جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

پرمسافرترین نقطه ایران به «میانسالی» رسیده

تاریخ بروزرسانی :
۱۴ اسفند ۱۳۹۶

مازندران پرمسافرترین استان کشور است که بیشتر از یک دهه در جایگاه نخست پرترددترین‌ها بویژه در روزهای تعطیل نوروز ایستاده، با این حال مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آن از فرسودگی زیرساخت‌های گردشگری و ادامه فعالیت تاسیساتی که نیم قرن از عمرشان می‌گذرد، خبر داده است.

دلاور بزرگ‌نیا با اشاره ضرورت نوسازی و سرمایه‌گذاری در بخش‌های خدماتی و رفاهی استان مازندران با توجه به تردد بیش از ۱۰ میلیون مسافر در نوروز گذشته و اسکان شبانه‌ی بیش از ۷۰۰ هزار مسافر در مازندران، به ایسنا گفت: اقبال سرمایه‌گذاران به این استان زیاد است. در یک سال گذشته سرمایه‌گذارانی از اروپا و خلیج فارس البته با تابعیتی ایرانی برای اجرای پروژه در این استان اقدام کرده‌اند که مراحل اداری در وزارت صنعت را می‌گذرانند. پروژه‌های کوچک و بزرگ زیادی نیز در دست اجرا است، بنابراین مساله استان مازندران نه سرمایه‌گذاری و نه جذب مسافر است، بلکه چالش اصلی تکمیل سریع‌تر پروژه‌هایی است که سال‌ها پیش کلنگشان به زمین زده شده و اکنون نیمه کاره رها شده‌اند.

مازندران 1 پرمسافرترین نقطه ایران به «میانسالی» رسیده

وی افزود: درحال حاضر نزدیک به ۱۵۰ تا ۱۶۰ پروژه‌ی نیمه تمام مرتبط با گردشگری در استان مازندران وجود دارد که چون در پنج شش سال گذشته نتوانستیم تسهیلات جدی به آن‌ها اختصاص دهیم، نیمه کاره مانده‌اند.

بزرگ‌نیا گفت: در کل استان مازندران ۲۴ هتل چهار و پنج ستاره وجود دارد که ۹ هتل ۵ ستاره دیگر نیز به آن‌ها اضافه خواهد شد و برای تکمیل آن‌ها به تسهیلات فوری و ارزان نیاز است. بررسی کرده‌ایم اگر ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به پروژه‌های مازندران اختصاص دهند، نه تنها این هتل‌ها بلکه تمام پروژه‌های نمیه کاره را می‌توانیم به سرانجام برسانیم.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران بیان کرد: می‌دانیم همه این پروژه‌ها را نمی‌توان یکجا به نتیجه رساند، اما معتقدیم با تخصیص تسهیلات متناسب با پیشرفت فیزیکی هر پروژه، بخش زیادی از مشکلات گردشگری این استان را بویژه فرسودگی تاسیسات گردشگری را که عمر بیشتر آن‌ها بالای ۵۰ سال است، می‌توانیم حل کنیم.

منبع: ایسنا

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *