‌ی اماکن ناجا اعلام کرد تا پلمپ شوند‌؛ ولی حالا مدیر امور مراکز و خدمات گردشگری این سازمان در عین حال که از نتیجه‌ی این اقدام، اظهار بی‌اطلاعی می‌کند، از همکاری دیگری با پلیس فتا برای سامان‌دهی فروش تورهای گردشگری به‌شکل مجازی خبر می‌دهد.

علی لطفی – مدیر امور مراکز خدمات گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری – مهرماه امسال اعلام کرد، ۱۰۰ آژانس، وب‌سایت اینترنتی و شماره‌ی تماس‌های غیرمجازی که به فروش و اجرای تورهای گردشگری بدون دریافت مجوز از این سازمان اقدام کنند، شناسایی می‌شوند و قرار است از سوی اداره‌ی اماکن ناجا پلمپ شوند.

او چند روز بعد نیز گفت: اسامی ۵۳ سایت‌، دفتر و شماره‌ی تماس را که کاملا مسجل و مستندشده بدون دریافت مجوز از این سازمان، تور اجرا کرده‌اند به اداره‌ی اماکن نیروی انتظامی اعلام کرده است تا پلمپ شوند.

اما اکنون لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس گردشگری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نسبت به نتیجه‌ی کار‌، یعنی پلمپ شدن یا نشدن این مراکز غیرمجاز اعلام بی‌اطلاعی کرد و افزود: از نتیجه‌ی کار خبر ندارم‌، ما اسامی را به پلیس اعلام کردیم و آن‌ها هم کار خود را انجام می‌دهند.

او در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود اعلام شدن اسامی برخی از این مراکز غیرمجاز به ناجا، ظاهرا فعالیت آن‌ها هم‌چنان ادامه دارد؟ توضیح داد: بعد از اعلام آن اسامی، صاحبان بعضی از آن سایت‌ها که در زمینه‌ی طبیعت‌گردی‌ فعالیت می‌کردند یا با وزارت علوم در حوزه‌ی گردشگری مشارکت داشتند و تور اجرا می‌کردند، به ما مراجعه کردند و گفتند که نمی‌دانستند باید از این سازمان هم مجوز بگیرند. در میان آن‌ها، عده‌ای هم بودند که مجوز آژانس گردشگری داشتند، اما مجوز فعالیت در فضای مجازی را نداشتند، برای همین در هماهنگی با پلیس فتا، دستورالعمل جدیدی تنظیم شد تا به این افراد، فرصت دیگری داده شد.

وی درباره‌ی این دستورالعمل جدید، اظهار کرد: براساس این دستورالعمل که با همکاری و هماهنگی پلیس فتا تنظیم شده‌، از این پس هر کسی که می‌خواهد از سازمان تجارت الکترونیک IP بگیرد و هدفش هم کار در حوزه‌ی گردشگری و بخصوص اجرای تور است باید مجوز سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را هم بگیرد که این مجوزها مورد تأیید فتاست.

او گفت: ما به اشخاصی این مجوز را می‌دهیم که مجوزهای فضای فیزیکی، یعنی دفتر کار هم داشته باشند‌، چون طبق دستورالعمل‌های سازمان میراث فرهنگی و گردشگری‌،‌ آن‌هایی که خدمتی را در حوزه‌ی گردشگری می‌فروشند باید فضای مشخص و تعریف‌شده‌ای داشته باشند.

لطفی همچنین اضافه کرد: ما با همکاری پلیس فتا به آن‌هایی که می‌خواهند در فضای مجازی فعالیت گردشگری داشته باشند، شش‌ماه مهلت می‌دهیم تا مجوز فعالیت در فضای مجازی را از سازمان را بگیرند.
91 12 پلیس برای فروش مجازی سفر وارد عمل می‌شود

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد