رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۹ دی ۱۳۹۸

موزه تاریخ طبیعی زنجان

لینک این مطلب کپی شد!

موزه تاریخ طبیعی زنجان از جمله مکان­های فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، تحقیقاتی و نمایشگاهی می باشد که می ­تواند علاوه بر شناساندن هر چه بیشتر زیست­ بومهای مختلف و گونه ­های حیات وحش و پوشش گیاهی منطقه ارزش حفظ و نگهداری تنوع زیستی را نیز به اقشار مختلف مردم جامعه یادآوری نماید.

-تاریخ-طبیعی-زنجان4 موزه تاریخ طبیعی زنجان
با توجه به این اصل مهم که ادامه حیات بشری به بقای طبیعت بستگی دارد از این رو اهمیت علوم طبیعی و نقش موزه­ های تاریخ طبیعی در اشاعه دانش و فرهنگ زیست محیطی در جهان امروز بیشتر محسوس م­ی باشد. لذا این مراکز می ­توانند اندیشه و احساس مردم را در مورد جلوه­ های تنوع زیستی و خطر انقراض گونه­ های کمیاب جانوری و گیاهی برانگیزد. موزه تاریخ طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان به منظور حفظ و در معرض نمایش گذاشتن گونه­ های جانوری و گیاهی، سنگواره ­ها و نمونه ­هایی از برخی کانی­ ها و سنگ­های معدنی موجود در استان، در سال ۱۳۷۳ افتتاح گردید.

-تاریخ-طبیعی-زنجان1 موزه تاریخ طبیعی زنجان

در سال ۱۳۸۰ اقدامات دامنه داری جهت بهسازی کمی و کیفی موزه تاریخ طبیعی صورت گرفت، این اقدامات عبارتند از: افزایش فضای مفید موزه، مرمت نمونه های آسیب دیده، طراحی و ساخت ویترینهای محافظ نمونه و نیز جذب پرسنل فنی و کارشناسی برای موزه در جهت ارتقاء کمی و کیفی آن از وضعیت نمایش و تفریحی به موقعیت خدمات دهی بیشتر از نظر علمی و تخصصی به دانش آموزان، هنرجویان، دانشجویان و سایر علاقمندان به طبیعت و حیات وحش.

نحوه دسترسی به موزه تاریخی طبیعی زنجان

آدرس: زنجان، ابتدای جاده تبریز، پارک جنگلی ارم
ساعت بازدید: روزهای عادی ۱۴-۸ جمعه­ ها ۱۹-۱۶

-تاریخ-طبیعی-زنجان موزه تاریخ طبیعی زنجان

 

-تاریخ-طبیعی-زنجان2 موزه تاریخ طبیعی زنجان

 

-تاریخ-طبیعی-زنجان5 موزه تاریخ طبیعی زنجان

-تاریخ-طبیعی-زنجان6 موزه تاریخ طبیعی زنجان

-تاریخ-طبیعی-زنجان7 موزه تاریخ طبیعی زنجان

 

 

 

 

 

           
 

نظر کاربران :

  • behnam

    سلام.بسیار زیبا بود/

    ۳۱ مرداد, ۱۳۹۳ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *