رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۵ مرداد ۱۳۹۹

هتل بوتیک ارسی تبریز

لینک این مطلب کپی شد!

هتل بوتیک ارسی تبریز ، در فضایی به وسعت ۱۰۰۰ متر مربع در فروردین ماه سال ۱۳۹۹ فعالیت خود را آغاز کرد. هتل بوتیک ارسی در ۴ طبقه بنا شده است و دارای ۵ باب اتاق می باشد. موقعیت مکانی مناسب هتل ارسی، دسترسی آسان به پارک ایل گلی را فراهم آورده است. هتل بوتیک ارسی با معماری و طراحی بی نظیر خود که تلفیقی از جزئیات تاریخی با ظرافتی مدرن و شیک می باشد، اقامتی دلنشین را برای مهمانان به ارمغان می آورد.

-بوتیک-ارسی-9 هتل بوتیک ارسی تبریز

قابل توجه مهمانان گرامی، حمام و سرویس بهداشتی اتاق الماس به صورت اختصاصی و در خارج از اتاق تعبیه شده است. لازم به ذکر است اتاق ها فاقد یخچال و تلویزیون هستند، یخچال در کافی شاپ مجموعه وجود دارد و امکان استفاده از آن برای مهمانان فراهم شده است. همچنین هتل دارای اتاق تلویزیون می باشد.

هتل بوتیک

هتل بوتیک به هتل‌هایی گفته می‌شود که ویژگی‌های مختص به خود را دارند. این مکان‌ها خیلی وسیع نیستند و اتاق‌های کم ولی باکیفیت بالا دارند. اتاق‌های زیبا و وسیع با فضای چشم‌نواز و فوق ‌العاده که هر بیننده‌ای را شیفته خود خواهد کرد. ظاهر این هتل‌ها هم با سایر هتل‌ها متفاوت است. برای مثال اثاثیه موجود در هتل بوتیک موجب شگفتی مهمانان می‌شود، همچنین تنوع غذایی و سرو غذای منحصر به ‌فرد دارند.

-بوتیک-ارسی-تبریز-3 هتل بوتیک ارسی تبریز

ارسی

ارسی یکی از عناصر معماری به سبک ایرانی است. ارسی به پنجره‌های مشبکی گفته می‌شود که روی یک پاشنه نیستند. این پنجره‌ها در محفظه‌ بالاتری نسبت به سایر بخش‌های بنا قرار دارد. شبکه‌های ارسی مثل پنجره‌های چوبی هستند.ارسی به معنای پنجره‌هایی با لنگه‌های بازشوی بالا رونده است. پنجره‌های ارسی از سقف تا کف و به صورت یک ‌سره ادامه داشته و براساس طراحی‌ شان به چند قسمت تقسیم می‌شوند . باوجود پنجره‌های ارسی و رنگارنگ در تمام طبقات ، هتل بوتیک بارسی بهترین نامی است که برای این هتل انتخاب شده است.

اصل طراحی در هتل بوتیک، براساس خلاقیت صاحبان هتل در سبک معماری خاص و بی‌نظیر است. هتل بوتیک ارسی هم از این قاعده مستثنی نیست.

-بوتیک-ارسی-تبریز-7 هتل بوتیک ارسی تبریز

سراهای هتل بوتیک

هتل بوتیک ارسی، دارای پنج سرا با نام‌های زیبایی هم‌چون سرای کهربا ، لاجورد ، یاقوت ، زمرد و الماس است. سه سرای هتل دارای اتاق‌های دو نفره ویژه زوج‌ها و دو سرا هم دارای اتاق‌های دو نفره مجزا است.

-بوتیک-ارسی-تبریز-4 هتل بوتیک ارسی تبریز

سرای کهربا و لاجورد در طبقه دوم هتل قرار دارند و شامل یک اتاق دوتخته هستند. این سراها در مجاورت خلوت کده قرار دارند. امکانات این سراها شامل فضای بزرگ و ایوان اختصاصی است. صدای موسیقی شبانه هتل بوتیک ارسی از این بالکن دلباز شنیده می‌شود. پنجره تاشوی چوبی، دیوار چوبی و سنگی اتاق نیز جلوه زیبایی به این سرا داده است. مبلمان اتاق از مبلمان دست‌ساز و از جنس چوب گردو است.

سرای یاقوت و زمرد در طبقه سوم قرار دارند. طراحی این بخش هم مانند سایر سراها است. سراهای یاقوت و زمرد به تماشاخانه هتل نزدیک هستند و کمدهای دیواری جادار برای اقامت‌های طولانی مدت دارند.

سرای الماس تنها اتاقی است که در طبقه چهارم و نزدیک حمام شاهانه قرار دارد. این سرا طراحی متفاوت داشته و بخش‌هایی مثل اتاق نشیمن، سرویس و حمام جداگانه خارج اتاق وجود دارد.

-بوتیک-ارسی-تبریز-6 هتل بوتیک ارسی تبریز

ویژگی‌ها و معماری هتل بوتیک ارسی

این هتل یک ساختمان چهار طبقه با نمای سنگی سفید است که متراژی حدود هزار متر دارد. این بنا گچ‌بری‌ها و طراحی زیبایی روی سنگ‌ها دارد که توسط اساتید برجسته استان انجام شده‌اند.طبقات پایین هتل به رزرواسیون، کافه، رستوران و ایوان اختصاص یافته است. برای دیدن تلویزیون مهمانان می‌توانند از بخش تماشاخانه هتل و برای استفاده از یخچال هم از قسمت کافه استفاده کنند.

درهای ورودی، پلکان، پنجره‌های ارسی و تمام پنجره‌های داخل ساختمان همگی چوبی و پوشیده از شیشه‌های رنگی و زیبا است.

-بوتیک-ارسی-تبریز-8 هتل بوتیک ارسی تبریز

حیاط هتل هم با باغچه‌های گل زیبا پوشیده شده است. در این حیاط کوچک، نمای سنگی زیبا و حوضی وسط حیاط با گلدان‌های رنگارنگ خودنمایی می‌کند. پنجره‌های سرای کهربا و لاجورد آمیخته با هنر کاشی‌کاری و نقاشی روی کاشی توسط خانم مقدم هستند.

طبقه دوم هتل، دو سرا به‌علاوه خلوت کده و ایوان دارد. در طبقه سوم هم دو سرا همراه تماشاخانه قرار گرفته است. همچنین در طبقه چهارم تک سرای الماس به همراه حمام شاهانه وجود دارد. کاشی‌کاری‌های داخل هتل و هم‌چنین طراحی پله‌ها بسیار ظریف و زیبا انجام شده است.

در طراحی حمام شاهانه تماما از سنگ استفاده شده، کف، دیوارها، پلکان حمام و حتی سرویس‌ها همگی از سنگ و بسیار زیبا هستند.در طراحی بخشی از هتل عکس‌هایی از مشاهیر ایران و هم‌چنین سازهای قدیمی به کار گرفته شده است.

-بوتیک-ارسی-تبریز-1 هتل بوتیک ارسی تبریز

درهای چوبی کنده‌کاری شده، لوسترهای زیبا، فرش‌های ایرانی، پله‌های کنده‌کاری شده، کتابخانه و اتاق تلویزیون مبله و… همگی به فضای زیبا و طراحی هتل جذابیت بیشتری افزوده‌اند.

-بوتیک-ارسی-تبریز-2 هتل بوتیک ارسی تبریز

رستوران و کافه هتل ارسی

هتل و کافه هتل با فضایی بسیار زیبا، شیک و با معماری ایرانی طراحی شده است. این کافه با حس‌وحال سنتی دارای سرویس میز و صندل چوبی با تعداد نفرات متفاوت کوچک و بزرگ است.پنجره‌های رنگارنگ ارسی سراسری از کف تا سقف هتل کشیده شده‌اند. در این بخش هم طراحی سنگی دیوارها چیدمان زیبایی ایجاد کرده است.

اگر در این هتل اقامت ندارید و می‌خواهید از خدمات کافه و رستوان هتل استفاده کنید، به دلیل فضای محدود آن باید از قبل رزرو کرده باشید.رستوران و کافه هتل شامل صبحانه، ناهار و شام است. این هتل از ساعت ۸:۳۰ صبح تا۹:۳۰ شب برای صبحانه تا شام سرویس‌دهی دارد.

نحوه دسترسی به هتل بوتیک ارسی

آدرس: تبریز – خیابان ایل گلی – بالاتر از بیمارستان شهدا – کوی بهارستان – کوچه سوم – پلاک ۱۹

-بوتیک-ارسی-تبریز-5 هتل بوتیک ارسی تبریز

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *