رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۷ اردیبهشت ۱۳۹۴

همایش توسعه گردشگری جمهوری اسلامی ایران، چالش ها و چشم اندازها

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر : ۱۳۹۴/۲/۷ –
پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی جز معدود نهادهای پژوهشی تخصصی در حوزه گردشگری در کشور است که در پاسخ به نیازهای کشور جهت تولید دانش تخصصی و کاربردی و بویژه با عنایت به موقعیت منحصر به فرد شهر مقدس مشهد به عنوان قطب گردشگری مذهبی کشور و دومین کلان شهر مذهبی، در این شهر مقدس تشکیل شد و پژوهش های حوزه علوم انسانی جهاد دانشگاهی این واحد به سمت این موضوع، متمایل شدند.با توجه به اهمیت و ظرفیت های گردشگری در توسعه اقتصادی کشور و تحقق اهداف منشور اقتصاد مقاومتی، پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی با هدف طرح چالش ها و مسائل اساسی سیاستگذاری گردشگری کشور، انعکاس واقعیت ها و تجزیه و تحلیل کارشناسانه آنها، اولین همایش دوسالانه گردشگری ایران را در مهر ماه سال ۱۳۹۳ در شهر مقدس مشهد برگزار خواهد کرد. هدف ما از برنامه ریزی برگزاری همایش دو سالانه گردشگری ایران در سال ۱۳۹۳ ، معطوف کردن توجه سیاستگذاران، مدیران اجرایی و سایر دست اندرکاران به چالش ها و الزامات توسعه این صنعت در شرایط کنونی کشور و ارائه ایده ها، دستاوردهای پژوهشی، راهبردها، سیاست ها و رویه ها و اقدامات لازم در سطح ملی است. با وجود اتفاق نظر بر ظرفیتهای گردشگری در توسعه کشور و برون رفت از اقتصاد متکی به درآمدهای نفتی، چالشهای توسعه این صنعت کماکان باقی است و وضعیت موجود آن حاکی از فاصله قابل توجه با پیش بینی های اسناد فرادستی و به ویژه اهداف چشم انداز ۱۴۰۴ می باشد. این همایش در نظر دارد با ارائه برنامه ای اثربخش با جلب نظر و جذب همکاری سیاستگذاران، اندیشمندان، اساتید، پژوهشگران، مدیران و دست اندرکاران بخش-های دولتی، عمومی و خصوصی در سطح ملی، مسائل اساسی، راهبردها، سیاست ها و خط مشی ها و الزامات اجرایی توسعه گردشگری در کشور را واکاوی و دستاوردهای خود را به صورت موثری ارائه نماید.
محورهای همایش

گردشگری، فرهنگ و میراث فرهنگی

زیرعنوان های پیشنهادی: نقش ادبیات، هنر و میراث فرهنگی در توسعه گردشگری؛ گردشگری فرهنگی در جهان اسلام و خاورمیانه (آسیای جنوب غربی )، ظرفیت ها و موانع؛ گردشگری و سیاست فرهنگی؛ گردشگری و ارتباطات میان فرهنگی؛ دین وگردشگری؛ گردشگری و زیارت؛ گردشگری و فرهنگ در آموزه های دینی و ادبیات ایران؛ نقش فرهنگ در توسعه گردشگری؛ گردشگری، میراث فرهنگی و هویت ملی- اسلامی؛ آثار و پیامدهای فرهنگی و اجتماعی گردشگری؛ ظرفیت های گردشگری رویداد برای توسعه گردشگری بین المللی ایران؛ گردشگری و سبک زندگی؛ گردشگری و فرهنگ میزبانی؛ جهانی شدن فرهنگ و گردشگری؛ گردشگری و اخلاق؛ رسانه و گردشگری؛ گردشگری، اصالت فرهنگی و کالایی شدن فرهنگ و … .

گردشگری و اقتصاد

گردشگری، سرمایه گذاری و تامین مالی؛ گردشگری و اشتغال؛ گردشگری و محیط کسب و کار؛ گردشگری و نظام بانکی؛ بازاریابی در گردشگری؛ گردشگری و بخش خصوصی؛ گردشگری و توسعه کارآفرینی؛ گردشگری و ارتقای جایگاه اقتصادی مناطق محروم کشور؛ جایگاه تولید کالای ایرانی در گردشگری؛ جایگاه صنایع دستی بومی در پایداری گردشگری مناطق محروم؛ گردشگری و اقتصاد مقاومتی؛ جایگاه گردشگری در اقتصاد ملی و نظام امارگیری گردشگری و … .

گردشگری و الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت

زیرعنوان های پیشنهادی: نظریه پردازی در راستای الگوی اسلامی – ایرانی گردشگری؛ شاخص های الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت گردشگری؛ الزامات و پیش شرط های الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت گردشگری؛ مزیت ها و محدودیت های نسبی برای توسعه گردشگری مطابق الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت و ….

گردشگری عزم ملی و مدیریت جهادی

زیرعنوان های پیشنهادی: مفهوم و ابعاد عزم ملی در توسعه گردشگری؛ مفهوم و ابعاد مدیریت جهادی در توسعه گردشگری و راهکارهای تقویت آن؛ مشارکت مردمی در توسعه گردشگری کشور؛ تصویر ایرانیان در نگاه جهانگردان و تصویر جهانگردان از نگاه ایرانیان؛ موانع و مزیت های فرهنگ ایرانی برای میزبانی؛ موانع و مزیت های فرهنگ ایرانی برای سفر؛ طراحی مقاصد گردشگری ایرانیان و راهکارهای سازماندهی آن و …..

گردشگری ، سیاستگذاری، برنامه ریزی و مدیریت

زیرعنوان های پیشنهادی: سیاستگذاری و خط مشی گذاری در گردشگری کشور؛ گردشگری و اسنادفرادستی کشور؛گردشگری پس از ۱۴۰۴ (چشم انداز دوم)؛ آسیب شناسی برنامه های توسعه صنعت گردشگری ایران؛ ارزیابی طرح های توسعه گردشگری در سطوح محلی، ملی و منطقه ای؛ چالشهای مدیریت گردشگری در کشور؛ نقش منابع انسانی در مدیریت و برنامه ریزی گردشگری؛ برنامه ریزی گردشگری در مناطق تحت حفاظت سازمان محیط زیست و منابع طبیعی، حمل و نقل و ترافیک در گردشگری و …

آمایش سرزمینی گردشگری

زیرعنوان های پیشنهادی: گردشگری و توسعه پایدار محیطی؛ ارزیابی ظرفیت محیطی برای توسعه گردشگری؛ ارزیابی اثرات زیست محیطی گردشگری؛ گردشگری و حفاظت از منابع طبیعی و جاذبه های گردشگری؛ پیامدهای توسعه گردشگری طبیعی و میراث؛ مدل¬های پایش و ارزیابی برنامه های توسعه گردشگری؛ تحلیل و سازماندهی فضایی گردشگری در کشور؛ گردشگری و توسعه منطقه ای و …..

محور ویژه: توسعه منطقه ای گردشگری خراسان

زیرعنوان های پیشنهادی: ظرفیت های اجتماعی، فرهنگی توسعه گردشگری خراسان؛ موقعیت جغرافیایی، ژئوپلیتیک خراسان (فرصت ها، تهدیدها) از نظر توسعه گردشگری؛ تعامل خراسان و آسیای میانه در توسعه گردشگری؛ گردشگری، میراث فرهنگی و هویت در خراسان؛گردشگری خراسان و اسناد فرادستی؛ آسیب های اجتماعی و فرهنگی گردشگری خراسان؛ گردشگری اسلامی و مدیریت میزبانی در خراسان؛ جایگاه گردشگری مذهبی خراسان در کشور و جهان؛ گردشگری سلامت و پزشکی در خراسان، کشور و جهان، گردشگری، کارآفرینی و اشتغال زایی در خراسان؛ راهکارهای توسعه گردشگری بین المللی در خراسان؛ ضرورت های راهبردی در سیاستگذاری و مدیریت زیارت و گردشگری شهر مقدس مشهد به عنوان شهر زیارتی اسلامی جهانی و ….
هزینه های ثبت نام در همایش به شرح جدول زیر می باشد:
payment همایش توسعه گردشگری جمهوری اسلامی ایران، چالش ها و چشم اندازها

• هزینه ثبت نام بابت دریافت پکیج همایش شامل: کیف همایش، کتابچه مجموعه مقالات، CD، ناهار و پذیرایی بین جلسات، ۲ روز سرویس رایگان حرم مطهر و گواهی شرکت در همایش (ارایه مقاله) تنها برای فرد ثبت نام کننده است.
• هزینه مقالات اضافی (مقاله دوم تا پنجم) بر اساس مبلغ حق ثبت نام و نوع ثبت نام تعیین می شود و اگر ثبت نام با تاخیر صورت گرفته باشد، این میزان بر اساس هزینه ثبت نام با تاخیر در نظر گرفته می‌شود.
توجه: تاکید می شود، گواهی ارائه مقاله فقط به نام شخص ثبت نام کننده که نفر اول در مقاله است صادر می شود و برایسایر نویسندگان گواهی دیگری صادر نمی‌شود(مگر با پرداخت هزینه گواهی اضافه). بنابراین هیچ گونه شکایتی خصوصاً از اساتید محترمی که دانشجویان آنها در همایش ثبت نام کرده اند جهت صدور گواهی به نام استاد پذیرفته نخواهد شد.

• تغییر هزینه ثبت نام با تاخیر شنبه شهریور ماه میباشد اعمال می شود، بنابراین حتی در صورت تمدید مهلت ارسال مقالات، شرکت کنندگان مشمول پرداخت مبلغ حق ثبت نام با تاخیر خواهندشد. توصیه می‌شود تا قبل از این مهلت ثبت نام صورت گیرد تا مشمول پرداخت حق ثبت نام با تاخیر نشود.
• پرداخت هزینه های حضور در همایش صرفاً به صورت اینترنتی با استفاده از کارت‌های عضو شبکه شتاب و از طریق پایگاه همایش قابل انجام است. در روزهای برگزاری همایش ثبت نام صرفاً برای شرکت کنندگان بدون ارائه مقاله صورت می گیرد.
• اگر مدرک دانشجویی مورد تایید قرار نگیرد، ثبت نام باید به صورت آزاد صورت گیرد. بنابراین از فارغ التحصیلان محترم تقاضا می شود به این موضوع توجه نمایند.

• نکته ۱: در هر مرحله ای مشخص شود فارغ التحصیلانی به صورت دانشجویی ثبت نام نموده اند، سخنرانی یا پوستر قابل ارائه است ولی گواهی شرکت در همایش از اول تیر ۱۳۹۳ و پس از پرداخت ما به التفاوت هزینه شرکت در همایش در محل دبیرخانه انجمن تحویل داده خواهد شد. در این حالت ممکن است مقاله یا مقالات فرد خاطی در CD همایش نیز درج نگردد.
• نکته ۲: در صورت عدم دسترسی به اسکنر، تصاویر دیجیتال تهیه شده از کارت دانشجویی با استفاده از تلفن همراه یا دوربینی که وضوح مناسبی داشته باشند، قابل ارسال هستند.

هزینه صدور گواهی برای نویسندگان دوم به بعد به ازای هر گواهی نامه نیز ۳۵ هزار تومان است.

همچنین هزینه چاپ و نصب پوستر برای افرادی که مقاله آنها به صورت پوستر پذیرفته شده و قصد حضور ندارند ۲۰ هزار تومان می باشد.

هزینه ثبت نام همراهان غیر نویسنده همچون والدین و دوستان، نیز ۱۰۰ هزار تومان می باشد و تنها برای پذیرایی است و پکیج علمی نیز به آنها ارائه نمی گردد.

نحوه واریز هزینه ها
• واریز هزینه های ثبت نام از طریق زیر می باشد:

بانک ملی شعبه بیمارستان قائم

کدشعبه:۸۵۴۵

شماره حساب:۰۱۰۱۰۷۹۱۵۵۰۰۱

به نام جهاد دانشگاهی خراسان رضوی

شناسه شبا: IR85 0170 0000 0010 1079 1550 01

موضوع: ثبت نام همایش بین المللی گردشگری

مهم: اسکن ثبت نامی دقیق و خوانا بوده و آن را نزد خود نگه دارید.

در صورتی که از طریق موبایل بانک یا اینترنت بانک خود نیز هزینه را واریز می کنید حتما تصویری از صفحه پرداخت و یا متن پرداخت تصویر شده را به جای فیش برای ما ارسال کنید.
دبیرخانه همایش: مشهد، دانشگاه فردوسی، جهاد دانشگاهی، پژوهشکده گردشگری

تلفن تماس با دبیرخانه: ۳۸۷۶۲۰۰۴ – ۰۵۱ از ساعت ۸ صبح تا ۱۴:۳۰

مکان: مشهد مقدس، پردیس اصلی دانشگاه فردوسی، دانشکده علوم پایه

Email: bcitinfo@gmail.com

ارسال سؤالات، درخواست ها و پیشنهادها در قالب ایمیل
Puster_mehr همایش توسعه گردشگری جمهوری اسلامی ایران، چالش ها و چشم اندازها

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *