جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

نمایشگاه بازاریابی صنایع دستی در مشهد گشایش یافت

تاریخ بروزرسانی :
۳ اسفند ۱۳۹۳

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۱۲/۰۲-در چارچوب ۵۰۰ قلم صنایع دستی نظیر ظروف سفال، سرامیک، نساجی دستی، منبت چوب، معرق چوبی، انواع زیرانداز، سجاده و زیور آلات در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.

مدیر دفتر صادرات معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی در این مراسم گفت: هم اکنون صنایع دستی ایران در بسیاری از بازارها نظیر بازارهای کالاهای سرمایه ای، سوغات، کادو و هدایا از جایگاه شایسته ای برخوردار نیست.

‘پویا محمودیان’ افزود: لذا برگزاری نمایشگاه بازاریابی سوغات زیارت در مشهد در راستای ارتقا جایگاه صنایع دستی کشور صورت گرفته است.

وی ادامه داد: به همین منظور گروهی از بهترین کارشناسان با هدف انتخاب صنایع دستی با قابلیت تبدیل به سوغات مشهد، تشکیل شد.

مدیر دفتر صادرات معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی گفت: سه محور کاری در انتخاب سوغات زیارتی شامل ‘کیفیت، قیمت و طرح، نقش و جلوه ظاهری’ است تا بدین طریق بتواند مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار گیرد.

وی افزود: در نمایشگاه مشهد ۵۰۰ قلم کالای صنایع دستی با تلاش هشت ماهه کارشناسان مربوطه از سراسر کشور انتخاب شده است.

محمودیان در ادامه گفت: مرحله دوم پروژه سوغات زیارتی در سال ۱۳۹۴ به بهره برداری خواهد رسید که در این راستا بسیاری از نمادهای موزه آستان قدس رضوی به صورت سوغات ساخته می شود.

وی افزود: در این زمینه بر آن شدیم تا برخی از کالاهایی که اکنون در موزه آستان قدس رضوی نگهداری می شود و یا حتی معماری مشهد مانند مسجد گوهرشاد و حرم مطهر بطور نمادین ساخته و در قالب سوغات برای مسافران ارائه شوند.

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: توجه به صنایع دستی در کشور از دو منظر سودآوری و فرهنگی ارزشمند است که جنبه فرهنگی صنایع دستی ارزش و اهمیت بالاتری دارد.

‘رجبعلی لباف خانیکی’ افزود: هم اینک صنایع دستی تنها پدیده ای اثرگذار در کشور است که می تواند ماموریت فرهنگ سازی کشورمان را در سطح جهان بر عهده گیرد.

وی گفت: این هنر می تواند الهامات، مقدسات و نشانه های هویت ما را در قالب سازه ها، ابزار و تزئینات نگاشته و در جوامع داخل و خارج ایران گسترش دهد.

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی افزود: صنایع دستی وقتی می تواند به ماموریت خود عمل کند که در کنار گردشگری محفلی برای ابلاغ پیام هنرمندان فرهنگی در اقصی نقاط جهان باشد.

نمایشگاه صنایع دستی طی روزهای دوم و سوم اسفند ماه در محل هتل سی نور مشهد دایر است.

استان خراسان رضوی با ۱۰۰ رشته صنایع دستی دارای حدود ۲۰ هزار هنرمند فعال در این حوزه است.

730 نمایشگاه بازاریابی صنایع دستی در مشهد گشایش یافت

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *