جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

موزه قرآن و عترت

تاریخ بروزرسانی :
۴ مرداد ۱۳۹۳

این بنا در سال ۱۳۷۰ توسط آقای پرویز فاضلی مالک بنا به عنوان یادبودی از دوران تبعید حضرت آیت الله خامنه ای به سازمان میراث فرهنگی اهدا گردید. این ساختمان در سال ۱۳۵۶ به مدت یک سال میزبان معظم له بوده و هم اکنون بعنوان موزه قرآن و عترت یادآور حضور ایشان میباشد. این بنا دارای ۴۳۱ متر وسعت است که با عمده مصالح بومی خشت و گل با معماری سنتی در خیابان ولایت ساخته شده است.

بنا دارای ۴ اتاق بوده که هر اتاق به وسیله دربی چوبی به حیاط راه دارد. حیاط مزبور دارای ۴باغچه و یک مطبخ در ظلع جنوبی است.

براساس خاطرات آقای فاضلی نحوه استفاده رهبر از اتاق ها به این شکل بوده است که اتاق اول کتابخانه و اتاق دوم محل اقامت حاج آقا راشد یزدی در مقطعی از آن دوره و اتاق سوم محل اقامت مقام معظم رهبری بوده است.

لوازم زندگی ایشان در دوران تبعید به شدت ساده و فقط برای رفع نیازهای ضروری ایشان بوده است به طوری که از یک پتوی سربازی بعنوان زیرانداز یک چهارپایه و چفیه برای مطالعه و قرائت قرآن و از عبا و عمامه و لوازم ابتدایی آشپزخانه استفاده شده است. اتاق چهارم نیز بعنوان آشپزخانه استفاده شده است.

معرفی موزه:

موزه قرآن و عترت که همزمان با سی امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افتتاح گردید شامل مجموعه اتاقهایی جهت بازگو کردن خاطرات دوران تبعید رهبر و نمایش نسخ خطی از قرآن کریم، تفاسیر، کتابهای دعا و اسناد و نامه های مربوط به انقلاب و… میباشد.

moze eranshahr موزه قرآن و عترت

moze iranshahr4 موزه قرآن و عترت

محتوای موزه:تخصصی ،تمبروابزارآلات پستی

ساعات بازدید: شش ماهه اول سال۱۲-۸ و۲۰-۱۶ شش ماهه دوم سال۱۲-۸و۱۹-۱۵

روزهای تعطیل:صبح جمعه

بهای بلیط:۵۰۰۰ریال

نشانی:ایرانشهر،خیابان ولایت،ولایت ۱۸

تلفن:۳۳۱۴۳۰۸-۰۵۴۷

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 1]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد