رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۷ اردیبهشت ۱۳۹۳

مناطق آزاد جزیره فارور کوچک را به “دیزنی لند” تبدیل می کند

اشتراک گذاری

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۰۲/۰۷ – به گزارش خبرگزاری مهر، علی اصغر مونسان در بازدید از جزایر فارور کوچک و فارور بزرگ به برنامه های این سازمان برای رونق و آبادانی این جزایر اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه امکان مسکونی شدن این جزایر وجود نخواهد داشت قصد داریم فارور کوچک را به دیزنی لند تبدیل کرده و برای فراهم شدن شرایط بهتر جهت جذب گردشگر به این جزیره و توسعه گردشگری مجوز ساخت چند هتل پنج ستاره برای سرمایه گذاران علاقه مند صادر کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش درخصوص طرح های توسعه ای برای جزیره فارور بزرگ اظهارداشت: ساخت یک سد خاکی با هدف ایجاد فضای سبز و تامین آب شرب از جمله نخستین طرح های عمرانی در این منطقه است.

فارور بزرگ از جزیره‌های ایرانی خلیج فارس است که در بهمن‌ماه ۱۳۸۹ قانون الحاق جزایر هندورابی و فارور کوچک و بزرگ ‌به محدوده منطقه آزاد کیش از سوی دولت ابلاغ شد.

جزیره فارور در شمال جزیره سیری و جنوب غربی بندر لنگه، در نزدیکی ابوموسی و۵۵ کیلومتری جزیره کیش قرار گرفته‌است. فارور از یک توده ارتفاعات آتشفشانی پوشیده شده وبه طور کلی کوهستانی با کوه‌های بلند است. در میان این کوه‌ها دره‌های پردرخت و سبزی وجود دارد. درختان آن گرمسیری است که بلندی این درخت‌ها در برخی نقاط جزیره گاه تا ۱۰ متر می‌رسد.

در ضلع جنوبی جزیره دشت نسبتاً همواری وجود دارد. در این قسمت از جزیره تپه‌های زیرآبی وجود دارد. در منتهی‌الیه کرانهٔ جنوبی جزیره، تپه‌ای در فاصله حدود ۲۰۰ متری از کرانه در زیر آب قرار گرفته که رأس آن به صورت تخته‌سنگی به بلندای مستقیم ۵ متر از آب بیرون زده‌است.

جزیره فارور دارای کانسارهای آهن، سنگ کاربیت، سنگ گرانیت، سنگ‌های سیلیس، خاک‌های قرمز و دیگر فلزات است.

جزیره فارور بزرگ یکی از کانون های زیست حیات وحش است و تعداد زیادی از پرندگان از قبیل عقاب ماهی‌گیر، طوطی، چک چک، قمری، چکاوک کاکلی، پرستو، بلبل خرما، چاخ لق، هدهد، دم جنبانک زرد، دم سرخ معمولی، چک چک سرسیاه، زنبورخور معمولی، یاکریم و همچنین پستاندارانی از قبیل یک نوع خارپشت، مارمولک، مار جعفری و حشراتی چون عقرب در آن زندگی می‌کنند. همچنین این جزیره تنها نقطه ایران است که آهوی کوهی در آن زندگی می کند.

IMG11224846 مناطق آزاد جزیره فارور کوچک را به

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *