رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۵ فروردین ۱۳۹۳

معرفی هفت سین تاریخی تهران قدیم به گردشگران

اشتراک گذاری

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۰۱/۰۵ – تهران – ایرنا – در هفت سین تاریخی تهران قدیم، هر سین معرف یکی از آثار بجای مانده از تهران قدیم است،اطلاعات این هفت سین با چاپ بروشورهایی به گردشگران معرفی می شود.

به گزارش روز سه شنبه ستاد هماهنگی خدمات سفر سردر باغ ملی به عنوان دروازه ، سنگلج نماد محلات ،سبزه میدان نماد میدان های شهر ، سپهسالار نماد مسجدها ، سقاخانه امام زاده یحیی به عنوان بناهای تاریخ، سی تیر نماد گذر های فرهنگی و تاریخی و در آخر سید اسماعیل به عنوان امام زاده های تاریخی شهر تهران معرفی می شوند.

مهدی وحیدی و الناز امینی ایده پردازان هفت سین تاریخی هستند. الناز امینی در باره این طرح گفت: گردآوری اطلاعات هر یک از سین های هفت سین تاریخی تهران قدیم به یکی از دانشجویان گردشگری واگذار شد تا ضمن گردآوری مستندات تاریخی اثر مسیر های دسترسی به آن را نیز مشخص کند.

امینی ادامه داد: یکی از راه هایی که می توان گردشگران داخلی را به بازدید از جاذبه های تاریخی ترغیب کرد ایجاد عنوان و برند و همچنین معرفی چندین جاذبه تاریخی است که از نظر دسترسی در یک منطقه و یا محله قرار دارند. باید بازدید از این آثار نیازی به وسیله نقلیه نداشته و تنها با صرف چند ساعت زمان در منطقه ۱۲ به عنوان قلب تاریخی شهر تهران بتوان از همه این آثار دیدن کرد.

او اضافه کرد: این طرح امسال به صورت بروشور توسط دانشجویان کارشناسی مدیریت گردشگری مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد ۳۷ تهیه و تنظیم شده که در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد البته قرار است تا ماکت و کیک هفت سین تاریخی تهران در سال آینده ساخته شود.

کامیار رئیسی فر ، سرپرست مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد ۳۷ نیز در این باره گفت:آنچه امروز در صنعت گردشگری به ویژه در ایام نوروز بیشتر مغفول مانده استفاده از ظرفیت های بخش دانشگاهی درمعرفی جاذبه ها تاریخی و فرهنگی به شهروندان تهرانی است.

او ادامه داد:امروز چه در کشورهای توسعه یافته و چه در کشورهای در حال رشد بزرگترین امتیاز برای هر صنعت هر سازمان و هر فرد داشتن تفکر و خلاقیت برای کارآفرینی است ایده های نو موجب اشتغال زایی، رفع بیکاری و کاهش ناهنجاری های اجتماعی می شود حال با توجه به ظرفیت های عظیم در حوزه میراث فرهنگی و طبیعی می توان از این ایده های خلاق برای توسعه صنعت گردشگری داخلی و در نهاد رشد اقتصاد ملی بهره برد به همین منظور در تلاش هستیم تا با بهره گیری از ایده های کارشناسان حوزه گردشگری ،ارتقاء سطح علمی و کارآفرینی دانشجویان مرکز را فراهم آوریم.

او گفت: یکی از شاخه های موثر در اشتغالزایی صنعت توریسم، است چرا که گردشگران علاقمند به فرهنگ ملل، خودداری فرهنگ های مختلف، نیازها، سلایق، و خصوصیاتی هستند که کشور میزبان باید برای ارائه خدمات توریستی و معرفی فرهنگ خویش به گونه ای خود را با فرهنگ میهمانش مطابقت دهد که جذابیت، حلاوت و اصالت فرهنگ خود را به صورت واقعی کامل و هنرمندانه به گردشگری علاقمند منتقل کنند.

وی افزود: هیچ گاه نمی توان برای رسیدن به این مقصود با تعداد معدودی از افراد جامعه به این سمت حرکت کرد. بلکه باید از ظرفیت های بخش آموزشی نیز در توسعه صنعت توریسم استفاده کرد.

81098865-5587431 معرفی هفت سین تاریخی تهران قدیم به گردشگران

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *