رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۳ مرداد ۱۳۹۳

نخستین شهربازی کوهستانی خاورمیانه به بهره برداری می رسد

اشتراک گذاری

تاریخ خبر: ۱۳۹۳/۰۵/۱۳ – به گزارش خبرگزاری مهر، وحید جوادزاده مجری پروژه دهکده سیب گفت: در حال حاضر سالانه صدها هزار گردشگر خارجی از کشور های همسایه به ایران سفر می کنند و برخی از این کشورها امکانات مناسبی برای تفریح و سرگرمی ندارند که براحتی می توان آنان را جذب پروژه های توریستی این چنینی کرد.

وی با اشاره به سفرهای زیارتی و سیاحتی از کشورهای اسلامی به ایران تصریح کرد: بسیاری از مسافران خارجی و توریست های کشورهای اسلامی به دلیل قرابت فرهنگی و دینی خود ترجیح می دهند برای سفرهای تفریحی به ایران سفر کنند که پروژه سیب لند با قرار گرفتن در کوهستان های البرز و نمای زیبای دماوند سرفراز، محل مناسبی برای اقامتی کوتاه و تفریحی سالم و مهیج برای این دسته از گردشگران خواهد بود.

جوادزاده با بیان اینکه صنعت گردشگری کوتاهترین و کم هزینه ترین مسیر برای ایجاد رونق و اشتغال است، اضافه کرد: از ویژگی های پروژه سیب لند این است که در فاز اول این پروژه برای ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ نفر به طور مستقیم فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

وی افزود: پارک آبی سیب لند از بزرگترین پارک های آبی سرپوشیده جهان است که در ۲ سالن مجزا و با معماری اسلامی و ایرانی با کمک مشاوران آلمانی طراحی شده که خود پروژه ای فاخر خواهد بود. قرار است فازهای مختلف پروژه را تله کابین به هم وصل کند که برای اولین بار در کشور واگن های ۸ نفره در این تله کابین مورد استفاده قرار می گیرد و طول این میسر که ۳ سایت را بهم مرتبط می کند به حدود ۱۰ کیلومتر می رسد که بلندترین و طولانی ترین مسیر تله کابین در کشور است.

مجری این پروژه گردشگری با بیان اینکه دهکده سیب از بزرگترین های این صنعت در دنیا همچون فرانسه، سنگاپور، مالزی و ترکیه الگوبرداری شده است، گفت: در این مجموعه سالانه به بیش از ۲.۵ میلیون بازدید کننده در شش ماه اول سال و در فصل تابستان سرویس داده می شود. ضمن اینکه ایجاد و تامین زیرساخت مناسب برای سرویس دهی به بیش از پنج میلیون بازدیدکننده در سال برنامه ریزی شده است.

IMG15094368 نخستین شهربازی کوهستانی خاورمیانه به بهره برداری می رسد

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *