جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

نقشه و راهنمای متروی شیراز

تاریخ بروزرسانی :
۱۲ خرداد ۱۳۹۶

نخستین گفت و گو درباره احداث قطار شهری در تهران و اجرای آن در حدود سال ۱۲۶۷ شمسی بین تهران و شهر ری -حرم حضرت عبدالعظیم(ع)- انجام شد.
در سال ۱۳۵۰ مطالعات اجتماعی، اقتصادی و ترافیکی شهر تهران بوسیله دو شرکت خارجی صورت گرفت و پیشنهاد سیستم مختلط حمل و نقل شهری تهران (شبکه خیابانی، کمربندی و شبکه مترو) در سال ۱۳۵۳ارائه شد.
در سال۱۳۵۴ قانون تاسیس شرکت راه آهن شهری تهران و حومه به تصویب رسید. عملیات اجرایی خط ۱ قطار شهری تهران در سال ۱۳۵۶ آغاز و در بین سال‌های ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۵ متوقف شد.
خط قطار حومه‌ای تهران – کرج در سال ۱۳۷۷ افتتاح شد و فاز اول (فلکه دوم صادقیه – میدان امام خمینی (ره)) خط ۲ قطار شهری تهران در سال ۱۳۷۸ به بهره‌برداری رسید.
انجام مطالعات جامع حمل و نقل شهر اصفهان در سال ۱۳۵۵ توسط مشاور خارجی و همچنین انجام مطالعات جامع حمل و نقل شهر اصفهان توسط سازمان برنامه و بودجه استان در سال ۱۳۵۹ و انجام مطالعات جدید به مدت یکسال پس از آن توسط مشاور خارجی .
تاسیس سازمان قطار شهری اصفهان در سال ۱۳۷۰.
انجام مطالعات شهر اصفهان بمنظور تعیین مسیرهای اصلی حمل و نقل عمومی و سیستمهای حمل و نقل شهری مناسب بین سالهای ۷۳-۱۳۷۱ .
انجام مطالعات امکان سنجی آن در سال ۷۵-۱۳۷۴ توسط مشاوران خارجی و همچنین آغاز عملیات اجرایی خط ۱ قطار شهری اصفهان در سال ۱۳۸۰.
مطرح شدن موضوع مطالعه و احداث قطار شهری تبریز در ۱۳۶۹ برای اولین بار در مجلس شورای اسلامی.
تاسیس سازمان قطار شهری تبریز در سال ۱۳۸۰ و انجام مطالعات امکان سنجی خطوط قطار شهری تبریز در اواخر همان سال و آغاز عملیات اجرایی خط ۱ قطار شهری تبریز در سال ۱۳۸۱.
انجام مطالعات اولیه سیستم حمل و نقل عمومی شیراز در سال ۱۳۵۵ توسط مشاور خارجی و پس از آن انجام مطالعات جدید شهر شیراز در سال ۱۳۶۹ توسط جمعی از اعضا هیئت علمی دانشگاه و تائید ضرورت استفاده از شبکه ریلی به عنوان توسعه سیستم حمل و نقل عمومی.
بازبینی مطالعات قبلی شهر شیراز در جهت تکمیل و تدوین مطالعات جامع حمل و نقل عمومی در سال ۱۳۷۸ و ارائه مسیرهای مناسب جهت راه اندازی مترو و در نهایت انتخاب و ارائه گزینه برتر از بین آنها.
تاسیس سازمان قطار شهری شیراز در سال ۱۳۸۰ و آغاز عملیات اجرایی خط ۱ قطار شهری شیراز در سال ۱۳۸۱.
انجام مطالعات جامع حمل و نقل شهر مشهد بین سالهای ۷۳ تا ۷۸ و مطالعات توسعه شبکه حمل و نقل ریلی بین سالهای ۸۱ الی۸۳ توسط پژوهشکده حمل و نقل دانشگاه صنعتی شریف.
تاسیس شرکت قطار شهری مشهد در سال ۱۳۷۴ و آغاز عملیات اجرایی خط ۱ قطار شهری این شهر در اواسط سال ۱۳۷۹ و در نهایت اتمام عملیات اجرایی بخش اول خط ۱ قطار شهری مشهد در سال ۱۳۸۶.
تاسیس سازمان قطار شهری کرج در سال ۱۳۸۰ .
راه اندازی خط ۱ قطار سریع السیر کرج – مهرشهر در سال ۱۳۸۳ و آغاز عملیات اجرایی خط ۲ قطار شهری کرج در اواخر سال ۱۳۸۴.
تاسیس سازمان قطار شهری اهواز در سال ۱۳۸۱ و شروع مطالعات مربوط به احداث قطار شهری در اواخر همان سال و در نهایت آغاز عملیات اجرائی خط ۱ قطار شهری اهواز در اواخر سال ۱۳۸۴.
تاسیس سازمان قطار شهری کرمانشاه در اوایل سال۱۳۸۷ و شروع مطالعات مربوط به احداث قطار شهری در سال ۱۳۸۴ و در نهایت هم اکنون در مرحله فاز اول مطالعات می باشد.
تاسیس سازمان قطار شهری قم دراواخر سال ۱۳۸۷و شروع مطالعات مربوط به احداث قطار شهری سال ۱۳۸۶ و در حال حاضر در مرحله تکمیل مطالعات می باشد.
فرهنگ عمومی استفاده از مترو
برخورداری از مکارم و فضایل اخلاقی و اخلاق نیکو سفارش پیامبر اکرم، ائمه اطهار و بزرگان علم و ادب است. رعایت اخلاق به منزله پرورش صفات پسندیده در جان و دل و بروز و ظهور خلقیات در عمل ، جامعه را به سمت آرامش، محبت و عشق ورزی و گسترش ارزشها و هنجارها می‌کشاند و لذا کلیه شهروندان در تمام فعالیت‌ها و کارکردها و در هر موقعیت مکانی و زمانی (از جمله در طول سفر با قطار شهری) می‌بایست به تعهدات اخلاق شهروندی پایبند باشند.
ما می دانیم مسائل فرهنگی – اخلاقی، ارزشها و هنجارهای اجتماعی و… در فضاهای جغرافیایی مترو از جمله در ایستگاهها و داخل قطار بسیار مهم است بنابراین سعی می کنیم روح دیانت و اخلاق اسلامی و شهروند واقعی سومین حرم اهل بیت (ع) را در فضای قطار شهری ساری و جاری می کنیم.
چه در هنگام ورود و خروج به ایستگاه‌ها و چه در زمان استفاده از قطار شهری در مسیر عبور دیگران قرار نمی‌گیریم.
در زمان حضور در فضای قطار شهری (ایستگاه ها یا داخل قطار) با ایجاد سر و صدای بلند باعث اذیت و آزار سایر مسافران نمی‌شویم و از آوردن وسایل صوتی که باعث سلب آسایش و آرامش سایرین می‌شود خودداری می کنیم.
ما شهروندان شهر شیراز، سومین حرم اهل بیت (ع) هستیم ، بنابراین در شأن ما نیست از کلمات رکیک ونامناسب در گفتمان و حتی در هنگام مجادله با سایر مسافران استفاده کنیم.
به کلیه تابلوهای نصب شده در ایستگاه ها و داخل قطار و تمامی پیام‌های صوتی، هشدارهای نیروهای انتظامی و پرسنل قطار شهری توجه کرده و از آنها در جهت استفاده مطلوب از خدمات قطار شهری بهره می گیریم.
آرام و بدون شتاب و عجله به ایستگاه وارد شده و به قطار سوار یا از آن پیاده می شویم ، هل نمی دهیم ، از تمامی درهای قطار استفاده می کنیم.، از دویدن روی سکو خودداری می کنیم، ابتدا سالخوردگان و معلولین یا بیماران را سوار و سپس خود سوار می شویم.
متروی شیراز 768x1030 نقشه و راهنمای متروی شیراز

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 5]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد