جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

وظایف یک راهنمای تور ۱

تاریخ بروزرسانی :
۱۵ آبان ۱۳۹۸

چنانچه در بحث راهنمای تور در تعریف هالووی از راهنما ملاحظه شد , تعابیر گوناگونی برای افرادی که وظیفه هدایت گردشگران را در مقصد برعهده دارند بکار برده شده است . در واقع به نوعی کاربرد این عناوین مختلف خود دلالت بر نقشهای گوناگونی دارد که این افراد بر عهده می گیرند .

بنابراین آنچه به عنوان وظایف یک راهنمای تور بر می شمریم , طیف گسترده ای از فعالیت ها را شامل می گردد که یک راهنما حسب نوع ارتباط خود با سازمان استخدام کننده و جایگاهی که در یک برنامه تور برای خود متصور است تمام یا برخی از آنها را بر عهده دارد . اما بی تردید مهمترین وظیفه یک راهنما را باید نقش او در بهره جویی و لذت بردن مسافران از پول و زمانی که صرف می کنند دانست . او به طور مستقیم مسئول آن است که گردشگران همراهش را چنان راهبری و ارداره کند , آن قسم اطلاعات در اختیارشان قرار دهد و بدان شیوه با هم همراه گرداند که تجربه سفر به تعبیر دقیق کلمه به فروش رویاها بدل شود .
راهنما مسئول اجرای برنامه تور است آن گونه که برنامه ریزی شده است . او وظیفه دارد تمامی هماهنگی های لازم را از یک سو با عوامل عرضه کننده خدمات در مقصد و حین سفر ؛ نظیر حمل و نقل , اقامت گاه , رستوران , جاذبه گردشگری و از سوی دیگر با مشتریان یعنی مسافران تور به نحو احسن انجام دهد .

مسئول مستقیم رفع مشکلاتی که ناخواسته پیش روی مسافران قرار می گیرد نیز راهنما است . چندان مهم نیست که آیا این مشکلات به دلیل ناهماهنگی میان عناصر خدمت رسان به برنامه سفر روی داده است و یا مشکلی شخصی است که حتی به واسطه سهل انگاری برای گردشگر رخ داده , می خواهد تغییر در توزیع اتاق هتل باشد یا پیچ خوردگی مچ پای گردشگر به هنگام قدم زدن در محوطه ای تاریخی و سرقت یا مزاحمتی خیابانی باشد یا برخورد قانونی ماموران محلی با گردشگری که اصول یا قوانین متعارف را زیر پا گذارده است .
چنین است که می توان ادعا نمود وظیفه راهنمایان تور بسیار متنوع , پویا و در عین حال حساس و واجد اهمیت است . گاه به نظر می رسد که تعیین حد و مرزی برای وظایف ایشان در قبال مشتری نوعی کج اندیشی است . علاوه بر آنچه ذکر گردید , یک راهنما به طور متعارف وظایف رسمی زیر را برعهده دارد :

استقبال از گردشگران ورودی و خوش آمد گویی به ایشان و بدرقه مسافران خروجی که مقصد را ترک می کنند . در استقبال از مسافران ورودی راهنما طی صحبتی کوتاه , رئوس برنامه سفر و نکات جالب توجه و مهم در خصوص مقصدی که گردشگر به آن وارد شده است را با ایشان در میان می گذارد .اینجا این نخستین برخورد راهنما یا مسافران نقشی تعیین کننده در پذیرش او نزد ایشان و توفیق کاری او دارد .
او موظف است جوی دوستانه و صمیمی در میان گروه مسافران ایجاد کند تا برنامه سفر به تحربه ای خوشایند ,دلپذیر و به یاد ماندنی برای ایشان مبدل گردد.
برنامه ریزی فعالیت های روزانه گروه نظیر ساعت شروع برنامه , هماهنگی در تدارک وعده های غذایی که برعهده تور است , بازدید ها و مرور مجدد برنامه برای گروه مسافران که به منظور اجرای مناسب برنامه تور انجام می پذیرد بر عهده راهنما است . او به طور مستمر ساعات حرکت به سوی هر جاذبه یا موقعیت و مقدار زمان اختصاص یافته به هر فعالیت را به مسافران یادآور می شود .

لیدر وظایف یک راهنمای تور 1

 

 

 

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد