رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۶ آذر ۱۳۹۴

هتل اقامت گردشگران خارجی شمال خوزستان در اندیمشک تعطیل شد

اشتراک گذاری

تاریخ خبر :۱۳۹۴/۰۹/۱۶- اندیمشک را به عنوان دروازه طلایی ورود گردشگران به خوزستان می‌داند چون بخش عمده‌ای از گردشگران از این دروازه وارد این استان می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان از این شهرستان دسترسی به سه بنای ثبت جهانی و دیگر آثار تاریخی شمال استان به راحتی مسیر است. تقریبا می‌توان گفت تعداد زیادی از گردشگران خارجی همه ساله به این شهر می‌آیند. از این رو وجود مکانی مناسب که شایسته گردشگران خارجی و داخلی باشد بسیار حایز اهمیت است.

اما تعطیلی هتل بزرگ اندیمشک آن هم به عنوان تنها هتل مناسب برای گردشگران اکنون موجب ایجاد مشکلاتی در صنعت گردشگری نه فقط در این شهرستان بلکه در شهرهای اطراف مانند شوش، شوشتر و دزفول شده است.

امیرهوشنگ عارفیان، فعال گردشگری، درگفت‌وگو با خبرنگار ایسنای خوزستان در این باره اظهار کرد: هتل بزرگ اندیمشک در واقع یکی از زیربناهایی است که به توسعه گردشگری در منطقه کمک می‌کند. عمده گردشگران نسبت به درجه هتل حساسیت دارند و هتلی به استانداردی هتل بزرگ اندیمشک آن هم در شمال استان وجود ندارد.

او گفت: ما بارها شاهد بودیم گردشگران که به چغازنبیل می‌رفتند به ویژه گردشگران ژاپنی که علاقه‌مند به گردشگری معماری هستند یا گردشگرانی که برای بازدید از سازه‌های آبی تاریخی شوشتر به شمال استان می‌آمدند گزینه اول اقامت‌شان هتل بزرگ اندیمشک بود.

این فعال گردشگری ادامه داد: تقریبا همه گردشگران خارجی آدرس این هتل را داشتند چون تورها و راهنماهای گردشگری با هم به تعامل رسیده بودند و این هتل را به عنوان جایگاه اول به گردشگران معرفی می‌کردند.

وی تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های خوب هتل بزرگ اندیمشک آن هم برای گردشگران این است که به سازه‌های آبی شوشتر، چغازنبیل و آپادانای شوش که ثبت جهانی هستند دسترسی دارد.

عارفیان با اشاره به دلایل تعطیلی این هتل بیان کرد: با مشکلات مالی که برای هتل پیش آمد مدیر هتل حتی یک سال از بانک فرصت خواست که تخلیه نکند چون با تورهای مختلف گردشگری قرارداد بسته بود اما به دلیل عقب افتادگی اقساط بانک مجبور به مصادره هتل شد.

او اظهار کرد: با این که بانک مالک هتل شده اما هیچ سودی برای بانک ندارد. بانک فقط به صورت ماهیانه تقریبا شش میلیون تومان هزینه نگهبانی و نگه‌داری هتل را می‌دهد و هیچ خروجی برایش ندارد.

وی خاطرنشان کرد: تعطیلی این هتل به رشد صنعت سبز گردشگری منطقه آسیب جدی وارد می‌کند. در اندیمشک هتل‌های دیگری نیز وجود دارند اما این هتل‌ها در شان گروه‌های گردشگری نیستند.

این فعال گردشگری با بیان این که هتل بزرگ اندیمشک زمانی میزبان جشن راهنمایان گردشگری کشور بود گفت: هم‌اکنون این هتل کاملا تعطیل است و در و پنجره‌های آن پیش از این که بانک برای آن نگهبان استخدام کند به سرقت رفته است.

او درباره مالکیت این هتل گفت: هنوز دادگاه دستور تخلیه این هتل را نداده و با این که بانک آن را تملیک کرده اما رای آن به شورای تجدید نظر استان رفته است.

عارفیان توضیح داد: نبود این هتل نه فقط در گردشگری اندیمشک که در گردشگری شمال استان تاثیرگذار است. این هتل از توانمندی‌های زیادی برخوردار بود. تعداد بالای اتاق‌ها و مجهز بودن هتل موجب می‌شد همه گردشگران به این سو کشیده شوند.

وی اضافه کرد: شاید شورای تامین استان با مصوبه‌ای بتواند به بازگشت این هتل به گردشگری شمال استان کمک کند. همچنین به نظر من اداره میراث فرهنگی می‌تواند با بانک به تعامل برسد.

276 هتل اقامت گردشگران خارجی شمال خوزستان در اندیمشک تعطیل شد

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *