جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

ویژگیهای راهنمایان تور ۵

تاریخ بروزرسانی :
۱۱ آبان ۱۳۹۸

در ادامه ویژگیهای راهنمایان تور در این مطلب صبر و از خود گذشتگی می پردازیم .
صبر:برخورد با همه مسافران نمی تواند یکسان و همانند باشد . پاره ای از ایشان قدرت جسمی کافی یا اطلاعات قابل توجهی ندارند . برخی در برقراری ارتباط کلامی با زبان های بیگانه محدودیت هایی دارند . گروهی از بیماری خاصی رنج می برند . نمی توان انتظار داشت که یک گروه گردشگر کاملا همگن و یکسان باشند از همین رو ارتباط با آنها و رهبری ایشان وظیفه ای است که مستلزم صبر و تحمل فراوان است . یک راهنمای تور باید فردی صبور و پر حوصله باشد . او نباید از نق نق گردشگران مسن یا جسارت همراهان جوانتر به خشم آید . او حتما باید آخرین نفری در گروه باشد که در مواجهه با یک مشکل کنترل خود را از دست می دهد . افرادی با شخصیت های تند مزاج , عصبی و کم حوصله نخواهند توانست وظیفه راهنمایی تور را به نحوی شایسته به انجام رسانند . از همین رو بنگاههای مسافرتی باید در انتخاب راهنمایان خود علاوه بر تمامی موارد پیش گفته میزان حوصله و صبر داوطلبان راهنمایی را بسنجند و بر روی این عامل توجه و تاکید فراوان داشته باشند .

از خود گذشتگی : همچون هر رهبر و مدیر سازمان دیگری راهنمای تور نیز باید واجد این خصیصه ارزشمند باشد . او باید در کمال فروتنی حاضر باشد تا به مصالح گروه همراه خود از برخی خواسته های شخصی خویش چسم پوشی کرده و خم به ابرو نیاورد .
به عنوان مثال مسولیت او سبب می شود که به هنگام ورود به رستوران برای صرف غذا همراه اعضای تور , راهنما آخرین کسی باشد که پس از اطمینان یافتن از انجام تمام اقدامات لازم و سرویس دهی به همراهان به صرف غذا می پردازد . راهنما نحستین کسی است که برای ساماندهی برنامه روزانه تور از تدارک صرف صبحانه تا هماهنگی خودرو از خواب برمی خیزد و آخرین کسی است که پس از استقرار مسافران در هتل جهت استراحت به بستر می رود . بدیهی است اگر محدودیتی در ادامه خدمات برای بسته سفر فراهم شد او خود را در صف نخست قرار می دهد و اگر خطری اعضای تور را تهدید می کند مطابق مسئولیت های تعریف شده اش در مقابله با آن می کوشد /

راهنمای تور 4 ویژگیهای راهنمایان تور 5

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *