جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

مهاجرت ساکنان میمند، زمینه‌ساز خروج این روستا از فهرست میراث جهانی

تاریخ بروزرسانی :
۶ شهریور ۱۳۹۷

مدیرکل دفتر امور پایگاه های ثبت جهانی سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: مهاجرت ساکنان میمند، زمینه ساز خروج این روستا از فهرست میراث جهانی خواهد شد و این مسئله یک تهدید محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا منطقه کویر، فرهاد عزیزی در مراسم تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید پایگاه ثبت جهانی روستای دستکند میمند در محل فرمانداری شهرستان شهر بابک، اظهار کرد: جاری بودن زندگی در روستای میمند یکی از شاخصه‌هایی بود که سبب ثبت این روستا در فهرست میراث جهانی شد.

وی با بیان اینکه مهاجرت ساکنان از میمند یک تهدید محسوب می‌شود، افزود: باید شرایط برای حضور پایدار مردم در این روستا مهیا شود، تا زندگی همیشه در آن جاری باشد.

عزیزی، میمند را یکی از روستاهای برجسته کشور دانست و گفت: این روستا نیازمند معرفی به گردشگران داخلی و خارجی است و باید تبلیغات ملی و فراملی در دستور کار مدیریت جدید پایگاه ثبت جهانی میمند قرار گیرد.
meymand مهاجرت ساکنان میمند، زمینه‌ساز خروج این روستا از فهرست میراث جهانی
وی با اشاره به اقتصاد روستای تاریخی میمند، تصریح کرد: باید با ایجاد کارگاه های مختلف صنایع دستی علاوه بر اشتغالزایی، زمینه احیا و ماندگاری هنرهای سنتی و بومی این منطقه را فراهم کرد.

مدیر کل دفتر امور پایگاه های ثبت جهانی سازمان میراث فرهنگی کشور با بیان اینکه ایجاد هرگونه زیرساخت جدید باید با کسب مجوز از پایگاه ثبت جهانی میمند صورت پذیرد، افزود: نباید به بهانه خدمات رسانی به گردشگران ساختار و بافت روستا لطمه ببیند.

وی خواهان همکاری مدیران و مسئولان محلی با مدیریت جدید پایگاه ثبت جهانی میمند شد و خاطرنشان کرد: هرگونه تغییرات و آسیب رساندن به حریم روستای میمند غیر قابل جبران است و حتی می تواند سبب خروج این روستا از فهرست میراث جهانی شود.

منبع: ایسنا

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • حسن حسن زاده

    واقعا بسيار زيباست حال جز ايران جايي ديگه بود از دست ادم جا نبود

    ۲۷ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد