رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۴ بهمن ۱۳۹۵

نمایشگاه دستباف های بلوچ در موزه فرش پایتخت گشایش یافت

لینک این مطلب کپی شد!

رجبعلی خسروآبادی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: برگزاری نمایشگاه دستباف های بلوچ می تواند ایده های خوبی را در موضوع طرح، نقشه و رنگ به هنرمندان ارایه دهد.
وی گفت: می توان دستباف های ارزشمند نواحی مختلف کشور را در موزه فرش در معرض دید عموم قرار داد.
وی با بیان اینکه برپایی نمایشگاههای موقت می تواند به توسعه صنعت فرش کمک شایانی کند، افزود: برگزاری اینگونه نمایشگاه ها موجب می شود تا دانشجویان و دست اندرکاران حوزه فرش با پیشینه خود بیشتر آشنا شوند و این موضوع در رونق تولید و عرضه محصولات صنایع دستی موثر است.
خسروآبادی همسو شدن سازمان ملی فرش با میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گامی موثر در توسعه صنعت فرش کشور مفید و موثر دانست و گفت: با همسو شدن برنامه های حمایتی و کاهش درگیری هایی بین دستگاهی به رونق و صادرات فرش و دستباف های سنتی کشورمان کمک کنیم.
همچنین پریسا بیضایی سرپرست موزه فرش نیز با اشاره به دستباف ها بلوچ که قدمت ۹۰ تا ۱۰۰سال دارند، افزود: تنوع رنگ، طرح و شیوه بافت از مهم ترین خصیصه آثار بلوچ است.
وی بیان کرد: رنگ های مورد استفاده در دستباف های بلوچ بیشتر سرمه ای، قرمز سماغی و سیاه است که در قالب طرح شکسته الگوی گرفته از نقوش ترکمن، آثار ارزشمندی را خلق کرده است.
به گفته وی در نظر داریم تا در آینده نیز دستباف های ارزشمند سایر نواحی کشورمان را در موزه فرش به نمایش بگذاریم.
بیضایی ادامه داد: نمایشگاه دستباف های بلوچ با تعداد ۲۸ تخته فرش، سفره، خورجین، گلیم و قالیچه با قدمت حدود یکصد سال به مناسبت دهه مبارکه فجر و سالگرد تاسیس موزه فرش از امروز (۲۳ بهمن) تا ۱۵ اسفند در این مکان برپاست.
موزه فرش در خیابان کارگر شمالی- تقاطع فاطمی قرار دارد.

492 نمایشگاه دستباف های بلوچ در موزه فرش پایتخت گشایش یافت

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *