جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

معرفی شرکت هواپیمایی تابان

تاریخ بروزرسانی :
۱۷ دی ۱۳۹۹

در این مطلب به معرفی شرکت هواپیمایی تابان می پردازیم . این شرکت هواپیمایی یکی از جدیدترین شرکت‌های هواپیمایی خصوصی ایران محسوب می‌شود به وسیله‌ی آقای اصغر عبدالله‌پور و با مشارکت منطقه ویژه اقتصادی سرخس و شرکت سهامی توس گستر تاسیس شد. هواپیمایی تابان که در فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد قرار دارد در سال ۱۳۸۴ از سازمان هواپیمایی کشوری ایران مجوز گرفت. فعالیت شرکت هواپیمایی تابان یک سال بعد از اخذ مجوز با کد یاتا HH در سال ۱۳۸۵ آغاز شد. همچنین محل تاسیس تابان ایرلاین مشهد است. امروزه به نظر می‌رسد در میان ایرلاین‌ها ایرانی یکی از ستاره‌های تابان هواپیمایی تابان باشد. این ایر در حال حاضر در میان ایرلاین‌های خصوصی جزو بزرگ‌ترین‌ها به شمار می‌رود. ناوگان هواپیمایی تابان با مجموع ۸ فروند هواپیما علاوه بر پروازهای داخلی قابلیت پرواز به چندین کشور خارجی را هم دارد. ترکیه، عراق،پاکستان و … مقاصدی هستند که در زمره‌ی لیست پرواز تابان در خارج از کشور قرار می‌گیرند.

هواپیمایی تابان 1 معرفی شرکت هواپیمایی تابان

شرکت هواپیمایی تابان در سال ۱۳۸۴ و پس از کسب مجوزهای لازم از سازمان هواپیمایی کشور تاسیس شد و از سال ۱۳۸۵ به طور رسمی پروازهایش را انجام داده است. این شرکت یکی از ایرلاین های خصوصی محسوب می شود و توسط خلبان اصغر عبدالله پور و با مشارکت منطقه ویژه اقتصادی سرخس و شرکت سهامی توس گستر تاسیس شده است. دفتر مرکزی این شرکت در مشهد قرار دارد. فرودگاه های بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد، فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان و فرودگاه بین المللی مهرآباد قطب اصلی این هواپیمایی هستند. فرودگاه بین المللی امام خمینی نیز به عنوان قطب دوم هواپیمایی تابان فعالیت می کند.

TABAN AIR شناسه‌ی هواپيمایی تابان است و کد یاتا و ایکائو به ترتیب HH و TBN می‌باشد.البته برای بسیاری از خوانندگان گرامی ممکن است کلمات یاتا و ایکائو بالا ناآشنا باشد که در زیر به شرح آن‌ها خواهیم پرداخت. کد یاتا: کد یاتا یا کد فرودگاهی انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (International Air Transport Association airport code) برای مشخص کردن و شناسایی فرودگاه های سراسر دنیا به کار می‌رود.
کد ایکائو کد فرودگاهی ایکائو یا مکان‌یاب ایکائو کدی است که برای شناسایی فرودگاه های جهان.اما باز به موضوع هواپیمایی تابان بازگردیم چرا که از قدیم گفته شده است که : “از هرچه بگذریم صحبت شرکت هواپیمایی خوش‌تر است!”. مورد بعدی که در مورد این شرکت می‌خواهیم با شما در میان بگذریم مسیرها و مقصدهای پروازهای تابان است. تابان ایرلاین پروازهای داخلی و خارجی متنوعی به شهرهای مختلفی دارد.

هواپیمایی تابان 5 معرفی شرکت هواپیمایی تابان

کیفیت هواپیمایی تابان

“با آرامش در اوج” عبارتی است که بیانگر شعار شرکت هوایی تابان است. این شعار را اگر تابان سرلوحه‌ی خود در عمل قرار دهد، آنگاه می‌توان انتظار بالایی را از کیفیت هواپیمایی تابان داشت. یکی از مزایای این متن هم این است که به بررسی این ایرلاین می‌پردازد و ممکن است اطلاعات مناسبی را در اختیار شما عزیزان قرار دهد. با ما باشید تا با تابان ایرلاین بیش‌تر آشنا شویم و از میزان کیفیت هواپیمایی تابان آگاهی بیش‌تری کسب کنیم. همچنین مورد بعدی که باید در تعیین کیفیت هواپیمایی تابان بایستی به آن توجه شود، قیمت پروازهای خارجی تابان است. چرا که باید ارزیابی کرد که آیا به اصطلاح هزینه‌ی این بلیط ها به فایده‌اش می‌ارزد یا خیر. ما در این مقاله به دنبال پاسخ دادن به چنین پرسش‌هایی خواهیم بود.

ناوگان هوایی تابان

هواپیمای مک دانل داگلاس ام دی

مک‌دانل داگلاس ام‌دی-۸۸ (McDonnell Douglas MD) یک هواپیمای مسافربری دو موتوره است که توسط شرکت مک‌دانل داگلاس به بازار ارائه شد. هواپیمای MD 88 در دسته هواپیمای ارزان قیمت برای مسافرت economy قرار می‌گیرد. داگلاس ام‌دی-۸۸ نسل جدیدی از هواپیمای قدیمی تر این شرکت، مک‌دانل داگلاس دی‌سی-۹۰ است که تشابه زیادی هم با خانواده مک‌دانل داگلاس ام‌دی-۹۰ دارند.مک‌دانل طول این هواپیما ۴۵ متر و ارتفاع آن نیز ۹ متر است.این هواپیما ظرفیت ۱۷۲ مسافر را دارد و اولین پرواز خود را در سال ۱۹۸۷ تجربه کرد. مک‌دانل بیشنیه‌ی سرعت آن هم ۹۲۵ کیلومتر در محدوده‌ی پرواز ۳۴۷۶ کیلومتری است.

تابان 1 معرفی شرکت هواپیمایی تابان

هواپیمای بی ای ئی Bae system

بی‌ای‌ئی ۱۴۵ یک هواپیمای مسافربری متوسط ساخت شرکت بریتیش آئرواسپیس (هم‌اکنون بخشی از بی‌ای‌ئی سیستمز) در کشور انگلیس می‌باشد. این هواپیمای نه چندان بزرگ دارای ۱۱۲ صندلی است . این هوتپیما که نزدیک ۲۴ تن وزن دارد قابلیت پرواز با سرعت ۸۰۱ کیلومتر را دارد. اولین پرواز BAE 146 در سال ۱۹۸۱ انجام گرفت و دو سال بعد کاربرد تجاری یافت. در سال ۱۹۹۲، نمونه بهبود یافته این هواپیما با عنوان Avro RJ به بازار آمد. در نهایت نیز ساخت این هواپیما از سال ۲۰۰۱ پس از تولید ۳۸۷ فروند متوقف گشت.همچنین در مورد کارکنان تابان ایر نیز باید گفت که هواپیمایی تابان استخدام کارمندان خود را تا جایی که توانسته از کسانی استفاده کرده که بیش‌ترین رضایت را برایشان به ارمغان بیاورند. استخدام هواپیمایی تابان از میان آراسته‌ترین جوانان این مرزوبوم انجام گرفته است.

تابان 2 معرفی شرکت هواپیمایی تابان

هواپیمای ایرباس

این هواپیمای مسافربری محصول شرکت ایرباس و گونه کوچکتر هواپیمای A300 است. ساخت ایرباس ای-۳۱۰ به سفارش شرکت‌های سوئیس ایر و لوفت‌هانزا از سال ۱۹۷۸ آغاز شد و نخستین بار در ۱۴ فروردین ۱۳۶۲ (۳ آوریل ۱۹۸۲) به پرواز درآمد.ظرفیت این پرنده ۲۴۰ صندلی و وزن آن ۸۳ تن است. این هواپیما تا ارتفاع ۱۲۵۰۰ متری میتواند پرواز کند و به سرعت ۹۰۱ کیلومتر بر ساعت برسد. شرکت هواپیمایی تابان در ناوگان خود دارای ۱ فروند از این هواپیماست.

هواپیمایی تابان 1 1 معرفی شرکت هواپیمایی تابان

مسیرهای پروازی هواپیمایی تابان

مقاصد داخلی

اهواز (فرودگاه اهواز)
بوشهر (فرودگاه بین المللی بوشهر)
مشهد (فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد)
اصفهان (فرودگاه بین المللی شهید بهشتی)
شیراز (فرودگاه بین المللی شهید دستغیب)
تبریز (فرودگاه بین المللی شهید مدنی)
خرم آباد (فرودگاه خرم آباد)
جزیره کیش (فرودگاه بین المللی کیش)
رشت (فرودگاه سردار جنگل)
یزد (فرودگاه شهید صدوقی)
زاهدان (فرودگاه بین المللی زاهدان)
تهران
فرودگاه بین المللی امام خمینی
فرودگاه بین المللی مهرآباد

مقاصد بین المللی

روسیه
مسکو (فرودگاه بین المللی دوموده دوو)
سنت پترزبورگ
آستاراخان
عراق
بغداد (فرودگاه بین المللی بغداد)
نجف (فرودگاه بین المللی نجف)
ترکیه
استانبول (فرودگاه بین المللی آتاتورک)

گرجستان
تفلیس
باتومی
ارمنستان– ایروان
پاکستان
لاهور (فرودگاه بین المللی اقبال لاهوری)
کراچی (فرودگاه بین المللی جناح)

هواپیمایی تابان معرفی شرکت هواپیمایی تابان
کلاس پروازی
شرکت هواپیمایی تابان در حال حاضر در کلاس پروازی اقتصادی یا اکونومی (Economy) به جابجایی مسافران می پردازد.

کیترینگ و غذا
هواپیمایی تابان در راستای بهبود کیفیت و خدمات به زودی سرویس های ویژه غذایی به مسافران ارائه می کند. در این سرویس مسافران می توانند غذاهای خاص و رژیمی را به دلخواه خود انتخاب کنند.

آژانس هواپیمایی تابان
آژانس هواپیمایی تابان دارای تورهای خارجی و داخلی متعددی است. کشورهای خارجی که در زمره‌ی تورهای تابان قرار می‌گیرند شامل ترکیه، گرجستان، صربستان، تایلند، ترکیه، مالزی، امارات و هند (بهشت کوچک گوا مقصد پروازهای تابان در تورهای خارجی است. توصیه ما اینست در صورت تمایل، برای اطلاعات بیش‌تر در مورد این منطقه زیبا، در اینترنت سرچ کنید) می‌شود. همچنین سه شهر مشهد، کیش و شیراز مقصد پرواز های تابان در تورهای داخلی هستند. در نهایت می‌توان ادعا کرد تورهای آژانس هواپیمایی تابان پرواز خود را به سمت حدود ۱۱ مقصد انجام می‌دهد. البته در این میان به نظر می‌رسد پرواز تابان استانبول پرطرفدارترین پرواز تابان باشد.
خرید اینترنتی بلیط هواپیما تابان
امروزه با گسترش اینترنت و گوشی‌های هوشمند، بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند خریدهای خود را اینترنتی انجام دهند. خرید اینترنتی بلیط وسایل نقلیه از جمله بلیط هواپیما هم یکی از مواردی است که با استقبال زیادی روبرو شده است. برای خرید اینترنتی بلیط هواپیما تابان می‌توانید از سایت های مختلف استفاده کنید. همچنین با مراجعه به سایت شرکت هواپیمایی تابان نیز می‌توانید اقدام به خرید بلیط هواپیما تابان نمایید. شما با مراجعه به آدرسhttp://ebooking.taban.aero/ و سپس ثبت‌نام عضویت در سایت هواپیمایی تابان، امکان رزرو بلیط هواپیمایی تابان را برای خود فراهم می‌سازید. همچنین برای آگاهی از قیمت بلیط‌ هواپیمایی تابان می‌توانید به آدرس اینترنتی هواپیمایی تابان مراجعه فرمایید و در صورت جلب رضایت اقدام به رزرو بلیط هواپیما تابان کنید. توصیه ما هم این است با مراجعه به سایت هواپیمایی تابان خرید بلیط هواپیما تابان خود را انجام دهید.

قوانین مربوط به خرید بلیط هواپیما تابان

• توجه کنید که در سايت شرکت هواپیمایی تابان رزرو بلیط هواپیمایی تابان و یا استرداد بلیط هواپیما تابان را وقتی انجام می‌دهید چندين صفحه‌ی اینترنتی را همزمان باز نکنید. ممکن است موجب اشكال در روند خريد بلیط هواپیما تابان و يا استرداد شوید. لذا پیشنهاد ما به شما خوانندگان گرامی این است در صورت تمایل به خرید اینترنتی بلیط هواپیمایی تابان فقط يك صفحه را هنگام خرید باز نمایید تا دچار مشکل نشوید.
• اگر بليط الکترونيک حاضر به هر علتی، توسط دارنده به طور کامل يا بخشي بلا استفاده شده باشد، تنها ظرف ۶ ماه از تاريخ صدور طبق ضوابط و تشريفات شرکت هواپیمایی قابل استرداد است. پس از طی این مدت هیچ گونه استرداد و جبران خسارت پذیرفته نخواهد شد. پس برای پیگیری بلیط هواپیما تابان قبل از این موعد اقدام بفرمایید.
• قبل از ورود به سيستم خريد اينترنتی بلیط هواپیمایی تابان، مقررات خريد اينترنتی را مطالعه کنید و سپس در صورت پذيرش قوانین، خرید خود را نهایی کنید.
• صدور بليط اينترنتی در صورت تاييد قطعي پرداخت از جانب بانك امكان پذير است.
• بلیط هواپیما تابان غیر قابل انتقال است، البته به جز موارد ضروری توسط ضوابط لازم الاجرا.
• برخی بلیط ها مثل بلیط های لحظه آخری تابان و چارتر تابان به صورت تخفیف دار فروخته می‌شوند. این امر باعث می‌شود به طور کامل و یا جزئی غیرقابل استرداد باشند .
• بلیط هواپیما تابان همیشه جزء دارایی شرکت هواپیمایی تابان ایر می‌باشد .
• كليه عمليات خريد اينترنتی بليط هواپيمايی تابان در سايت هواپيمايی تابان مشمول قوانين جاري تجارت الكترونيك است و هر گونه تخلف تحت پيگرد قانوني قرار می‌گیرد .
• مسافر باید یک ساعت و نیم قبل از پرواز تابان در فرودگاه حضور داشته باشد.
• ارائه کارت شناسايي عکس دار و معتبر جهت سوار شدن به هواپيما تابان الزامي خواهد بود.
اگر احتمال ایجاد تغییر در برنامه سفری را در نظر میگیرید برای آگاهی از جریمه کنسلی بلیط و استرداد وجه هواپیمایی تابان و همچنین سایر ایرلاین‌های کشور می‌توانید به وبسایت فرانگر مراجعه کنید تا مقایسه این ارقام و قوانین یک تصمیم حساب شده اتخاذ نمایید.

قوانین مربوط به بار مسافر هواپیما تابان

• حمل و نقلي که طبق اين شرايط انجام مي‌گيرد تابع مقررات و محدوديتهاي مربوط به مسئوليتهاي مقرر در پيمان ورشو است.
• کلیه چمدان ها، محموله‌ها و بارهای دستی حمل شده در تمامی هواپیماهای شرکت هواپیمایی تابان توسط اُرگان مربوطه فرودگاهی، تفتیش و بازرسی خواهند شد. این بازرسی ها به طرق دستگاه اشعه ایکس، بازرسی دستی و فیزیکی و استفاده از ردیاب‌های دستی صورت می‌گیرد.
• گاهی ممکن است بنا به تشخیص بازرس تمامی وسایل در ایستگاه‌های بازرسی تفتیش فیزیکی و دستی می‌شوند. مسافران موظف به رعایت قانون هستند و بایستی به ماموران اجازه دهند کار خودشان را انجام دهند.
• هواپیمایی تابان هیچ گونه مسئولیتی در پذیرفتن برای کالاهای شکستنی و فاسدشدنی، پول، جواهرات، نقره جات، اقلام قیمتی، اوراق بهادار، اسناد و مدارک شناسایی ندارد.
• همراه داشتن اشیائی مثل چاقو (در هر سایز)، اشیاء فلزی، قطعات یدکی، چتر، اشیاء منحنی با لبه تیز، که می توانند به عنوان سلاح در داخل کابین استفاده شوند، به عنوان بار دستی به داخل کابین ممنوع هستند. البته تمامی اقلام مذکور می توانند به عنوان بار پذیرش شده حمل گردند.
• در مورد بار پذیرش شده یا تحویلی نیز باید نکاتی را خاطر نشان کرد. از جمله اینکه بار پذیرش شده صرفاً بایستی حاوی لوازم شخصی از قبیل لباس، کفش، کتاب و… باشد. همچنین استعمال دخانیات در تمامی پروازهای هواپیمایی تابان ممنوع می باشد، لذا حمل کبریت یا فندک های گازی به داخل هواپیما نه به عنوان “بار دستی”، و نه به عنوان “بار تحویلی” ممنوع است.
• اگر مسافری موفق به سوار شدن در هواپیما نشود بار یا چمدان وی قبل از پرواز از داخل هواپیما تخلیه می‌شود.
• ورود مایعات، گازهای پخش شونده در هوا (اِسپری ها/افشانه ها,…) و ژل هایی که دارای حجم بیش از ۱۰۰ میلی لیتر یا بیش از ۳.۴ اُنس آبگونه به داخل کابین مجاز نیست. این اقلام را اما می‌توان به عنوان بار پذیرش شده به هواپیما برد.
• هزینه‌ی محاسبه اضافه بار برای هر کیلوگرم در شبکه پروازی تابان معادل ۱/۵% نرخ تمام بهای بلیت یکسره درجه عادی در همان مسیرمحاسبه می‌شود.
• حمل جنگ افزارها، سلاح های گرم و همچنین مهمات با وزن بیش از ۵ کیلوگرم به عنوان بار پذیرش شده مسافر ممنوع هستند. موارد مذکور بایستی به ترمینال باربری برده شوند تا به عنوان محموله یا کارگو در قسمت انبار هواپیما حمل شوند. البته سلاح های کمتر از ۵ کیلوگرم می توانند در شرایط اجباری و با اطلاع پرسنل خدمات زمینی و مستندات مناسب ارائه شده، به عنوان بار پذیرش شده مسافر حمل شوند.
• اگر مسافر قصد حمل سلاح های گرم یا جنگ افزارها از هر نوعی در هواپیماهای شرکت هواپیمایی تابان را دارد لازم است این موضوع به طور رسمی از پیش اعلام شود. در این صورت این موارد به عنوان یک آیتم امنیتی، جداگانه حمل خواهند شد.

قوانین ورود به هواپیما تابان ایرلاین

• از پذیرش مسافرین مست که رفتارهای خشونت آمیز از خود نشان می دهند تا زمانی که کاملاً هوشیار شوند، جلوگیری می‌شود.
• تمام مسافرین در حالی که هواپیما تابان در حال ترانزیت را ترک می نمایند، قبل از آنکه مجدد به داخل هواپیما تابان سوار شوند، حتماً مورد تفتیش و بازرسی قرار می‌گیرند.
• مسافرت‌هاي كوتاه مدت و داخلي براي خانم هاي باردار تا ۳۲ هفتگي به شرط ارايه گواهي پزشك و تعيين تاريخ تقريبي وضع حمل امکان پذیر است. اما در مسافرت هاي طولاني و بين المللي گواهي پزشكي مربوط مبني بر بدون اشكال بودن پرواز زنان باردار بايد قبلاً به تاييد قسمت پزشكي شركت هواپيمايی مربوطه برسد .
• در برخی كشورها از مسافريني كه از نقاط معيني از دنيا وارد مي شوند كارت مخصوص بهداشت و واكسيناسيون درخواست می‌شود! قبل از تهيه مقدمات سفر و خريد بليط هواپیما تابان بهتر است مقررات كشور مقصد خود در اين مورد آگاه شوید.

هواپیمایی تابان 6 معرفی شرکت هواپیمایی تابان

توصیه های عمومی شرکت هواپیمایی تابان

• اطلاعات کلی راجع به مسیر پرواز را پیش خود داشته باشید. این اطلاعات شامل شماره پرواز، مدت زمان احتمالی پرواز با شرکت هوایی تابان، شماره تلفن هتل و سرپرست گروه می‌شوند.
• از همراه داشتن پاسپورت معتبر و در صورت لزوم ویزا و کلیه مدارک مرتبط با سفر خود مطمئن شوید .
• به خاطر شباهت بعضی چمدان‌ها بهتر است خودتان یک نشان و علامت روی آن الصاق فرمایید. همچنین می‌توانید مشخصات خود شامل نام و نام خانوادگی،شماره تلفن و آدرس خود را نوشته و در چمدان قرار دهید.
• اگر بیماری خاصی دارید، سوابق پزشکی خود را همراه داشته باشید و به پرسنل هواپیمایی تابان در زمان خرید بلیط هواپیما تابان اطلاع دهید .
• سعی کنید زودتر به قسمت کانتر پذیرش شرکت هواپیمایی تابان در فرودگاه مراجعه کنید. چرا که در صورت هرگونه مشکل احتمالی زمان کافی برای حل آن داشته باشید که از پروازتان جا نمانید.
• برای پروازهای داخلی با شرکت هواپیمایی تابان باید حداقل ۲ ساعت قبل از پرواز و جهت پروازهای هواپیمایی تابان خارجی حداقل ۳ ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حاضر باشید.
• کانتر پذیرش مسافر ایرلاین تابان در پروازهای داخلی نیم ساعت قبل از پرواز و در پروازهای خارجی ۶۰ دقیقه قبل از پرواز بسته می‌شود.
• هنگام حضور در سالن انتظار به بلندگوی اعلام فرودگاه توجه کنید، چون ممکن است به دلایل گوناگون اعم از مشکلات جامه دان، اداره گذرنامه، دریافت فیش و حتی بررسی مجدد مدارک و غیره اسم یا اطلاعات مربوط به شما یا پرواز شما اعلام شود.
• در هنگام ورود و خروج از هر کشور در پروازهای خارجی به مهر ورود و خروج و تاریخ درج آنها در گذرنامه دقت کنید که اشتباهی در آن رخ نداده باشد.

قوانین مربوط به جامه‌دان در هواپیما تابان

منظوراز جامه دان کالاها و سایراموالی است که مسافر درصورت نیاز و متناسب برای پوشیدن، استفاده، آسایش و راحتی درارتباط با سفر، با خود به همراه دارد . توصیه ما این است که پول، طلا و جواهرات و هرگونه فلزات قیمتی، اسناد و اوراق بهادار، وثیقه، مدارک و ضمانت نامه های بانکی و امثال آن، سوییچ خودرو، کلید، کامپیوتر شخصی ( تبلت ولپ تاپ) و گوشی همراه، دوربین، کارت اعتباری، پاسپورت و مدارک شناسایی و هرگونه مورد مشابه … در جامه دان قرار ندهیدو چنین وسایلی را یا با خود حمل نکنید یا در صورت لزوم همراه خود و در کیف دستی خود، در کابین هواپیما، نگه‌داری کنید.
• جامه دان هایی که برای پذیرش در یک زمان با توجه به کلاس پروازی توسط دو یا چند مسافر که با یکدیگر در یک پرواز به یک مقصد مشترک سفر مینمایند رامی توان میان آنها به اشتراک ((pool)) گذاشت .مجموع بار مجاز برابربرای جامه‌دان تشتراکی برابر مجموع بار مجاز برای هر فرد خواهد بود.
• شرکت هوایی تابان پذیرش و حمل کالاهای خطرناک را عهده‌دار نخواهد شد .
• به طور کلی کالاهای خطرناک توسط مسافرو یا کروی پرواز نباید حمل شود . كالای خطرناك، شامل هر کالايي است که به جان انسان ,اموال ایشان يا به بدنه هواپيما آسيب برساند. این کلاها شامل مواردی ازقبيل مواد منفجره، آتش زا و غيره، چسب ها، مواد آتش زا، كبريت، مواد اكسيدکننده و اکسيد شونده ازقبيل سفيد کننده ها و پاک کننده ها، هر نوع چراغ قوه، مواد عفوني، مواد راديواكتيو، مواد سمي و… می‌شوند.
• برخی کالاها هم با عنوان ممنوعه شناخته می‌شوند و همان‌طور که از اسمشان مشخص است حمل آن‌ها در هواپیما ممنوع است. این موارد شامل وسایلی که باعث قطع عضو شوند،گرز، اسپری فلفل و غیره. انواع تجهیزات امنیتی ازقبیل چمدان های مخصوص حمل اسناد، باتریهای لیتیوم، وسایل شوک دهنده و وسایل حاوی مواد محرک و آزار دهنده می‌شوند.
• در صورتی که ابعاد بسته یا جامه دان مسافر از ۱۵۸cm بیشتر باشد مسافر ملزم به پرداخت هزینه اضافه حجم نیز می باشد .
• هر مسافر بدون به جز بار مجاز خود می‌تواند بدون پرداخت هیچ هزینه اضافی یک کیف دستی نیز با خود به داخل کابین هواپیما ببرد. البته مزیت دیگر این کیف دستی این است که بر خلاف بار مسافر که در انبار قرار دارد، در پیش مسافر و در داخل کابین است. مسافر می‌تواند وسایل ضروری و ارزشمند خود را در این کیف به همراه خود داشته باشد.
• کیف دستی یا بسته کوچک درابعاد ۲۳ سانتی‌متر در ۴۰ سانتی‌متتر در ۵۵ سانتی‌متر متناسب با سفر خواهد بود.
• حداکثر وزن کیف دستی برای مسافران عادی در مسیر داخلی و خارجی به میزان ۵ کیلوگرم و برای مسافران بیزنس در مسیر داخلی و خارجی به میزان ۷ کیلو گرم خواهد بود.
• حفاظت ازتمام این وسایل اضافی برعهده مسافر است.

قوانین مربوط به حمل موجودات زنده در هواپیما تابان

حمل موجود زنده درقفس جزء بارمجازمسافر قرار ندارد. هر مسافر درصورت حمل موجود زنده حتی درصورت نداشتن بارمجاز رایگان موظف است که هزینه جهت کرایه حمل حیوان را پرداخت کند . پس از احراز تمامی شرایط نرخ اضافه بار معمول مسیر به صورت ذیل محاسبه و اخذ شود .در هیچ شرایطی پرندگان وتخم آنها در کابین مسافری قرار نخواهند گرفت .برای محاسبه وزن بار موجودات زنده از روش زیر استفاده خواهد شد:
پرندگان = وزن کامل پرنده به همراه قفس × ۴
حیوانات اهلی = وزن کامل حیوان به همراه قفس ×۲

قوانین مربوط به بیماران در شرکت هواپیمایی تابان

• ارائه گواهي پزشک براي سوار شدن به هواپيما بر اساس قانون ياتا براي افراد بيمار الزامی بوده و در صورت مراجعه به کانتر بدون گواهي پزشک هر گونه پیامدی بر عهده‌ی مسافر است.
• برای خانم‌های باردار تک قلو و دوقلو به ترتیب تا انتهای هفته ۳۶ و ۳۲ بارداری نیازی به کسب مجوز پزشک هوایی نیست. ارائه مدرک معتبر پزشکی ممهور به مهر پزشک متخصص زنان وزایمان که حاکی از سن باراری و تخمین تاریخ زایمان باشد الزامی است.
• به طور کلی اخذ مجوز پزشکی جهت پرواز برای بیماران عفونی، روانی، نیازمند مراقبت حین پرواز، حساس به پروا(به طوری‌که پرواز حال آنان را وخیم کند) و زنان باردار بعد از هفته‌ ۳۶ الزامی است.
• برای خانم‌های باردار تک قلو و دوقلو به ترتیب تا انتهای هفته ۳۶ و ۳۲ بارداری نیازی به کسب مجوز پزشک هوایی نیست. ارائه مدرک معتبر پزشکی ممهور به مهر پزشک متخصص زنان وزایمان که حاکی از سن باراری و تخمین تاریخ زایمان باشد الزامی است.
• مسافران زیر نیز ورودشان به پروازهای شرکت تابان ممنوع خواهد بود:
مسافرانی که به دلیل وخامت بیماری احتمال فوت آنها در پرواز وجود دارد
مسافرانی که به دلیل نوع بیماری وضعیت ناخوشایندی را برای سایر مسافران ایجاد می‌نمایند. مسافرانی که بیمار روانی باشند به طوری که غیر قابل کنترل بوده و احتمال به مخاطره انداختن امنیت هواپیما و سایر مسافران توسط ایشان می‌رود.
مبتلایان به بیماری های عفونی که خطر سرایت بیماری ایشان به سایر مسافران وجود دارد.
نوزادان زیر یک هفته از زمان تولد
مسافرینی که قادر به استفاده از صندلی استاندارد هواپیما در هیچ یک از حالات آن نمی باشند.
• به طور کلی بیماران باید قبل از اخذ بلیط دفاتر فروش را در جریان بیماری خود قرار داده و با اخذ فرم مجوز سفر نسبت به تکمیل آن توسط پزشک معتمد شرکت اقدام کنند.
• مدت اعتبار تاییدیه پزشک معتمد شرکت در پروازهای داخلی و خارجی از زمان صدور ۴۸ ساعت است.
• آدرس مرکز پزشکی تابان : ابتدای اتوبان تهران، کرج، خیابان آزادگان، جنب دادسرای اطفال، پلاک ۱۴, مرکز پزشک هوایی تابان , دکتر کورش سلیمانی
تلفن تماس: ۰۲۱۴۸۳۸۲۶۰۱الی ۰۲۱۴۸۳۸۲۶۰۴
فکس: ۰۲۱۴۸۳۸۲۷۳۰

سوانح و حوادث شرکت هواپیمایی تابان

یکی دیگر از مواردی که بعضا برای برخی مخاطبان مهم است حادثه‌هایی است که برای ایرلاین مد نظر آن‌ها پیش آمده است. شابد اهمیت این موضوع بدین خاطر است که مسافران می‌خواهند سوابق ایرلاین‌های مختلف را بررسی و مقایسه کنند و درنهایت ایرلاین‌ها با روایت آمار از نظر امنیت با هم مقایسه کنند. گاهی باید اجازه داد تا آمار و داده‌ها صحبت کنند. در این جا برخی حوادث را که متاسفانه برای شرکت تابان پیش آمده‌اند خدمت شما عزیزان اعلام می‌کنیم:
یک فروند هواپیمای توپولوف در سال ۱۳۸۸ که از آبادان عازم مشهد بود که متاسفانه در هنگام فرود در فرودگاه شهید هاشمی نژاد فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد دچار آتش‌سوزی شد. داخل هواپیما و موتورها به کل سوخت و بال سمت راست و دم و چرخ هواپیما به علت این آتش‌سوزی جدا شد. این حادثه ۴۷ مصدوم داشت ولی خوشبختانه تلفات منجر به فوت نداشت. این جدی‌ترین حادثه‌ای بوده که در این ۱۴ ساله برای هواپیمایی تابان رخ داده است. البته حوادث دیگری نیز برای این ایرلاین پیش آمده که جزئی و مختصر بوده‌اند.
مثلا در سال ۱۳۹۴، پروازی که از تهران به سمت نجف می‌رفت، پس از حدود یک ساعت و نیم پرواز به دلیل نقص فنی به وجود آمده مجبور به بازگشت به فرودگاه امام خمینی شد. چندین بار دیگر اتفاقاتی کم و بیش مشابه مورد قبل برای تابان رخ داده است. این اتفاقات ریز یک بار ۹۰ در سال، دوبار در سال ۹۴، سه بار در سال ۹۶ و یک بار در سال ۹۸ رخ داده۲اند که خوشبختانه در همه‌ی آن‌ها فرودگاه بازگشت و فرود موفقی را داشته است. به نظر کارنامه‌ی امنیت پرواز این ایرلاین طبیعی است و در حد متوسطی از امنیت قرار دارد.

آدرس دفتر تهران: شهرک اکباتان، فاز ۱، بلوار اصلی، کوچه فیات، پلاک ۱۰

تلفن تماس: ۴۸۵۴

هواپیمایی تابان 4 معرفی شرکت هواپیمایی تابان

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *