جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

نمایش «فرهنگ کهن بین آب و بیابان» ایران در آلمان

تاریخ بروزرسانی :
۲۶ فروردین ۱۳۹۶

نمایشگاه «ایران؛ فرهنگ کهن بین آب و بیابان» در موزه و تالار هنر و نمایش آلمان افتتاح شد. معاون وزیر فرهنگ و رسانه جمهوری فدرال آلمان در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت: «برای اینکه با ایران محترمانه برخورد کنیم، باید با فرهنگ و تاریخ این کشور آشنا شویم و آن را نمایش دهیم.» به گزارش «ایرنا» گونتر ویناندز افزود: «در این نمایشگاه سعی کرده‌ایم نشان ‌دهیم که از نخستین یکجانشینان تا دوران بعدی تاریخی چطور گذشته و چه سیری طی شده است.» وی تاریخ ایران را داستانی پیچیده خواند و بیان کرد: «برای درک بهتر موقعیت و فضا، در نمایشگاه از تجهیزات فیلم و مدیا نیز استفاده کرده‌ایم تا محتوای نمایشگاه بهتر درک شود و مخاطبان به‌ محیطی هدایت شوند که قبل از بنیاد سلسله هخامنشی ایجاد شده بود.» ویناندز با اشاره به‌ویژه بودن طبیعت و فرهنگ ایران اظهار کرد: «کوه‌های ایران نوعی حفاظ و مانع در برابر برخی اتفاقات هستند؛ در واقع اینکه طبیعت چطور توانسته به فرهنگ‌های کهن کمک کند یا علیه آنها باشد و محیط‌ زیست چطور توانسته اثرگذار باشد، بسیار مهم است.»

معاون وزیر فرهنگ و رسانه جمهوری فدرال آلمان ابراز امیدواری کرد که با این نمایشگاه آشکار می‌شود این تاریخ چقدر عظیم بوده است. وی برگزاری این نمایشگاه را نتیجه پیگیری‌های موفقیت‌آمیز چهارساله مسوولان موزه‌ای دو کشور عنوان کرد. مدیر موزه و تالار هنر نمایش جمهوری فدرال آلمان نیز در این مراسم با اشاره به همکاری‌های متقابل در برپایی این نمایشگاه اظهار کرد: «برای به ‌سرانجام رساندن برگزاری این نمایشگاه تقریبا سه سال و نیم با ایرانیانی که به ما اعتماد کامل داشتند و با احترام با ما برخورد کردند، کار کردیم. این نمایشگاه برایمان بسیار مهم بود و پروژه‌ای بود که بر پایه علم و پژوهش شکل گرفت.»

راین ولفز انجام این پروژه را فعالیتی بر اساس مبادله، همکاری و اعتماد فراوان بین دو طرف مذاکره‌کننده عنوان و تصریح کرد: «در ماه ژوئیه ۲۰۱۷ (تیرماه ۹۶) نیز با همکاری کارشناسان موزه برلین و مرکز پشتیبانی مالی بنیاد هرکل در ایران، سمپوزیومی در این زمینه برگزار خواهد شد.» به گزارش «ایسنا»، نمایشگاه «ایران، فرهنگ کهن، بین آب و بیابان» سومین نمایشگاه موزه ملی ایران در آلمان از سال ۲۰۰۲ تاکنون است. نخستین نمایشگاه در سال ۱۳۸۱ در همین تالار با عنوان «هفت هزار سال هنر ایران» برگزار شد و دومین نمایشگاه نیز در سال ۱۳۸۳ با عنوان نمایشگاه شکوه پارسی در موزه بوخوم آلمان به نمایش درآمد. نمایشگاه کنونی از ۲۳ فروردین (۱۲ آوریل) تا سی‌ام مردادماه (۲۰ آگوست) در شهر بُن آلمان و در موزه و تالار فرهنگ و نمایش جمهوری فدرال آلمان در معرض نمایش قرار دارد.

7c2153f9 1330 4025 acb3 9406e23560b417 2 نمایش «فرهنگ کهن بین آب و بیابان» ایران در آلمان

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *