رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۱ مرداد ۱۳۹۳

هیچ هتلی حق گران‌فروشی ندارد

اشتراک گذاری

تاریخ خبر: ۱۳۹۳/۰۵/۱۱ – رییس اتحادیه‌ی هتلداران کشور اعلام کرد:‌ هیچ هتلی حق ندارد، بیشتر از نرخ مصوب، قیمت بدهد، حتی در روزهای تعطیل که تقاضا بیشتر می‌شود.

به گزارش خبرنگار سرویس گردشگری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، چند روز تعطیلی پشت سر هم، معمولا بهانه‌ی خوبی برای گران‌تر شدن نرخ خدمات مربوط به سفر است، بخصوص در شهرهایی که بیشتر مورد انتخاب مسافران قرار می‌گیرند.

حتما این تجربه را داشته‌اید که مثلا در تعطیلات چند روزه‌ای شبیه عید فطر، به یکی از شهرهای شمالی سفر کرده و با قیمت‌های عجیب خانه‌های استیجاری و هتل‌ها مواجه شده‌اید. سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به‌عنوان متولی سامان‌دهی اقامت مسافران، هربار در چنین شرایطی اعلام می‌کند که همه‌چیز تحت نظارت است و جلوی متخلفان گرفته می‌شود، اگر هم کسی شکایتی دارد، اطلاع بدهد تا موضوع پیگیری شود. جامعه‌ی هتلداران ایران هم تأکید می‌کند، ‌هیچ گرانی‌ای در کار نیست و همه‌ی هتلداران نرخ مصوب را رعایت می‌کنند. معلوم نیست مسوول این گرانی در بخش اقامت کیست و مسوولیت کنترل آن برعهده‌ی کجاست؟

مرتضی رحمانی‌موحد – رییس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر – در نخستین اطلاعیه‌ای که به‌مناسبت آغاز تعطیلات عید فطر و دور جدید سفرهای تابستانی صادر کرد، گفت که بخشنامه‌ای را به تمام ستادهای اجرایی خدمات سفر استان‌ها ابلاغ کرده که در آن، بر موضوع‌هایی مانند نظارت بر کیفیت، بهداشت، نرخ تأسیسات و خدمات گردشگری، رسیدگی به وضعیت سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه‌ها و سایر امکانات مراکز بین‌ راهی و پذیرایی تأکید شده است.

او سپس از مسافران و گردشگران خواست در صورت مشاهده‌ی هرگونه تخلف در مراکز اقامتی، تفریحی و گردشگری مراتب را به سامانه‌ی رسیدگی به شکایات ستاد با شماره‌ی ۰۹۶۶۹ گزارش کنند.

اما این توصیه‌ها و تذکرها ظاهرا باعث نشده که عده‌ای دست از عادت‌های مرسوم خود در هنگام افزایش سفر بردارند و قیمت‌ها را به بهانه‌ی افزایش تقاضا و کمبود عرضه، همچنان افزایش می‌دهند.

در روزهای تعطیل، به زحمت در شهرهای کوچک شمال کشور، خانه‌ای به قیمت ۲۰۰هزار تومان برای هر شب اقامت پیدا می‌شود، بماند که در شهرهای بزرگ، این قیمت‌ها میلیونی است.

جمشید حمزه‌زاده – رییس اتحادیه‌ی هتلداران ایران – درباره‌ی قیمت‌ها در هتل‌های کشور که در برخی از آن‌ها نوسان قیمتی تحت تأثیر تعطیلات دیده می‌شود، تأکید کرد: هتل‌ها به هیچ‌وجه حق ندارند گران‌تر از نرخ مصوب، قیمت بدهند. این موضوع در تعطیلات یا غیر از آن، قابل انعطاف نیست.

او ادامه داد: هتل‌ها در زمان افزایش تقاضا برای سفر مانند تعطیلات عید فطر، نرخ‌های خود را بیشتر نمی‌کنند، بلکه با آن بازی می‌کنند، مثلا نرخ مصوب را در زمان شلوغی سفر، کامل اعلام می‌کنند و در غیرشلوغی، تخفیف می‌دهند، برای همین گاهی دیگران تصور می‌کنند که هتل‌ها در تعطیلات گران کرده‌اند.

حمزه‌زاده نیز اختلال در قیمت اقامت را به خانه‌های استیجاری مربوط دانست و به خبرنگار ایسنا گفت: گرانی نرخ تحت تأثیر تعطیلات به خانه‌های استیجاری مربوط می‌شود که در دایره‌ی نظارت اتحادیه‌ی هتلداری نمی‌گنجد و معتقدیم لازم است نظارت بیشتر و بهتری روی آن‌ها صورت گیرد.

او همچنین افزود: ما هم با فعالیت خانه‌های استیجاری به این شکل لجام‌گسیخته کاملا مخالفیم و نمی‌خواهیم بازار اقامت تحت تأثیر این حرکت‌های غیرقانونی قرار گیرد.

=_UTF-8_B_Ni03MC5qcGc=_= هیچ هتلی حق گران‌فروشی ندارد

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *