رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۳۰ دی ۱۳۹۲

هفتمین جشنواره زمستانی همدان سوم بهمن افتتاح می‌شود

اشتراک گذاری

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۰/۳۰ – مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: هفتمین جشنواره زمستانی همدان سوم بهمن‌ماه در تالار فجر افتتاح می‌شود. به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان، «علیرضا ایزدی» از رونق بازی‌های بومی ـ محلی در جشنواره زمستانی خبر داد و گفت: یکی از مواریث معنوی ما ایرانیان بازی‌های دوران کودکی است که به دلایلی هیچ‌گاه مورد توجه قرار نگرفته است.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه چارچوب اصلی جشنواره زمستانی مانند گذشته است، اما برنامه‌هایی چون بازی‌های محلی در برنامه امسال پیش‌بینی شده تا بتوان آن را احیا کرد. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان با اشاره به جشنواره آواها و نواهای ایرانی که برای نخستین‌بار در همدان برگزار شد، خاطرنشان کرد: این جشنواره که طی آن نقالان برتر در همدان حضور یافته و برنامه‌هایی را در جوار کتیبه‌های گنجنامه اجرا کردند، بسیار مورد توجه همشهریان قرار گرفت.

وی ادامه داد: همین امر موجب شد تا در جشنواره زمستانی نیز میزبان هشت نقال برجسته کشور در همدان باشیم. ایزدی، نقالی را یکی از هنرهای سنتی فرهنگ ایرانی دانست که کمتر مورد توجه قرار گرفته و در ادامه گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، از نقالان نیز برای نقالی دعوت شده است. وی تصریح کرد: در جشنواره امسال مسابقه پازل و عکاسی نیز پیش‌بینی شده تا شهروندان بتوانند در این برنامه‌ها نیز حضور داشته باشند. مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری همدان اضافه کرد: برنامه دیگر جشنواره زمستانی همدان معرفی دمنوش‌ها است که به خاطر فواید درمانی بسیار زیاد آن، باید معرفی و به گردشگران شناسانده شود.

به گزارش «دنیای‌اقتصاد»، همدان به عنوان یکی از کهن‌ترین شهرهای ایران، از پیشینه چندهزارساله‌ای برخوردار است. این شهر از لحاظ جمعیت چهاردهمین شهر پرجمعیت ایران به شمار می‌آید. آب و هوای همدان مختلف و اوضاع جوی منطقه از لحاظ حداقل و حداکثر برودت و باران در فصول سال متغیر است؛ در نقاط کوهستانی سرد است و حد متوسط برف سالانه آن بین ۱۵۵ تا ۲۴۵ میلی‌متر است و سرما گاه تا ۳۰ درجه زیر صفر نیز می‌رسد. این شهر می‌تواند یکی از مقاصد اصلی گردشگری زمستانی باشد.

منبع : دنیای اقتصاد
1383 هفتمین جشنواره زمستانی همدان سوم بهمن افتتاح می‌شود

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *