جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

نکاتی مخصوص سفرهای زمستانی

تاریخ بروزرسانی :
۱۰ دی ۱۴۰۱

سفر های زمستانی برای بسیاری از افراد لذت بخش است و خیلی ها بیشتر دوست دارند در زمستان سفر کنند . اما نکاتی مخصوص سفرهای زمستانی هست که باید آنها را رعایت کنید تا سفر ایمن و خوبی را داشته باشید .ابتدا باید وضعیت جوی را پیش بینی کنید هم وضعیت جوی مسیر و هم وضعیت جوی مقصد . در زمستان، اکثر مسافران امیدوارند تا با کمترین مشکل و بیشترین میزان رضایت به سفر بروند و به خانه برگردند. از همه مهم تر اینکه، بدون توجه به برف، یخ، بوران و باران که ممکن است در مسیر با آن روبرو شوند، سالم و سلامت به مقصد برسند. پس نکات زیر را به دقت بخوانید .سفر در زمستان 1 نکاتی مخصوص سفرهای زمستانی

نکات مخصوص سفر هوایی در زمستان

– بدترین مشکلات سفرهای زمستانی، اغلب در فرودگاههای اتصالی (فرودگاههایی که پروازهای اتصالی را ارائه می دهند) رخ می دهد. اگر پرواز خارجی اولتان کنسل شود و مجبور شوید تا از فرودگاه محلی شهرتان به خانه خودتان برگردید. اوضاع خیلی هم بد نخواهد شد ولی اگر مجبور شوید به جای پرواز به شهرتان به هتل محل اقامتتان برگردید، اوضاع کمی بد میشود. حالا تصور کنید که در فرودگاه پرواز اتصالی تان در تگزاس گیر افتاده اید و دارید به هتل ها زنگ می زنید تا برای خوابیدن جایی پیدا کنید. این همان شرایطی است که می تواند بدترین شرایط ممکن شما باشد.
به همین دلیل، بهتر است تا حد امکان به صورت مستقیم پرواز کنید (و دیگر احتیاجی به پرواز اتصالی نداشته باشید). برای اینکه پرواز مستقیم پیدا کنید، در موتور جستجوی رزرواسیون مورد علاقه تان، تمام سرچ های اولیه برای پیدا کردن پرواز را با عبارت “فقط پروازهای مستقیم” انجام دهید. اگر از گزینه های جستجوی “نشان دادن فرودگاههای نزدیک” و “تاریخ سفرم قابل تغییر است” استفاده کنید. می توانید بهتر تصمیم بگیرید که چگونه از شهر A به شهر B بروید. بدون اینکه مجبور شوید تا در فرودگاه C توقف کنید.

پرواز اتصالی

– اگر مجبور به استفاده از پرواز اتصالی هستید، حتما حواستان به مدت زمان توقف بین دو پروازتان باشد. اگر به دلیل بدی شرایط جوی، پرواز اتصالیتان را از دست بدهید، ممکن است برایتان بد تمام شود. زیرا شرکتهای هواپیمایی ملزم به پیدا کردن ضندلی برای شما در پرواز بعدی نیستند و در اغلب موارد هم به دلیل اینکه ظرفیت هواپیما تکمیل شده است یا اصلا پروازی وجود ندارد. امکان چنین کاری را ندارند. اگر واقعا فاصله زمانی بین دو پروازتان خیلی کم است و پرواز بعدی تان دارد دیر می شود. بهتر است به مهماندار هواپیما این موضوع را بگویید. زیرا شاید بتواند کاری کند تا پرواز بعدی تان را نگه دارد یا حداقل شما را هر چه سریع تر از پرواز اولتان پیاده کند.

چک کردن وضعیت آب و هوا

– حتما وضعیت آب و هوای شهر پرواز اتصالی و همچنین شهر مبدا و مقصدتان را چک کنید. با این کار متوجه می شوید که وضعیت جوی فرودگاههای مبدا و مقصد چگونه خواهد بود (مخصوصا اگر قرار است به تعطیلات بروید). همچنین به خاطر دلایلی که پیشتر به آنها اشاره کردیم، باید بدانید که در فرودگاه اتصالیتان نیز شرایط آب و هوایی به چه صورت خواهد بود. اگر شرایط جوی مخاطره آمیز به نظر میرسد با شرکت هواپیمایی تان تماس بگیرید تا ببینید که آیا می توانند مسیر حرکت شما را تغییر دهند. این کار می تواند به سود شما تمام شود و جلوی بسیاری از ناراحتی ها را بگیرد. اگر شما قبلا برای پیدا کردن پرواز جایگزینی که بهترین شرایط را داشته باشد.جستجو کرده باشید، شانستان برای گرفتن یک پرواز متفاوت بسیار بیشتر خواهد شد.

هیچ وقت برای دانستن یا جستجوی برنامه پروازی ایرلاین ها، روی مسئول گیت حساب باز نکنید.
– سعی کنید پرواز اتصالیتان را از شهرهایی انتخاب کنید که وضعیت جوی خوب و پایداری دارند. البته این کار همیشه هم پاسخگو نیست، زیرا ممکن است شهرهای دیگری که انتخاب نکرده اید.برای مقابله با شرایط جوی زمستانه آمادگی بهتری داشته باشند ولی آن شهری که همیشه آفتابی است، بخاطر یک کولاک کاملا بسته شود. با این وجود، بهتر است شهرهایی را انتخاب کنید که شاهد برف و یخبندان بسیار کمتری هستند.

انتخاب پرواز صبحگاه

– به دو دلیل پروازهای هنگام صبح را انتخاب کنید: اولا، احتمال اینکه پروازتان به بخاطر مشکلات فرودگاه مقصد دچار مشکل شود، بسیار کمتر است. ثانیا، اگر پروازتان کنسل شد یا تاخیر زیادی داشت، انتخاب های بسیار بیشتری برای پرواز جایگزین خواهید داشت (تا پایان روز، گزینه های جایگزین متفاوت بیشتری پیدا خواهید کرد).
– فرودگاههای جایگزین را در نظر بگیرید. در اغلب موارد، تنها شرایط جوی نیست که مشکل ایجاد می کند، بلکه مجموع تعداد مسافران و پروازها نیز باعث مشکلاتی میشوند. در شهرهایی نظیر لس انجلس، نیویورک، شیکاگو و هیوستون، فرودگاههای کوچکتر، فاصله ی خیلی زیادی از شهر ندارند و به شبکه حمل و نقل متصل هستند.

ایست بازرسی

– برای ایست بازرسی و امنیت آماده باشید. حتی قبل از اینکه وارد صف امنیت و بازرسی شوید، تمام وسایل و سکه های اضافیتان را در کیف دستی تان بگذارید. هر روزه شاهد این هستیم که بسیاری از وسایل باارزش به کیسه زباله سرازیر می شوند، پس اصلا بعید نیست که وسایلتان جا گذاشته شوند، بیفتند، آسیب ببینند یا حتی به سرقت بروند. اگر فقط ۱۵ ثانیه بیشتر وقت بگذارید تا هر چیزی را سر جای خودش بگذارید. در هر دو سوی گیت امنیتی زمان کافی خواهید داشت و دیگر نباید نگران گم شدن موبایل، کیف پول،کلیدها و سایر چیزهای ضروریتان باشید.
– قانون سفر تفریحی سالانه: هدیه ها را کادوپیج نکنید، زیرا مسئول گیت امنیت مجبور است آنها را پاره کند. علاوه بر کیف دستی که با خودتان به داخل هواپیما می برید. این قانون شامل حال کیفهایی که توسط اداره امنیت حمل و نقل و تمامی چمدانهای شما نیز می شود. می توانید هدیه هایتان را از قبل ارسال کنید یا زمانیکه به مقصد رسیدید آنها را کادوپیج کنید.
– در نهایت، تا جاییکه می توانید از مسافرت در زمان اوج مسافرت بپرهیزید، مخصوصا در تعطیلات آخر هفته.

سفر در زمستان نکاتی مخصوص سفرهای زمستانی

نکات مخصوص سفرهای زمستانی با ماشین

– مقداری لباس و وسایل ضروری اضافه داخل ماشینتان بگذارید تا اگر ماشینتان در هوای سرد خراب شد، از آنها استفاده کنید. یک پک ساده شامل موارد زیر را آماده کنید: یک جفت دستکش، شلوار و/یا کت عایق دما، شاید یک جفت چکمه قدیمی. یک پتو، کابل اتصال باتری، چراغ قوه با تعدادی باتری اضافی، و برف پاک کن (یا یک ضدیخ)، و خودتان نیز باید در شرایط خوبی باشید. همچنین، چند ماده مغذی نیز به همراه داشته باشید، مواد غذایی که خراب نشوند، سرشار از کالری باشند و به قدری باشند که برای همه کافی باشند.
– حتما خودرویتان را به تعمیرگاه ببرید تا برای مقابله با شرایط آب و هوایی زمستانی آمادگی داشته باشد. به خصوص، شما یا مکانیک باید قبل از اولین طوفان بزرگ زمستانی، تایرهایتان را چک کنید.

ببینید و دیده شوید

– زمانیکه خودرویتان بازبینی و مجهز شد، به این نصیحت ها که از یک راننده برف روب مونتانایی شنیدم، دقت کنید: ببینید و دیده شوید. چراغ های جلو و عقب ماشین تان را تمیز نگه دارید، مخصوصا درهوای طوفانی. شیشه ها را تمیز نگه دارید و مطمئن شوید که سیستم گرمکن شیشه های ماشین به درستی کار می کند. اگر در طول شب یا بعد از یک توقف روی ماشینتان برف و یخ تشکیل شده است، شیشه های ماشینتان را تمیز کنید تا جلوی دیدتان را نگیرد.
– آهسته برانید. اداره حمل و نقل ایالات متحده توصیه می کند تا در شرایط بد جوی، سرعتتان را تا ۵۰ درصد کاهش دهید. همچنین، در جاده های لغزنده بین خودتان و ماشین جلویی تان، فاصله بیشتری بگذارید.

– یادتان باشد که تمام قسمت های جاده شبیه هم نیستند. برای مثال، همین چند وقت پیش، پل های کوچک و روگذرهایی طراحی شده اند که قابلیت ادغام با محیط اطراف را دارند، به گونه ای که ارتفاعی تدریجی از محیط دارند یا اصلا هیچ تغییری نسبت به ارتفاع محیط ندارند. با این وجود، این پل ها نسبت به سطوح آسفالتی معمول، در معرض یخ زدگی سریع تری هستند. زمانیکه دمای هوا به زیر صفر رسید، مواظب این قسمت های کوچک جاده باشد.

خودروهای مدرن مناسب سفرهای زمستانی

– برخی از ویژگی های خودروهای مدرن ممکن است در شرایط بد سودی به حال شما نداشته باشند. برای مثال، در برخی از ماشین های شاسی بلند و خودروهای چهار چرخ محرک، ممکن است در هنگام حرکت سطح اصطکاک بهتری داشته باشند ولی این چهار چرخ محرک به شما کمک نمی کنند تا سریع تر بایستید. همچنین، از کروز کنترل ماشین استفاده نکنید. زیرا کروز کنترل ممکن است در زمانیکه نیازی به سرعت و شتاب ندارید. مثلا زمانیکه در حال بالا رفتن از یک پل یخزده هستید، باعث شتاب گرفتن خودرو شود.
– برخی از متخصصان امنیتی توصیه می کنند تا یک بسته خاک در صندوق عقب داشته باشید، تا هم به عنوان وزن تعادلی ماشین باشد تا سطح اصطکاک بهتری ایجاد شود و اگر در جاده ای لغزنده گیر کردید، آن را زیر تایر ماشین بریزید و خودتان را نجات دهید.

– اگر مجبور شدید تا در ماشین بمانید، می توانید موتور ماشین را روشن نگه دارید تا بخاری ماشین روشن بماند. ولی حتما مطمئن شوید که اگزوز ماشین با برف یا گل مسدود نشده باشد. اگر نمی خواهید که موتور ماشین یکسره روشن باشد، شیشه ها را بالا بکشید. ماشین هر ساعت ۱۰ دقیقه روشن نگه دارید و زمانیکه موتور در حال کار کردن پنجره جلو را نیمه باز نگه دارید.
– اگر در شرایط بد جوی می خواهید ماشینتان را در هتل یا نزدیک جاذبه های گردشگری پارک کنید. بهتر است تا جای ممکن به دنبال پارکینگ سرپوشیده باشید.پیشنهاد می کنیم مطلب نکات لازم برای سفرهای زمستانی را نیز قبل از سفرهای زمستانی تان مطالعه بفرمایید.

سفر در زمستان 2 نکاتی مخصوص سفرهای زمستانی

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد