رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۱ فروردین ۱۴۰۲

معروفترین کافه های روباز در اصفهان

لینک این مطلب کپی شد!

معروفترین کافه های روباز در اصفهان را برای دوستداران کافه گردی و مسافرانی که قصد سفر به این شهر زیبا را دارند جمع آوری کرده ایم . در سفر به شهری که به نصف جهان معروف است در کنار دیدن جاذبه های گردشگری گذراندن ساعاتی در کافه های این شهر خالی از لطف نیست . با ما همراه باشید تا با این کافه ها آشنا شوید.

کافه پیام

این کافه یکی از بهترین کافه های روباز اصفهان است و طی سال‌های اخیر به اولویت بسیاری از دوستداران قهوه برای کافه‌گردی در این کلان‌شهر زیبا تبدیل شده است.کافه پیام فقط کافه‌ای روباز نیست و فضای سربسته هم دارد، اما کسانی که مایل به صرف نوشیدنی، قهوه یا میان‌وعده در فضای باز باشند، امکان نشستن در این فضای روباز را خواهند داشت.کیفیت قهوه‌هایی که بر پایه اسپرسو در این کافه سرو می‌شوند مطلوب است و در منوی آن نوشیدنی‌های دیگری مثل اسموتی و آب‌میوه هم به چشم می‌خورند.
یکی از ویژگی‌های برجسته کافه پیام منوی متنوع آن است که انواع خوراکی‌ها، کیک‌ها و شیرینیجات را دارد و از این‌ نظر تا حدودی از سایر کافه‌های شهر متمایز است و بسیاری به‌خاطر این منوی متنوع از این کافه دنج و زیبا بازدید می‌کنند.
آدرس: اصفهان، خیابان آپادانا اول، جنب مبل هنر، پلاک ۱۹۸

-پیام معروفترین کافه های روباز در اصفهان

برای آشنایی بیشتر با شهر اصفهان پیشنهاد می کنیم مطلب سیری در اصفهان را مطالعه بفرمایید.

کافه فراز

در میان کافه ها ، کافه فراز با اینکه زمان زیادی از شروع‌ کارش نمی‌گذرد، به‌خاطر مکان دنج و فاصله‌اش از خیابان اصلی، میان علاقه‌مندان به کافه‌گردی و قهوه در اصفهان بسیار محبوب شده است.کافه فراز مثل بیشتر کافه‌های شهر کارش را با قهوه بیرون‌بر شروع کرد، اما فضای باز تقریبا کوچکی هم دارد که مشتریان می‌توانند آنجا بنشینند و قهوه، چای، دمنوش و سایر نوشیدنی‌های را کافه را میل کنند. در منوی این کافه نام انواع میان‌وعده، کیک و شیرینی هم به چشم می‌خورد. یکی از نکات مثبت کافه فراز قیمت مناسب نوشیدنی‌ها و خوراکی‌هایش در مقایسه با سایر کافه‌های اصفهان است.
آدرس: اصفهان، خیابان شیخ صدوق شمالی، خیابان کاخ سعادت آباد شرقی

-فراز معروفترین کافه های روباز در اصفهان

کافه کتاب اصفهان

اگر از عاشقان کتاب و کتابخوانی هستید، حتما بازدید از کافه کتاب را به شما پیشنهاد می‌کنیم که یکی دیگر از بهترین کافه های روباز اصفهان است.برای آنکه سخنمان به درازا نکشد، دیگر راجع‌ به منو و آنچه در این کافه سرو می‌شود صحبت نمی‌کنیم؛ مثل تمام مواردی که در این فهرست به شما معرفی کردیم کافه کتاب هم منوی متنوعی دارد که در آن هرچه از کافه‌ای امروزی انتظار داشته باشید پیدا می‌شود.
نکته جالب‌توجه راجع‌ به کافه کتاب جلسه‌های کتاب‌خوانی است که هر چند وقت یک بار در آن برگزار می‌شود. می‌توانید با حضور در این جلسه‌ها علاوه بر نوشیدن قهوه و لذت‌بردن از خوراکی‌های دل‌چسب کافه، غذایی هم برای روح و فکر بیابید. برای اطلاعات بیشتر درباره این جلسات و حضوریافتن در آنها می‌توانید به صفحه اینستاگرام کافه کتاب سر بزنید.
آدرس: اصفهان، خیابان چهارباغ بالا، روبه‌روی کارخانه زمزم، مجتمع کاویان، طبقه اول

-کتاب معروفترین کافه های روباز در اصفهان

کافه‌رستوران حیات

بافت تاریخی و سنتی اصفهان یکی از جاذبه‌های اصلی این کلان‌شهر زیباست و بسیاری از گردشگران به‌ همین‌ خاطر مایل به گشت‌وگذار در اصفهان هستند. کافه رستوران روباز در اصفهان بسیار است، اما حیات یکی از دیدنی‌ترین و زیباترینشان است. این کافه‌رستوران در مجموعه تاریخی خانه صفوی واقع شده است که قدمت آن به دوران شاه عباس صفوی برمی‌گردد. می‌توانید با دوستان و عزیزان در کنار حوض فیروزه‌ای این کافه‌رستوران زیبا و دل‌نشین بنشینید و از نوشیدن یک فنجان قهوه دل‌چسب لذت ببرید.
یکی از ویژگی‌های برجسته کافه‌رستوران حیات سرو غذاهای سنتی و محلی اصفهان است. بازدید از آن هم فال است و هم تماشا؛ هم می‌توانید یکی از آثار باستانی و تاریخی اصفهان را ببینید و هم دورهمی دوستانه‌ای در این مکان زیبا داشته باشید.
آدرس: اصفهان، خیابان خاقانی، واقع در مجموعه تاریخی خانه صفوی

-حیات معروفترین کافه های روباز در اصفهان

کافه عمارت نمکدان

امکان ندارد مسافری به اصفهان سر بزند و از میدان نقش جهان بازدید نکند. میدانی پر از رمز و راز و بناهای تاریخی که گردش در آن شما را از دغدغه‌های زندگی روزمره دور خواهد کرد. برایتان یادآور خاطرات دورانی خواهد بود که مردم گونه‌ای دیگر زندگی می‌کردند. هرچه از زیبایی‌های این بنای باستانی و مسحورکننده بگوییم، کم گفته‌ایم. در نزدیکی این میدان، کافه رستوران عمارت نمکدان واقع شده است که یکی دیگر از بهترین کافه های روباز اصفهان است.
کافه رستوران روباز اصفهان بسیار است. اما عمارت نمکدان در میان این کافه‌ها جایگاه خاص خود را دارد. عمارتی ۳طبقه که در حیاط آن میز و صندلی‌ها دور حوضی فیروزه‌ای چیده شده‌اند و درختان بر آن سایه می‌اندازند. اگر در ایوان عمارت بنشینید، منظره‌ای از میدان نقش جهان را خواهید دید که لذت صرف قهوه و خوراکی‌های دیگر کافه را برایتان دوچندان خواهد کرد.
کیفیت خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های این کافه‌رستوران هم با توجه به بازخوردهای مشتریان عالی است.
آدرس: اصفهان، خیابان استانداری، ابتدای گذر پشت مطبخ

-نمکدان معروفترین کافه های روباز در اصفهان

کافه‌ هتل سنتی یاس

هتل سنتی یاس یکی دیگر از بناهای قدیمی و تاریخی نزدیک به میدان نقش جهان است که یکی از بهترین و زیباترین کافه های روباز اصفهان در حیاط چشم‌نواز آن جا خوش کرده است.
هتل یاس شامل بخش‌های مختلفی است:
رستوران و کافه که به آن شربتخانه هم می‌گویند.
اقامتگاه که مهمانان هتل و گردشگران می‌توانند هر چند شب که بخواهند در اتاق‌های آن بمانند.
برخلاف تعدادی از کافه رستوران های روباز اصفهان که مشکل جای پارک دارند. در ۱۰۰متری هتل یاس پارکینگی اختصاصی قرار دارد و در اوقات شلوغ و پررفت‌وآمد روز، مشکلی از بابت جای پارک نخواهید داشت.
نکته جالب دیگر درباره این هتل بافت سنتی و قدیمی آن است. بیشتر مکان‌های این‌چنینی در اطراف میدان نقش جهان نما و طراحی داخلی مدرن دارند. اما در هتل یاس طراحی تمام بخش‌ها بر پایه همان بافت سنتی است و جز ترمیم و مرمت کار دیگری روی آن انجام نشده است. البته منوی آن مثل بیشتر کافه‌های شهر تمام نوشیدنی‌ها و خوراکی‌هایی را که از کافه‌ای امروزی انتظار دارید شامل می‌شود، از اسپرسو، کافه لاته، انواع آیس‌کافی و قهوه‌های دمی گرفته تا انواع خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های دیگر.
در رستوران هتل هم می‌توانید غذاها و خوراکی‌های معروف و قدیمی اصفهان مثل بریانی و خورش ماست را سفارش دهید و نوش‌ جان کنید.
آدرس: اصفهان، میدان نقش جهان، خیابان حکیم، کوچه ۹، بن‌بست یاس

-یاس معروفترین کافه های روباز در اصفهان

کافه‌رستوران خانه تاریخی موسیو آراکل

پیشینه این خانه تاریخی به عصر قاجار برمی‌گردد و یکی از بهترین و زیباترین کافه رستوران های روباز اصفهان در آن جا خوش کرده است. حیاط سرسبز و زیبای این خانه تاریخی مکانی است دنج و دوست‌داشتنی برای دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی. نوشیدنی‌ها، غذاها و خوراکی‌های آن هم بسیار باکیفیت و متنوع‌اند و مشتریان نظرات بسیار خوبی درباره آنها داشته‌اند. صاحب این کافه‌رستوران و کارکنان آن ارمنی هستند و تلفیق فرهنگ ارمنی و ایرانی از دیگر جذابیت‌های این کافه‌رستوران است.
خانه تاریخی موسیو آراکل در نزدیکی محله جلفا است. یکی از مکان‌های دیدنی اصفهان که بناهایی مثل کلیسای وانک در آن واقع شده‌اند و گشت‌وگذار در آن بدون تردید برایتان به خاطره‌ای ماندگار بدل خواهد شد.
آدرس: اصفهان، خیابان حکیم نظامی، محله جلفا، کوچه سنگ‌تراش‌های غربی

 معروفترین کافه های روباز در اصفهان

کافه سکانس

کافه سکانس در پردیس سینمایی ساحل در میدان انقلاب واقع شده است. نخستین کافه ایرانی است که در آن فیلم اکران می‌شود (هر شب از ساعت ۲۱ تا ۲۳). به همین خاطر از کافه های روباز اصفهان و کافه‌های دیگر تا حد زیادی متمایز شده است.
کافه سینمایی سکانس ایوانی بزرگ دارد که فضای روباز آن را تشکیل می‌دهد. خیلی از مشتریان این کافه فقط برای نشستن در این فضای دل‌نواز به آن سر می‌زنند، چون منظره‌ای بسیار زیبا رو به سی‌وسه پل و زاینده‌رود دارد که البته مدت‌هاست دیگر آن سرزندگی و طراوت را ندارد.
منوی نوشیدنی‌ها، خوراکی‌ها و میان‌وعده‌های آن هم کاملِ کامل است و هر آن چیزی را که از کافه‌ای‌ مدرن و امروزی انتظار دارید در آن خواهید یافت. اگر عاشق قهوه و سینما هستید، سرزدن به این کافه روباز در اصفهان برایتان تجربه‌ای به‌یادماندنی خواهد بود.
آدرس: اصفهان، میدان انقلاب، پردیس سینمایی ساحل، طبقه دوم

-سکانس معروفترین کافه های روباز در اصفهان

کافه رستوران بام شهر

بام شهر یکی از بهترین کافه رستوران های روباز اصفهان است و در نزدیکی کوه صفه واقع شده که یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی شهر است. مثل بیشتر کافه‌هایی که در این فهرست به شما معرفی کردیم، بخش اصلی کافه‌رستوران بام شهر هم فضای سربسته است. اما فضای روباز بزرگی هم دارد که خیلی از مشتریان به‌خاطر منظره زیبا و دید به کوهستان و طراحی رؤیایی و چشم‌نواز آن، در بسیاری از مواقع برای دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی این کافه‌رستوران را انتخاب می‌کنند.
آدرس: اصفهان، خیابان هزارجریب، روبه‌روی کوی امام جعفر صادق، جنب آتش‌نشانی

-بام-شهر معروفترین کافه های روباز در اصفهان

کافه فردا

این کافه، کافه‌ای است خاص و دیدنی که در حیاط و فضای باز آموزشگاه زبان نسل فردا در خیابان آپادانا اول واقع شده است. میزهای کافه دور استخری چیده شده‌اند که در حیاط قرار دارد. درختان کهن‌سال بر آنها سایه انداخته‌اند، منظره چشم‌نوازی که لذت نوشیدن قهوه را برایتان دوچندان خواهد کرد. کافه فردا لژ مخصوصی هم دارد که برای گردهمایی‌های دوستانه و خانوادگی عالی است و می‌توانید از قبل آن را رزرو کنید.
یکی دیگر از نکات برجسته کافه فردا مکان مخصوصی است که برای کودکان و افراد معلول در نظر گرفته شده است. در منوی آن هم علاوه بر قهوه‌هایی که بر پایه اسپرسو سرو می‌شوند و نیز قهوه‌های دمی، نام انواع نوشیدنی‌های سرد، دمنوش، کیک و شیرینی، میان‌وعده و غذاهای متنوع به چشم می‌خورد.
آدرس: اصفهان، خیابان آپادانا اول، روبه‌روی کوچه ۱۵، آموزشگاه زبان نسل فردا

-فردا معروفترین کافه های روباز در اصفهان

           
 

نظر کاربران :

  • سینا قلی پور

    یقیناا بدون تحقیق این مطالب رو نوشتید ، کافه رزانا نسبت به بعضی از این کافه ها ۱۰ سر و گردن بالاتره ، لطفا دید خود را وسیع تر کنید و تحقیق بیشتر داشته باشید

    ۱۳ فروردین, ۱۴۰۲ پاسخ دادن
  • سعید آبدار

    درود بر شما…،
    با این وصف زیبایی که از کافه ها و قشنگیهای آن گفتید و از گوشه گوشه شهرمان تعریفها کردید، از شما بسیار بعید است که نام غذای سنتی و خوشمزه شهرمان را اشتباه تلفظ نماییــد…!
    عزیز برادر، جان برادر…، بریان است بریان نه بریانی. بریانی به محل طبخ این غذا گفته میشود…، بـــــــریـــــان.
    با سپاس از شما🌿🌹

    ۱۳ فروردین, ۱۴۰۲ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *