رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۱ آبان ۱۳۹۸

ویژگیهای راهنمایان تور ۲

لینک این مطلب کپی شد!

در ادامه ویژگیهای راهنمایان تور در این مطلب به پوشش و ارتباط با همراهان و کلام می پردازیم .

پوشش : ظاهر راهنما نقش بسیاری در پذیرش او نزد مسافران دارد . مسافران از زندگی متعارف خود جدا شده و به مقصد گردشگری وارد شده اند . آنها حق دارند به گونه ای که راحت هستند برنامه زمانی و پوشش خود را انتخاب نمایند . البته در این انتخاب شئونات حاکم بر مقصد گردشگری حتما باید رعایت شود , انتقال اطلاعات مربوط به این شئونات البته بر عهده راهنمااست . ولی مسئله این است که چون گردشگری شما در نقش متعارف خود و در زندگی معمولی اش مشغول به کار نیست و مشغول گذراندن اوقات فراغت خویش است , لباس او می تواند چروک خورده یا حتی اندکی کثیف باشد , موهای او می تواند ژولیده و صورت او نامرتب و اصلاح نشده باشد , اما کاملا برعکس , راهنمای تور هنگام همراهی گردشگران در واقع بر سر کار خویش حاضر شده است . او حق ندارد ژولیده و نامرتب باشد , ظاهر او احساس گردشگران نسبت به قابلیت های وی را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد .
پیراهنی چروکیده , کفشی واکس نخورده , موهایی نامرتب و بوی نامطبوع عرق تن , تصویر ناخوشایند در ذهن گردشگران از راهنما و بنگاهی که او را در استخدام دارد و سرانجام حتی از مقصد گردشگری به جای می گارد . مسافران چنین تصور خواهند کرد فردی که حتی نمی تواند ظاهری مناسب داشته باشد چگونه می تواند مسئولیت خطیر هدایت جمعی ناآشنا را در سرزمین مقصد برعهده گیرد و امور آنها را به۸ نحو شایسته ای رتق و فتق نماید . در عوض ظاهری مناسب و مرتب , لباسی خوش پوش و پاکیزه به گردشگران پیام می دهد که با فردی مسئولیت پذیر و دقیق سرو کار دارند .
روشن است که پوشش و ظاهر راهنما کاملا با نوع بسته سفری که هدایت می کند مرتبط است . نوع پوشش راهنمای یک تور کویرگردی با راهنمای یک تور بازدید محیط شهری کاملا متفاوت است , ولی در هر دو حال این پوشش وجد تناسب , نظم و آراستگی را باید به همراهان القا نماید .

ارتباط با همراهان
راهنما مسئول تامین رضایت گردشگران همراه خود است . اگر حتی یکی از ایشان به هر دلیل رفتارهایی نامناسب جمع از خود بروز می دهد بدیهی است که وظیفه انتقال نارضایتی جمع از این رفتار برعهده راهنما است ولی نحوه برخورد با وی و منعکس کردن نارضایتی دیگران به او مستلزم توجه و دقت خاص در رعایت احترام وی در عین تذکر است . گروه گردشگران کلاس مدرسه ای نیست که راهنما مبصر آن باشد و بتواند آمرانه با همراهای رفتار نماید , هر چند راهنما در عمل با ظرافت بسیار نقش رهبری خود را به گروه القا خواهد کرد . درعین حال راهنما وظیفه تطبیق ویؤگی های همسفران خود با اصول و شعائر حاکم بر مقصد را هم برعهده دارد . اما چگونگی انتقال این نکات به گردشگران و درخواست از ایشان برای توجه به آنها هم نیازمند رعایت احترام و شان ایشان است .
کلام : ارتباط کلامی راهنما با گردشگران همراه شاید یکی از مهمترین نکاتی است که باید به آنها توجه کرد . راهنمایی خوش بیان و دارای قابلیت های کلامی بالا با تن صدایی دلچسب و مناسب می تواند ارتباطی خوب با همراهان خود برقرار نماید . در عوض صدای نابهنجار یا نارسا و بیانی نامطبوع به دور از شان و نامناسب به مخدوش شدن جلوه او نزد مشتری و افت سطح ارتباطات راهنما و مسافران منجر شده و سفر برای هردو سوی رابطه سخت و کم بازده خواهد بود .

ویژگیهای راهنمایان تور 2

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *