جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

ورزشگاه بنیان دیزل تبریز

تاریخ بروزرسانی :
۳۱ فروردین ۱۳۹۸

ورزشگاه بنیان دیزل تبریز نام ورزشگاه اختصاصی باشگاه فوتبال گسترش فولاد تبریز بود که پس از برچیده شدن و انحلال باشگاه گسترش فولاد، بدستور مالک باشگاه این استادیوم از آن باشگاه فوتبال ماشین‌سازی تبریز شد. این ورزشگاه در کنار شرکت بنیان دیزل تبریز واقع در منطقه غربی تبریز ساخته شده‌است و اکنون از سوی فوتبالدوستان تبریزی ورزشگاه شهریار نامیده می‌شود. گنجایش کنونی این ورزشگاه ۱۲٫۰۰۰ نفر است.در اواخر سال ۱۳۸۹ عملیات احداث این ورزشگاه در مساحتی بالغ بر ۵ هکتار آغاز شد. فاز اول این مجموعه با گنجایش ۲٫۰۰۰ صندلی ویژه تماشاگران، زمین چمن جهت برگزاری مسابقات و سایر امکانات مورد نیاز بهره‌برداری رسید.

فاز دوم عملیات استانداردسازی استادیوم در روز ۲ تیر ۱۳۹۰ با بهینه‌سازی زمین چمن و اجرای سیستم زه‌کشی و آبیاری خودکار آغاز شد. افزون بر این زمین چمن شماره ۲ نیز جهت انجام تمرینات به بهره‌برداری رسید. همچنین ظرفیت صندلی‌های ورزشگاه نیز از ۲٫۰۰۰ صندلی به ۷٫۰۰۰ و در فاز سوم نیز به ۱۲٫۰۰۰ صندلی افزایش یافت.

امکانات
طبقه همکف این مجموعه دارای دو رختکن ویژه تیم‌های میزبان و میهمان که با سرویس‌های بهداشتی و دوش حمام مجهز شده‌است اتاق ویژه داوران و اتاق پزشکان با تجهیزات کامل از ویژگیهای بارز این ساختمان بشمار می‌رود. همچنین طبقه اول شامل اتاق فرمان، مدیریت و جایگاه مخصوص میهمانان ویژه که اشراف بصری کاملی را به آنچه در زمین مسابقه می‌گذرد دارا خواهد بود و طبقه دوم این مجموعه شامل اتاق ویژه تصویر برداران، اتاق تست دوپینگ، اتاق ناظر داوری، نمازخانه، اتاق گزارشگر تلویزیونی و رادیویی، اتاق ویژه خبرنگاران و رسانه‌ها) و سالن کنفرانس مطبوعاتی) می‌باشد که با امکانات منحصر بفرد و طراحی زیبای خود طبقه دوم این مجموعه را به حد استانداردهای بین‌المللی نزدیک ساخته‌است.

زمین چمن شماره۲
در این مجموعه علاوه بر زمین چمن شماره یک که مخصوص برگزاری مسابقات رسمی می‌باشد زمین چمن شماره ۲ جهت تمرینات شامل دو رختکن به ابعاد هر کدام ۷۵ متر مربع، سرویس‌های بهداشتی و آبخوری با فنس کشی مدرن و خزانه چمن می‌باشد.

ساختمان VIP
ساختمان VIPاین مجموعه در مساحتی به متراژ ۴۰۰ متر مربع در دو طبقه با طراحی زیبای داخلی و نمای کامپوزیتی مطابق با آخرین متد روز و برگرفته شده از نمونه‌های استاندارد ساخته شده‌است.

برنامه‌های توسعه
مسئولان باشگاه، قصد دارند با رفع ایرادات جزئی این ورزشگاه، نظیر نصب اسکوربورد و نورافکن، گواهی استادیوم درجه A را از نظر ضوابط و مقررات کنفدراسیون فوتبال آسیا برای این ورزشگاه کسب کنند.

همچنین، مدیران گسترش فولاد قصد دارند با الگوبرداری از ورزشگاه آلیانتس آرنا، اقدام به ساخت جکوزی در رختکن‌های ورزشگاه اختصاصی خود کنند. ساخت یک هتل مجهز در نزدیکی ورزشگاه اختصاصی گسترش فولاد نیز، از دیگر برنامه‌های مسئولان این باشگاه است.

نام کامل ورزشگاه بنیان دیزل تبریز
محل تبریز
شروع ساخت ۱۳۸۹
در حال ساخت ۱۳۸۹–۱۳۹۰
تأسیس ۱۳۹۰
توسعه یافتن ۱۳۹۱
مالک باشگاه فوتبال ماشین‌سازی تبریز
نوع زمین چمن
گنجایش ۱۲٬۰۰۰ نفر
خانه باشگاه فوتبال ماشین‌سازی تبریز

ورزشگاه بنیان دیزل تبریز 1 ورزشگاه بنیان دیزل تبریز
ورزشگاه بنیان دیزل تبریز 2 ورزشگاه بنیان دیزل تبریز

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 2 میانگین: 3]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد