جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

پارک های جنگلی تهران – ۱۵ پارک با آدرس و عکس

تاریخ بروزرسانی :
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹

پارک های جنگلی تهران بخصوص زمانیکه شهر دچار آلودگی بسیار است ، جایی  ست برای نفس کشیدن درختان این پارکهای جنگلی باعث می شوند اندکی هوا برای تنفس وجود داشته باشد .امروزه که زندگی بسیاری از افراد پر از مشکلات و درگیری های زیاد کاری است مردم به دلیل کمبود وقت و هزینه به جای سفر به روستاها می توانند در کنار پارکهای جنگلی تهران اندکی استراحت کنند و لذت ببرندو مشکلات زندگی را چند ساعتی فراموش کنند .یکی از بهترین تفریحات آن هم در کلان‌شهری همچون تهران که شلوغی و آلودگی در برخی از نقاط آن آرامش را از مردم این شهر دور کرده است، بازدید از پارک های جنگلی تهران است.

۱. پارک جنگلی چیتگر

پارک جنگلی چیتگر با مساحت ۱۴۵۰ هکتاری،علاوه بر طبیعت زیبا و امکان طیبعت گردی ، امکانات تفریحی دیگری نظیر پیست اسکیت، پیست دوچرخه سواری و نیز مسیرهای ویژه دوچرخه سواری در این پارک طراحی شده و در اختیار مراجعان قرار دارد. همچنین وجود تعدادی غرفه فروش مواد خوراکی و آشامیدنی، غرفه های اجاره دوچرخه، آلاچیق، منقل های پیش ساخته و نیز دستشویی عمومی اسباب آسایش هرچه بیشتر مراجعان را فراهم کرده است.
آدرس: وارد آزادراه تهران-کرج شوید. این پارک در در حاشیه جنوبی بزرگراه واقع شده است. همچنین خط پنج متروی تهران (خط تهران – کرج) و دو ایستگاه ایران خودرو و چیتگر نیز شما را پارک می‌رسانند.

حیوانات پارک چیتگر پارک های جنگلی تهران   15 پارک با آدرس و عکس

۲. پارک جنگلی کوهسار تهران

پارک جنگلی کوهسار با مساحت ۱۱۰۰ هکتار در دامنهٔ رشته‌کوه البرز و در شمال‌ غربی شهر تهران واقع شده است. بوستان جنگلی کوهسار در شمال‌ باختر محلهٔ شهران و شمال محلهٔ کن که جزء منطقه ۵ شهرداری تهران است، قرار دارد که از رودخانه کن در غرب شروع شده و تا رودخانه فرحزاد در شرق ادامه می یابد. حد شمالی محدوده را ارتفاعات توچال و حد جنوبی آن را بلوار حصارک تشکیل می دهد. در وسط محدوده نیز رودخانه حصارک قرار گرفته است.
آدرس: راه دسترسی به پارک از طریق اتومبیل شخصی راحت‌تر است. برای رسیدن به این پارک از طریق انتهای بزرگراه آبشناسان به سمت غرب حرکت کنید. سپس مسیر خود را به سمت بلوار کوهسار تغییر دهید. در ابتدای جاده سولقان پارک جنگلی منتظر شماست.

کوهسار5 پارک های جنگلی تهران   15 پارک با آدرس و عکس

۳. پارک جنگلی شیان

پارک جنگلی شیان از جمله گردشگاه ها و تفرجگاه های جنگلی محدوده شرقی تهران به شمار می رود که در مجاورت بوستان لویزان و در محدوده شهرداری منطقه چهار قرار دارد. پارک جنگلی شیان فضای مناسبی برای تفریح برای خانواده‌ها می‌باشد.
آدرس: از سمت اتوبان امام علی و بزرگراه هنگام می‌توانید به این پارک دسترسی پیدا کنید. اگر بخواهید بدون ماشین شخصی به این پارک جنگلی بروید، می‌توانید از میدان رسالت تاکسی گرفته یا با اتوبوس‌های شهید محلاتی از متروی علم و صنعت به شیان برسید.

پارک جنگلی شیان 1 پارک های جنگلی تهران   15 پارک با آدرس و عکس

۴. پارک جنگلی سرخه حصار تهران

پارک سرخه حصار با وسعت ۸۵۰ هکتار ،یکی از قدیمی ترین شکارگاههای ایران محسوب می شود و به همین دلیل از اهمیت بالایی برخوردار است. قوچ و میش البرز، بز وپازن، گراز، پلنگ، کفتار، گربه پالاس، کاراکل، گرگ، کبک، تیهو و آهو در پارک سرخه حصار زیست می کنند و از آنها محافظت می شود.
آدرس: دسترسی به منطقه سرخه حصار از شرق تهران و بزرگره شهید یاسینی ممکن است. به همین منظور با استفاده از خودروی شخصی، بزرگراه رسالت شرق را تا انتها ادامه دهید و وارد بزرگراه شهید یاسینی شرق شوید. سپس پارک در جنوب شما قابل مشاهده است.

سرخه حصار 1 پارک های جنگلی تهران   15 پارک با آدرس و عکس

۵. پارک جنگلی لویزان

پارک جنگلی لویزان با وسعت ۱۱۰۰ هکتار ، ازجمله گردشگاه‌ها و فضاهای سبز شهر تهران به حساب می‌آید.این پارک در حدود ۱۳ کیلومتری مرکز شهر تهران قرار دارد و از شمال به قوچک، از جنوب به شمس آباد، از غرب به ده لویزان و از شرق به پادگان خاتم الانبیا محدود می‌شود
آدرس: مسیر دسترسی این پارک جنگلی از طریق بزرگراه امام علی(ع)، بعد از خروجی بزرگراه شهید زین الدین، خروجی شیان است. اگر با مترو می‌روید در ایستگاه نوبنیاد از قطار پیاده شوید. تاکسی‌های لویزان کنار ترمینال هستند.

پارک جنگلی لویزان پارک های جنگلی تهران   15 پارک با آدرس و عکس

۶. پارک جنگلی خرگوش دره

پارک جنگلی خرگوش دره با مساحتی بیش از ۶۵ هکتار در منطقه ۲۲ شهرداری تهران و روبروی درب اصلی مجموعه ورزشی آزادی و آزادراه های تهران – کرج و آزادگان واقع شده است.
آدرس: برای دسترسی به پارک جنگلی خرگوش دره می‌توانید از ایستگاه مترو چیتگر واقع در خط پنج مترو تهران – کرج استفاده نمایید که البته فاصله این ایستگاه تا پارک موردنظر کمی زیاد است و باید از تاکسی و یا اتوبوس های پایانه مترو استفاده نمایید. همچنین در صورتی که از خودروی شخصی استفاده می کنید، بزرگراه تهران را به سمت کرج ادامه دهید و از خروجی بلوار چوگان (ورودی اصلی ورشگاه آزادی) وارد شوید تا به پارک برسید.

خرگوش دره پارک های جنگلی تهران   15 پارک با آدرس و عکس

۷. پارک جنگلی توسکا تهران

بوستان توسکا با مساحت بیشتر از ۱۰۰ هکتار از جمله پارک های جنگلی بزرگ در محدوده جنوب شرقی تهران است که در منطقه ۱۵ شهرداری تهران قرار گرفته و از نوع بوستان های منطقه ای به شمار میرود .پوشش گیاهی پارک جنگلی توسکا شامل درختان کاج، چنار، زبان گنجشک و صنوبر است و از نظر نوع طراحی فاقد سبک است.
آدرس: برای رفتن به این بوستان زیبا باید وارد بزرگراه آزادگان تهران شوید. این پارک در تقاطع بلوار شهرزاد و خیابان صالحی واقع شده است.

توسکا پارک های جنگلی تهران   15 پارک با آدرس و عکس

۸. پارک جنگلی غزال (تلو )

پارک جنگلی تلو که با نام پارک جنگلی غزال نیز شناخته می‌شود، یکی از بزرگترین پارک های جنگلی تهران با وسعت حدودی ۹۷۵ هکتار است که در کیلومتر ۵ جاده تلو قرار دارد.
آدرس: کیلومتر پنج اتوبان بابایی شما را به چهارمین پارک جنگلی بزرگ تهران می‌رساند. بزرگراه شهید زین‌الدین را به سمت شرق بروید، خروجی جاده دماوند را طی کنید، بعد از دور برگردان، در جاده‌ تلو قرار می‌گیرید.

تلو پارک های جنگلی تهران   15 پارک با آدرس و عکس

۹. پارک جنگلی سوهانک

فضای سبز بوستان سوهانک با وسعت حدودی ۲۰۰ هکتار ، شامل درختانی از قبیل، سرو نقره ای، کاج تهران، ارغوان، توت، بادام، اقاقیا، زبان گنجشک، سماق، آیلان توس و غیره است. جانوران این بوستان جنگلی به دلیل وسعت، اتصال به دامنه‌های البرز و همچنین خلوتی آن، نسبتا از تنوع و فراوانی بیشتری برخوردار است.
آدرس: بهترین راه دسترسی به بوستان جنگلی سوهانک، از میدان نوبنیاد و طی کردن اتوبان ارتش و امتداد جاده لشگرک به سمت شمال است. در این جاده دو راه خاکی وارد بوستان جنگلی می‌شود و هر دو راه (خیابان جهاد بخش و خیابان آسیاب) کم و بیش به یک مقصد منتهی می‌شوند.

بوستان سوهانک پارک های جنگلی تهران   15 پارک با آدرس و عکس

۱۰. پارک جنگلی طالقانی تهران

پارک جنگلی طالقانی یکی از بوستان های تهران است که بر روی تپه های عباس آباد واقع شده است و به علت قرار گرفتن این بوستان در ارتفاع دارای چشم اندازی زیبا به تهران می باشد.
آدرس: کافی است در خط یک مترو تهران، در ایستگاه مترو شهید حقانی از قطار پیاده شوید و با پنج دقیقه پیاده‌روی به پارک طالقانی برسید. ایستگاه مترو شهید همت هم در قسمت جنوبی این پارک قرار دارد، اما برای رسیدن به مرکز پارک و جاذبه‌های آن مثل پل طبیعت راه طولانی‌تری را باید پیاده‌روی کنید.

طالقانی پارک های جنگلی تهران   15 پارک با آدرس و عکس

۱۱. پارک جنگلی وردآورد

پارک جنگلی وردآورد یکی از پارک‌های جنگلی استان تهران است که ازنظر بزرگی در مرتبه دوم می‌باشد. این پارک در کوه‌های وردآورد و در کنار آزادراه ۲ قرار دارد. متأسفانه در سال‌های اخیر با توجه به عبور بزرگراه همت از کنار پارک جنگلی وردآورد و افزایش شدید ارزش زمین در حوالی این بزرگراه بخشی از این پارک توسط شهرداری تخریب و در اختیار تعاونی‌هایی وابسته به شهرداری قرارگرفته است تا در آن ساخت‌وساز صورت پذیرد.

واردآورد پارک های جنگلی تهران   15 پارک با آدرس و عکس

۱۲. پارک جنگلی خجیر

پارک ملی خُجیر، منطقه‌ای حفاظت شده در شرق تهران بوده که فاصله چندانی با پارک سرخه حصار ندارد و این نزدیکی باعث شده بافت جنگلی و جانوری یکسانی داشته باشد . این پارک در واقع قدیمی‌ترین منطقه شکار ممنوعی است که سابقه تاریخی زیادی دارد ولی حالا به عنوان منطقه گردشی و تفریحی شرق تهران معروف شده است .

خجیر 1 پارک های جنگلی تهران   15 پارک با آدرس و عکس

۱۳. پارک جنگلی پردیسان

بوستان جنگلی پردیسان یکی از جنگل های تهران است که در منطقه ۲ شهرداری تهران قرار دارد.این بوستان که در شمال غربی تهران واقع‌شده است، از سمت شمال به بزرگراه همت و محله شهرک غرب، از شرق به بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری، از غرب به مسیل رودخانه پونک و از سمت جنوب به بزرگراه حکیم و محله بلوار مرزداران محدود می‌شود. بزرگراه یادگار امام در راستای شمالی/جنوبی، این بوستان را به دو بخش تقسیم می‌کند که پیوند آن‌ها به‌وسیله دو پل برقرارشده است.

پارک پردیسان پارک های جنگلی تهران   15 پارک با آدرس و عکس

۱۴. پارک جنگلی لتمال تهران

پارک جنگلی لتمال کن با مساحتی بیش از۱۰۰ هکتار در ارتفاعات منطقه ۲۲ شهرداری تهران و شمال بزرگراه همت واقع شده‌است. ارتفاع این بوستان جنگلی ۱۸۰۰ متر از سطح دریا می‌باشد و در طرح تفصیلی تهران جزو کمربند سبز شهر تهران و طرح گلگشت تهران محسوب می‌گردد.پارک جنگلی لتمال کن دارای پوشش گیاهی متنوعی است که شامل درختان زبان گنجشک، بربیس، ارغوان و کاج می‌باشد.

پارک جنگلی لتمان کن پارک های جنگلی تهران   15 پارک با آدرس و عکس

۱۵. پارک جنگلی افرا تهران

بوستان جنگلی افرا با مساحت ۶۶ هکتار در میدان جهاد واقع در منطقه ۱۹ تهران قرار دارد. این پارک از ۳ کیلومتر باغ راه، زمین فوتبال، زمین چمن چندمنظوره، زمین بازی کودکان و ۶هزار متر باغچه برخوردار است.
آدرس: تهران منطقه ۱۹ شهرداری، میدان جهاد

افرا پارک های جنگلی تهران   15 پارک با آدرس و عکس

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 5]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد