جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

موزه آبزیان رشت

تاریخ بروزرسانی :
۲۲ خرداد ۱۳۹۹

موزه آبزیان رشت موزه‌ای است که کاربرد آموزشی آن بیش از سایر وجوه آن است بنابراین بازدید کنندگان آن دانشجویان مقاطع مختلف رشته شیلات و رشته‌های مرتبط هستند. این موزه از بهترین موزه های رشت است که در فضایی به وسعت ۹۰ متر مربع راه‌اندازی شده است شامل بخش‌های مختلفی است، در یک بخش از این نمایشگاه ابزار و ادوات مورد استفاده در صید آبزیان به نمایش در آمده است.در مدخل موزه آبزیان چند سالن نمایشگاهی که شامل انواع تورها و ابزار صید و صیادی می‌باشد قراردارد .

موزه آبزیان گیلان01 موزه آبزیان رشت

استاد فقید دکتر امین کیوان از نوابغ علوم شیلاتی، طرح نخستین پایگاه تحقیقاتی علوم شیلاتی را در سال ۱۳۷۵ ارائه کرد. به همین منظور دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان زمینی را که متناسب با نیازهای اصلی طرح بود از طریق سازمان منابع طبیعی و اشخاص در منطقه چمخاله زیر پوشش درآورد. بر این اساس کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های تحقیقاتی برای گرایش‌های اصلی شیلات شامل بهداشت و بیماری‌های آبزیان، بیوتکنولوژی آبزیان، آب‌شناسی و آلودگی‌های آب، تغذیه و فرآورده‌های شیلاتی، فیزیولوژی آبزیان و تکثیر و پرورش آبزیان پیش‌بینی و راه‌اندازی شد.

موزه آبزیان گیلان موزه آبزیان رشت

در این موزه حدود ۷۰۰ گونه ماهی و پرنده خاص مناطق و آبهای داخلی کشور به صورت تاکسیدرمی ، فیکس شده و آکواریومی نگهداری می‌شود. این مجموعه با ارزش علاوه بر پذیرش هیئت های علمی و تحقیقاتی ، در طول سال پذیرای دانش آموزان و دانشجویان نیز می‌باشد.

نحوه دسترسی به موزه آبزیان

آدرس : رشت – کیلومتر ۵ شهر صنعتی رشت، پردیس میرزاکوچک خان

موزه آبزیان گیلان1 موزه آبزیان رشت

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *