رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۶ شهریور ۱۴۰۱

معرفی ۱۰ مقصد جذاب برای گردش یک روزه

اشتراک گذاری

تعطیلات آخر هفته زمانی برای تجدید قوا و سپری کردن اوقاتی خوش به همراه دوستان یا خانواده است. بسیاری از ما چندان برای سفرهای چندروزه فرصت پیدا نمی‌کنیم و باید تعطیلات یکی دو روزه آخر هفته را غنیمت بشماریم. البته نمی‌توان این واقعیت را نادیده گرفت که گاهی تور یک روزه و سپری کردن یک روز در طبیعت به اندازه مسافرت یک هفته‌ای کمک‌کننده است و می‌تواند ما را برای هفته کاری پیش‌رو شارژ و سرحال نگه دارد. اگر برای سفرهای یک روزه ایده‌ای ندارید با ما در ادامه همراه باشید تا ده مقصد جذاب برای گردش یک روزه را به شما معرفی کنیم.

۱- تنگه واشی

شاید باور نکنید که در فاصله کوتاهی از تهران، منطقه‌ای وجود دارد که هوای آن حتی در گرمای بالای سی درجه تابستان هم خنک و مطبوع است.

تنگه واشی یا به قول محلی‌ها ساواشی، منطقه‌ای ییلاقی است که در فیروزکوه قرار دارد. برای رسیدن به تنگه واشی باید تا فیروزکوه بروید و تا ورودی تنگه واشی در جاده فیروزکوه، به مسیر ادامه دهید. در ورودی تنگه به جاده فرعی بپیچید و بعد از ۱۰ کیلومتر به روستای جلیزجند خواهید رسید. در انتهای روستا مسیر تنگه واشی را خواهید دید که البته به بیشتر از یک ساعت پیاده‌روی نیاز دارد.

تابستان و اواخر بهار، بهترین زمان برای سفر و تور یک روزه به تنگه واشی است.

۲- آبشار پسچویک

آبشار پسگوئک یا پسچویک در نزدیکی روستای افجه قرار دارد. این منطقه زیبا به خاطر نزدیکی به تهران، یکی دیگر از گزینه‌های مناسب برای تور یک روزه یا کمپ زدن به حساب می‌آید.

زیبایی آبشار با درختان افرایی که آن را محصور کرده‌اند دو چندان شده و نزدیکی آن با جاذبه‌هایی دیگر مانند روستای افجه، این موقعیت مکانی را به محلی مناسب برای گذراندن آخر هفته تبدیل کرده است.

برای رسیدن به آبشار پسچویک کافیست به سمت شمیران برانید و از آنجا به روستای افجه بروید. بعد از طی مسیر ۱.۵ کیلومتری از افجه، درست مشرف به دشت هویج، آبشار پسچویک را خواهید دید.

۳- دشت شقایق لار

دیدنی‌های مرز مازندران و تهران تمامی ندارد. این دیدنی‌ها همگی جزو بهترین مقاصد سفرهای یک روزه هستند و بدون شک دشت لار در دامنه کوه دماوند یکی از بهترین‌های این مناطق است.

دشت لار در لاریجان قرار دارد و از توابع شهرستان آمل به حساب می‌آید. برای رسیدن به آن کافیست خودتان را به جاده هراز برسانید و بعد از پلور، از سه راهی بگذرید و به ورودی پارک ملی لار بروید. این منطقه حدود ۷۰ کیلومتر از تهران فاصله دارد.

اگر اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد سری به این منطقه بزنید، با منظره‌ای فوق‌العاده که شقایق‌های وحشی ایجاد کرده‌اند روبه‌رو خواهید شد. در این منطقه، علاوه‌بر دشت شقایق مناظر زیبایی مانند آبشار، دریاچه و رودخانه هم روبه‌رو خواهید شد.

۴- ارفع ده

ارفع ده یکی دیگر از مقاصد زیبای تور یک روزه است که در مرز مازندران و تهران قرار دارد. برای رسیدن به جنگل ارفع ده باید ۱۷۰ کیلومتر از تهران رانندگی کنید. جاده فیروزکوه، بهترین مسیر دسترسی به این منطقه است.

برای رسیدن به ارفع ده کافیست خودتان را به ورسک برسانید و از آنجا به منطقه چاپارخانه بروید. از جاده خاکی بعد از هلال احمر حدود هفت کیلومتر برانید تا به ارفع ده برسید.

۵- شهرستانک

شهرستانک روستایی تاریخی و زیبا در دل کوه است که تماشای آن در هر فصلی لطف دارد.

برای رفتن به روستای شهرستانک باید مسیرتان را به استان البرز کج کنید. این روستا از تهران فاصله زیادی ندارد و تنها با ۶۰ کیلومتر رانندگی به آن خواهید رسید.

بهترین مسیر برای دسترسی به شهرستانک از تهران، این است که از اتوبان شیخ فضل‌الله، اتوبان آزادگان و آزادراه تهران شمال اقدام کنید.

در این روستا می‌توانید علاوه‌بر زیبایی‌های طبیعی و بافت روستایی، شاهد بنای تاریخی کاخ ناصرالدین شاه باشید.

۶- روستای گچ‌سر

اگر مسیر دسترسی به روستای شهرستانک برایتان راحت است، حتما برای تور یک روزه به روستای گچسر هم برنامه‌ریزی کنید. روستای گچسر در نزدیکی شهرستانک قرار دارد و مانند این روستای ییلاقی، از توابع آسارای البرز است.

روستای گچسر منطقه‌ای ییلاقی است و در همسایگی پیست اسکی دیزین قرار دارد. با سفر به روستای گچسر در فصل بهار می‌توانید از دیدنی‌های طبیعی مانند گل‌های وحشی هم بهر‌مند شوید. پل سنگی گچسر، غار یخ‌مراد و چشمه ولد از دیگر دیدنی‌های این روستا هستند.

۷- طالقان

باز هم استان البرز! بعید است طالقان را نشناسید، اما شاید برای مسافرت و گشت یک‌روزه به این شهر زیبا فکر نکرده باشید. طالقان در استان البرز قرار گرفته است و روستاهای زیبای آن بسیار دیدنی هستند. برای تماشای طالقان باید حدود ۱۲۰ کیلومتر از تهران رانندگی کنید.

روستاهای گوران، میناوند، دیزان، اورازان، کرکبود، روستای جوستان، روستای میر و ایستا از دیدنی‌های شهرستان طالقان هستند که نباید از دست بدهید.

۸- جنگل الیمستان

تماشای جنگل الیمستان را در پاییز از دست ندهید. این جنگل بکر در کیلومتر ۲۰ جاده هراز قرار گرفته است و برای رسیدن به آن باید ۱۴۰ کیلومتر از تهران رانندگی کنید. پیدا کردن این جنگل کار سختی نیست و کافیست به جاده فرعی امامزاده لهاش برسید.

نقش پای رستم، روستای لهاش، منطقه قلاردن و آبشار شاهاندشت از دیدنی‌های جنگل الیمستان هستند که با تور یک روزه به این جنگل می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید. بهار و پاییز بهترین زمان برای تماشای زیبایی این جنگل است.

۹- دریاچه شورمست

احتمالا در وبسایت‌های گردشگری مانند آرند تور زیاد با عنوان تور یک روزه دریاچه شورمست برخورده‌اید. انصافا دریاچه شورمست یکی از بهترین انتخاب‌هایی است که می‌توانید برای گذراندن تعطیلات آخر هفته داشته باشید.

دریاچه زیبایی که با درختان جنگلی محصور شده است، منظره‌ای بکر و زیبا است که دل هر طبیعت‌گرد را می‌برد. برای دسترسی به این جاذبه گردشگری زیبای سوادکوه از جاده فیروزکوه به سمت پل سفید بروید و در ۵.۵ کیلومتری این شهر، وارد ورودی فرعی دریاچه شورمست شوید تا آن را پیدا کنید.

۱۰- روستای افجه

افجه یکی از نزدیک‌ترین مقاصد یک روزه گردش یک روزه به تهران است. این روستای زیبا در لواسان واقع شده است و با سفر به آن می‌توانید به چندین جاذبه طبیعی دسترسی داشته باشید. برای رسیدن به افجه کافیست که ۳۰ کیلومتر از تهران رانندگی کنید.

باغ‌های گیلاس، دشت هویج، آبشار موا)
ب، قصر ناصری و قلعه سربند از دیدنی‌های روستای افجه هستند.

و در آخر

حالا نوبت شماست. به نظرتان چه مقاصد گردشگری یک روزه دیگری در اطراف تهران وجود دارند که می‌توانند برای هر کسی آخر هفته‌ای زیبا بسازند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *