جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

نیاز به جذب توریست

تاریخ بروزرسانی :
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸

روزنامه روزان با درج یادداشتی به قلم غلامعلی جعفرزاده ‌ایمن ‌آبادی نماینده دهمین دوره مجلس شورای اسلامی آورده است: با توجه به کاهش ارزش پول ملی، سفر خارجی‌ها به ایران می‌تواند بیش از پیش برای آنها مقرون به صرفه باشد و این وظیفه متولیان این حوزه است که تبلیغ این موضوع را که ایران می‌تواند سفری ارزان برای توریست‌ها باشد به بهترین نحو انجام دهند که اگر در این راستا موفق عمل کنیم، می‌توانیم ارز مورد نیاز خود را هم به دست آوریم.

نیاز به جذب توریست نیاز به جذب توریست

از طرفی با فضای ایران هراسی که رسانه ‌های غربی در دنیا ایجاد کردند اگر ما بتوانیم گردشگران بیشتری را نسبت به گذشته به ایران جذب کنیم و برای آنها برنامه تفریحی و گردشی مناسبی را ترتیب دهیم حتماً می‌توانیم نه به‌ صورت نمایشی بلکه در واقعیت پروژه ایران هراسی غربی‌ها را خنثی کنیم. فرهنگ ایرانی، یک فرهنگ بسیار با هویت در دنیا است و ما به جای اینکه ساعت‌ها در رسانه‌های خود وقت بگذاریم و این فرهنگ را تبلیغ کنیم می‌توانیم با زمانی به مراتب کمتر، اما در میدان عمل آن را به منصه ظهور برسانیم که بدون تردید این تلاش‌ها، جایگاه ایران را پیش چشم مردم دیگر ملت‌ها بالا خواهد برد.

یکی از کار‌هایی که در جذب توریست اهمیت دارد این است که بتوانیم شرایطی را نسبت به نیاز‌های گردشگران مهیا کنیم. شاید موضوعاتی برای خارجی‌ها اهمیت داشته باشد که برای ما کمتر حائز اهمیت باشد، ولی باید بدانیم که اگر می‌خواهیم در این صنعت در دنیا حرف برای گفتن داشته باشیم و به اقتصاد کشور کمک کنیم باید این نیاز‌ها را شناسایی و اجرایی کنیم. البته منظور من نیاز‌های قابل اجراست نه اینکه کار‌هایی را انجام دهیم که با اعتقاداتمان متفاوت است.

گردشگری ایران نیاز به جذب توریست

جذب توریسم یک علم است و باید پرسید در ایران این علم چقدر فرا گرفته شده و چقدر سازمان گردشگری ما به این موضوع حساسیت نشان داده و توانسته افراد را در این راستا تربیت کند؟ چهل سال از انقلاب می‌گذرد و اکنون وقت برداشت دستاورد‌ها است. دیگر نباید گفت که در حال آزمون و خطا هستیم. کشور در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار گرفته و از بین بردن زمان، یک ظلم بزرگ و نابخشودنی است.

یکی از انتقادات همیشگی من به مدیران و فعالان صنعت گردشگری این است که چرا برای حضور گردشگران برنامه‌ریزی نمی‌کنید؟ وقتی یک توریست به ایران می‌آید باید برای ورود او یک مسیر را که نقطه شروع آن a و پایان آن b است تعریف کرد. یعنی گردشگر را باید مدیریت کرد و بهترین نقاط را به او نشان داد، زیرا هرچه در این بخش بهتر عمل کنیم به ارزآوری و اقتصاد کشور کمک کرده‌ایم. یک توریست وقتی به ایران می‌آید و از سفر خود لذت می‌برد، بهترین مبلغ برای مردم کشورش خواهد بود تا دیگر افراد را هم تشویق به سفر ایران کند.

امیدوارم در شرایط کنونی که سقوط ارزش پول ملی یک تهدید جدی برای کشور به شمار می‌آید بتوانیم آن را به یک فرصت تبدیل کنیم که هم از این پیچ سخت اقتصادی بگذریم و هم زیرساخت‌هایی را بنا کنیم که منبعد شاهد حضور بیشتر و پررنگ‌تر گردشگران خارجی در ایران باشیم.

چند دهه‌ای است که برخی کشور‌ها به ‌طور ویژه و کارشناسی شده روی صنعت گردشگری کشور خود سرمایه‌گذاری کرده‌اند و به ‌واسطه همین دوراندیشی‌ها توانسته‌اند اقتصاد کشورشان را متحول کنند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *