جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

معرفی شرکت هواپیمایی آتا

تاریخ بروزرسانی :
۴ بهمن ۱۳۹۹

امروز می خواهیم به معرفی شرکت هواپیمایی آتا بپردازیم . هواپیمایی آتا (ATA) یکی از شرکت های هواپیمایی ایران است که در آذربایجان شرقی و درشهر تبریز، تأسیس شده‌است. آتا کلمه‌ای ترکی است و به معنای پدربزرگ می‌باشد. مدیر این شرکت هواپیمایی یونس دقیق‌کیا است. مالک و سهامدار اصلی آن هم، محمدرضا زنوزی مطلق این شرکت هواپیمایی که شعار “با هم پرواز کنیم” را برای خود برگزیده است به ۲۰ مقصد داخلی و خارجی پرواز دارد. همانطور که گفتیم دفتر هواپیمایی مرکزی‌ آتا در تبریز قرار دارد. همچنین هواپیمایی آتا در فرودگاه های تبریز، مهرآباد و امام خمینی دارای قطب است (قطب شرکت هواپیمایی اصطلاحاً به فرودگاه اصلی فعالیت یک شرکت هواپیمایی گفته می‌شود. معمولاً مبدأ یا مقصد اکثر پروازهای یک شرکت هواپیمایی، قطب آن شرکت هواپیمایی می‌باشد).

آتا 6 معرفی شرکت هواپیمایی آتا

این ایرلاین شانزدهمین ایرلاین ایرانی که تنها ۸ سال از مدت فعالیتش می گذرد آشنا شوید، شرکت هواپیمایی آتا (ata airlines). این شرکت هواپیمایی در طول این مدت از زمانی که از فعالیتش می گذرد، تا به حال کارنامه ای قابل قبول از خود ارائه داده است.شرکت هواپیمایی آتا در تاریخ ۲۷ آذر سال ۱۳۸۷ با تصویب رسمی هیئت دولت به عنوان شانزدهمین شرکت هواپیمایی ایران تاسیس و راه‌اندازی شد. نخستین پرواز این ایرلاین در تاریخ ۱۰ دی سال ۱۳۸۸ هم زمان با افتتاح رسمی این شرکت توسط وزیر راه و ترابری از فرودگاه بین‌المللی تبریز به مقصد شهر مشهد انجام گرفت. آتا در واقع فعالیت های پروازی خود را با ۴ فروند هواپیمای مک‌ دانل داگلاس با ظرفیت جا به جایی ۱۶۵ نفر مسافر آغاز نمود. ناوگان هوایی این شرکت در حال حاضر دارای ۸ فروند هواپیمای بوئینگ MD و ۳ هواپیمای ایرباس ۳۲۰ و ۶ فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ می باشد.

آتا 3 1 معرفی شرکت هواپیمایی آتا

این شرکت ۱۰ فروند هواپیمای امبرائر ۱۴۵ را سفارش داده است که تا به حا ۲ فروند آن تحویل به شرکت گردیده است و در حال حاضر نیز مورد استفاده می باشد. مالک شرکت آتا هدف این شرکت از خرید این هواپیماهای سبک برزیلی را که البته هرکدام ظرفیت حمل ۵۰ مسافر را در هر پرواز دارند، ایجاد پرواز در مقاصد پروازی شهرهای شمال غربی کشور اعلام کرد که در راس اهداف پروازی این شرکت و هواپیماهای جدید قرار گرفته اند. شروع پروازهای رسمی هواپیمایی آتا و برنامه ریزی برای پروازهای منظم این ایرلاین از تاریخ ۱۷ بهمن سال ۱۳۸۸ از تبریز به مقصد شهر تهران انجام و صورت پذیرفت.

تاریخچه ی شرکت هواپیمایی آتا

شرکت هواپیمایی آتا از ابتدای تاسیس و بهره برداری خود، دارای برنامه ای منظم و مدون بوده و روند رو به رشدی را تا به الان طی نموده است. این شرکت ۴ سال پس از شکل گیری خود در سال ۱۳۹۱ توانست به عنوان پنجمین شرکت هواپیمایی ایرانی در کشور به لحاظ جا به جایی مسافر معرفی گردد. در سال بعد یعنی در سال ۱۳۹۲، این ایرلاین توانست با رشد آمار جا به جایی مسافرانش در جایگاه چهارم این لیست قرار بگیرد. این شرکت در طی این مدت، بیش از ۳ میلیون و ۲۷۰ هزار مسافر در مسیرهای پروازی داخلی و بیش از ۱۸۰ هزار نفر را در مسیرهای پروازی خارجی جا به جا نموده است.

آتا 7 معرفی شرکت هواپیمایی آتا

پروازهای خارجی هواپیمایی آتا

شرکت آتا دارای پروازهای خارجی به چندین کشور است که شامل موارد زیر می‌شود:
گرجستان – تفلیس – فرودگاه بین‌المللی تفلیس
گرجستان – باتومی – فرودگاه بین‌المللی باتوم
عراق – بغداد – فرودگاه بین‌المللی بغداد
عراق – نجف – فرودگاه بین‌المللی نجف
آذربایجان – باکو – فرودگاه بین‌المللی حیدر علی‌اف
عربستان – دمام – فرودگاه بین المللی ملک فهد
کویت – کویت – فرودگاه بین المللی کویت
بحرین – فرودگاه بین المللی بحرین

پروازهای داخلی هواپیمایی آتا

پروازهای داخلی آتا ایرلاین نیز به شهرهای زیر ختم می‌شود:
اهواز – فرودگاه بین‌المللی اهواز
بندرعباس – فرودگاه بین‌المللی بندرعباس
مشهد – فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد
شیراز – فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز
جیرفت – فرودگاه جیرفت
سبزوار – فرودگاه سبزوار
تبریز – فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز قطب
تهران – فرودگاه بین‌المللی امام خمینی
تهران – فرودگاه بین‌المللی مهرآباد (قطب)
جزیره کیش – فرودگاه بین‌المللی کیش
ارومیه – فرودگاه بین‌المللی شهید باکری ارومیه
یزد – فرودگاه شهید صد

آتا 1 معرفی شرکت هواپیمایی آتا

ناوگان هوایی آتاایر

ناوگان هواپیمایی آتاشامل هواپیمای مختلفی برای مقاصد گوناگون است. هواپیمایی آتا دارای چندین نوع هواپیما است که هرکدام دارای مشخصات خاص خودشان هستند.

۱. ایرباس a320 هواپیمایی آتا
خانواده‌ای از هواپیمای لاغر پیکر از هواپیمای مسافربری ساخته شرکت ایرباس است. ساخت ایرباس ای۳۲۰ از سال ۱۹۸۴ شروع شد و نخستین بار در ۲۲ فوریه ۱۹۸۷ در تولوز فرانسه به پرواز درآمد و در ژوئیه سال بعد در اختیار شرکت هواپیمایی ایر فرانس قرار گرفت. ایرباس در سال ۲۰۱۰ سری جدیدی از هواپیماهای ای ۳۲۰ را با نام خانواده ایرباس ای ۳۲۰ نئو معرفی کرد که برتری‌هایی مانند کاهش مصرف سوخت نسبت به نمونهٔ فعلی دارد. تولید هواپیماهای جدید از سال ۲۰۱۴ آغاز شده‌است. ایرباس ای۳۲۰ هواپیمایی آتا دو موتور توربوفن در زیر دو بال خود دارد و بیشینه سرعت این هواپیما ۸۲/۰ ماخ (۸۷۰ کیلومتر بر ساعت) است و در محدوده‌ی پرواز ۵۱۸۵ حرکت می‌کند. سازه اصلی این هواپیما از مواد کامپوزیت مانند فیبرهای آرامید، شیشه و کربــــــن و همچنین پلاستیک تقویت شده ساخته شده است که نخستین هواپیمای زیر صـوت با سازه کامپوزیتی است. ایرباس آ-۳۲۰ پرفروشترین هواپیمای تک راهروی ارباس و جدیـــــدترین هواپیمای کلاس خود بود که از عملکرد و قابلیت اطمینان بالا، تعمیر و نگهداری آسان و مصرف سوخـت کم را همزمان برخوردار است این هواپیمای شرکت هواپیمایی آتا با ۹۶/۳ متر عرض راحتی مسافر را حتی با بار داخل کابین تضمــــــین می کند .این هواپیما در دو کلاس تجاری ۱۲ نفره و اقتصادی ۱۳۸ نفره توانایی حمل ۱۵۰ مسافر را دارد.

آتا 2 معرفی شرکت هواپیمایی آتا
۲. بوئینگ ۷۳۷ هواپیمایی آتا
بوئینگ ۷۳۷ معروف به بچه بوئینگ، یک هواپیمای مسافربری باریک پیکر و تک راهرو توسط شرکت بوئینگ کشور آمریکا ساخته شد. طراحی این هواپیما از از دهه ۷۰ میلادی شروع شد وبه پرواز در آمد. یک سال بعد با بکارگیری در ناوگان لوفتانزا، کاربرد تجاری آن آغاز شد. مدل ابتدایی ظرف مدت کوتاهی با مدلی طویل تر جایگزین شد. بوئینگ ۷۳۷ هواپیمایی کارا و محبوب است و تاکنون بیش از هفت هزار مورد سفارش ساخت آن به بوئینگ داده شده‌است و بیش از پنج هزار فروند از آن ساخته شده است. بوئینگ ۷۳۷ از دو موتور توربوفن در زیر بالهایش برخوردار است طول و ارتفاع این هواپیمای هواپیمایی آتا ایرلاین به ترتیب ۳۰٫۵ و ۱۱.۳ متر است. ظرفیت آن حدود ۱۳۰ مسافر است. حداکثر می‌تواند ۸۹۰ کیلوکتر بر ساعت پرواز کند و محدوده‌ی پرواز آن ۴۷۰۰ متری زمین می‌باشد. در حال حاضر هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ در بیش از ۵۰۰ خط هوایی حضور دارد. تا پایان سال ۲۰۱۷ برای بوئینگ ۷۳۷ (در تمامی مدل‌ها) بیش از ۱۴۲۰۰ فروند سفارش قطعی ثبت شده‌است که ۹۸۰۲ فروند از آن توسط ۲۸۵ ایرلاین دریافت شده‌است در هر زمان به‌طور میانگین ۱۲۵۰ تا از آن در آسمان در حال پرواز است. در سال ۲۰۰۶ به‌طور متوسط در هر ۵ ثانیه یک ۷۳۷ در جایی فرود می‌آمد. از سال ۱۹۶۸ (زمان شروع فعالیت تاکنون) ۷۳۷ بیش از ۱۲ میلیارد مسافر را جابه‌جا کرده و بیش از ۷۴ میلیارد مایل (۱۲۰ میلیارد کیلومتر) پرواز کرده‌، و بیش از ۲۹۶ میلیون ساعت در هوا بوده‌است. بیش از ۲۵ درصد از ناوگان تجاری هوایی جهان توسط این هواپیما پوشش داده می‌شود.
۳. مک دانل داگلاس ام دی (MD) هواپیمایی آتا
مک‌دانل داگلاس ام‌دی-۸۰ McDonnell Douglas MD-80 یک هواپیمای مسافربری دو موتوره ساخته شرکت مک‌دانل داگلاس است. هواپیمای در دسته هواپیمای ارزان قیمت برای مسافرت یعنی economy (اکونومی) محسوب می‌شود. اولین پرواز این هواپیما در ۱۸ اکتبر ۱۹۷۹ صورت گرفت.مک‌دانل داگلاس ام‌دی-۸۰ نسل جدیدی از هواپیمای قدیمی تر این شرکت، مک‌دانل داگلاس دی‌سی-۹ به حساب می‌آید. این هواپیماها تشابه زیادی با خانواده مک‌دانل داگلاس ام‌دی-۹۰ دارند. به همین علت به آنها دی‌سی-۹ سوپر ۸۰ هم گفته می‌شود.
۴. امبرائر ERG هواپیمایی آتا
امبرائر خانواده ئی‌آرجی شامل هواپیماهای ERJ 135/ERJ 140/ERJ 145 خانواده‌ای از هواپیماهای نسبتاً کوچک مسافربری دوموتوره هستند. نخستین پرواز ای‌آرجی ۱۳۵/۱۴۰/۱۴۵ در ۱۱ اوت ۱۹۹۵ انجام گرفت. کشور برزیل سازنده‌ی این هواپیماها است. امبرائر ERG توسط شرکت امبرائر این کشور تولید می‌شوند. ای‌آرجی دو موتور توربوفن دارد. دو موتور در انتهای بدنه و در دو سوی بدنه قرار دارند. طول این هواپیما حدود ۳۰ متر و ارتفاع آن هم نزدیک ۷ متر است. ماکزیمم سرعت امبرائر ERG هواپیمایی آتا ایرلاین ۸۳۳ کیلومتر بر ساعت است. این هوا با توجه به ویژگی‌هایی که دارد برای مسافرت‌های کوتاه و با ظرفیت کم مناسب است.

آتا معرفی شرکت هواپیمایی آتا

کلاس های پروازی شرکت هواپیمایی آتا

بیشتر هواپیماهای شرکت هواپیمایی آتا به جز چندی از هواپیماهای این شرکت همگی دارای پروازهای اکونومی کلاس هستند. از میان این هواپیماها تنها هواپیماهای ایرباس ۳۲۰ دارای دو کلاس بیزینس و اکونومی با هم هستند. پروازهای اکونومی شامل خدمات پذیرایی مناسب در حین سفر هستند و صندلی های مناسبی نیز دارند. پروازهای کلاس بیزینسی نیز از امکانات و راحتی بیشتری طبیعتا در برابر کلاس پروازی اکونومی برخوردار هستند.

 

قوانین و مقررات شرکت هواپیمایی آتا ایرلاین

شرکت هواپیمایی آتا ایرلاین مانند هر شرکت هواپیمایی دیگر دارای یک سری قوانین و رویه‌ها در بخش‌های مختلف است. ما در اینجا سعی می‌کنیم در مورد موضوعات مختلف هواپیمایی آتا، مطالبی مورد نیاز را خدمت خوانندگان عرضه کنیم.
۱. قوانین نگهداری جا و فروش در هواپیمایی آتا
دفاتر خدمات مسافرت هوایی از جمله دفتر هواپیمایی آتا در ارتباط با صدور و فروش بلیت بصورت سیستمی و گروهی موظف به رعایت موارد ذیل میباشند:
– برای درخواست گروه (بیش از ۰۹ نفر) ارائه درخواست کتبی در سربرگ دفتر مسافرتی الزامی می باشد و در صورت مشاهده فروش گروه بصورت انفرادی آژانس مشمول قطع ساین خواهد شد.
– Time limit برای صدور رزروهای گروهی ۴ساعت می‌باشد بدیهی است PNR های با بیش از چهار ساعت بصورت اتوماتیک باطل می‌گردد.
– صدور بلیت مسیرهای داخلی همزمان با تشکیل PNR الزامی می‌باشد .
– عدم صدور بلیت قبل از انجام پرواز موجب ابطال جا وجریمه ۴۰٪ نرخ پایه مسیر و پس از آن مشمول جریمه NOSHOW می‌گردد .
– در رزرواسیون مسیرهای بین المللی،در صورت عدم صدور بلیت تخصیص Time limit به صورت اتوماتیک توسط سیستم خواهد بود، لذا از وارد نمودن Time limit بصورت دستی خودداری گردد .
– هرگونه تغییر در Time limit وارد در PNR بصورت اتوماتیک باید با هماهنگی و از طریق همکاران کنترل رزرویشن آتا انجام پذیرد.
– در صورت نگه داشتن جا بصورت NOTKT پس از انجام پرواز آژانس مشمول جریمه NOSHOW مسیر می‌گردد .
– خواهشمند است از برقراری تماس با همکاران کنترل رزرویشن آتا در رابطه با تقاضای تأیید جا و یا تغییر در کلاس نرخی جدا خودداری گردد.
۲. قوانین تغییر ساعت و تاریخ پروازهای داخلی هواپیمایی آتا
بلیط مسافرانی که می خواهند به هر علتی در کلیه پروازهای داخلی هواپیمایی آتا تغییر تاریخ و ساعت انجام دهند، بلیت مسافر می‌بایستی کنسل و با اخذ جریمه مربوطه استرداد گردد و REVALID نمودن بلیط های داخلی هواپیمایی آتا غیر مجاز و شامل جریمه ۱۰۰٪ درصدی خواهد شد. (به استثناء پروازهای کنسلی که رزرویشن مسافر توسط ایرلاین UN شده باشد.)
۳. قوانین استرداد بلیط هواپیمایی آتا
مقررات هزینه ابطال، تغییر تاریخ و استرداد بلیط هواپیمایی آتا صادر شده مسیرهای داخلی هواپیمایی آتا ایرلاین جهت اجرا از تاریخ ۳ / ۲۶ / ۹۷ به شرح ذیل اعلام می‌گردد.
– در صورتیکه مسافر از زمان خرید بلیط هواپیمایی آتا تا ۲۴ ساعت قبل از زمان پرواز اقدام به ابطال بلیط هواپیمایی آتا یا تغییر تاریخ جای ذخیره شده نماید مشمول جریمه ۲۰ درصد نرخ پایه بلیط یکسره می‌گردد.
– در صورتیکه مسافر از ۲۴ ساعت قبل از پرواز هواپیمایی آتا تا ۳ ساعت قبل از پرواز هواپیمایی آتا اقدام به ابطال یا تغییرتاریخ جای ذخیره شده نماید مشمول ۴۰ درصد جریمه نرخ پایه بلیط یکسره می‌گردد.
– در صورتی که مسافر از ۳ ساعت مانده به پرواز انصراف از مسافرت نماید مشمول جریمه ۵۰ درصد بلیط هواپیمایی آتا خواهد شد.

۴. قوانین time limit هواپیمایی آتا ایرلاین
از تاریخ ۳ / ۲۶/ ۹۷ رعایت مقررات بشرح ذیل جهت تشکیل رزرواسیون مسافر روی پروازهای سیستمی هواپیمایی آتا الزامی می‌باشد.
الف – با توجه به اینکه سیستم رزویشن هواپیمایی آتا ایرلاین بصورت خودکار TIME LIMIT را در رزرو مسافر برقرار می نماید لذا تاکید میگردد که از وارد نمودن TKT خودداری نمایند.
ب- در صورت عدم رعایت مورد فوق بصورت اتوماتیک رزرو مسافر باطل خواهد شد و مسئولیت آن مستقیما ” بعهده دفتر مسافرتی مربوطه خواهد بود.
۵. قوانین و شرایط استرداد بدون هزینه بلیط هواپیمایی آتا
استرداد بلیط هواپیمایی آتا در شرایط ذیل بدون هزینه میباشد: برای بلیط هواپیمایی آتا داخلی اگر تاخیر بیش از دو ساعت و یا تعجیل بیش از نیم ساعت پرواز و عدم استفاده از بلیط باشد آن‌گاه استرداد بدون هزینه صورت می‌گیرد. برای بلیط هواپیمایی آتا در پروازهای بین المللی نیز اگر تاخیر و یا تعجیل بیش از دو ساعت پرواز و عدم استفاده از بلیط باشد استرداد صورت خواهد گرفت. البته لازم به ذکر است که در مورد بلیط هواپیمایی آتا در مسیرهای بین المللی و بلیط های رفت و برگشت، در شرایط فوق و استرداد کوپن دوم بلیط ( مسیر برگشت ) مبنای محاسبه یک دوم RT می‌باشد.
۶. قوانین VOID بلیط الکترونیک هواپیمایی آتا
بلیط آتا ایرلاین در موارد زیر مجاز می‌باشد :
• اشتباه در تایپ نام یا نام خانوادگی مسافر در حد یک یا دو حرف (character)
• اشتباه در نرخ گیری در حد صدور بلیط CHD بجای بزرگسال و یا بالعکس در موارد فوق پس از هماهنگی با واحد کنترل رزرواسیون هواپیمایی آتا و رفع مشکل توسط ایشان، اقدام به صدور بلیت جدید میسر می‎باشد . شایان ذکر است هزینه VOID مجاز برای بلیط های داخلی هواپیمایی آتا ۱۰۰۰۰۰ ریال و برای بلیط های خارجی هواپیمایی آتا ۴۰۰۰۰۰ ریال می‌باشد.
بدیهی است هزینه مذکور در سایر موارد، VOID بلیط هواپیمایی آتا غیر مجاز محسوب شده و برابر با هزینه NO – SHOW محاسبه می‌گردد.
۷. قوانین پذیرش بار مسافران در آتا ایرلاین و توضیحات مربوطه بر بلیط هواپیمایی آتا
برای پذیرش جامه دان مجاز و مجانی همراه مسافران از دو شیوه‌ی وزنی و بسته ای در دنیا استفاده می‌شود. روش وزنی که در اکثر نقاط دنیا انجام می‎گردد تحویل جامه دان بر اساس وزن مجاز و مجانی درج شده در بلیت مسافر انجام می گیرد . هنگام پذیرش جامه دان مسافران آتا ایرلاین موارد ذیل رعایت می‎گردد: در صورتی که مسافران به صورت خانوادگی و یا گروهی از طریق آتا ایرلاین مسافرت می‌نمایند تعداد و وزن کلیه بسته های مسافران روی بلیط هواپیمایی آتا که برای سرپرست خانواده یا سرپرست گروه است، ثبت شده و پس از قید کلمه (PLD) تعداد نفرات گروه نوشته می شود همچنین روی بلیط هواپیمایی آتا سایر نفرات نیز ۳ رقم آخر بلیط سرگروه ثبت می‌گردد. برای مثال در صورتی‎که تعداد نفرات گروه ۸ نفر باشد روی بلیط هواپیمایی آتا سرپرست گروه PLD/8 درج و روی بلیط هواپیمایی آتا برای سایر نفرات نیز بصورت PLD/8 قید می‌شود. زمان پذیرش جامه دان های مسافران هواپیمایی آتا دقت کافی به عمل می آید تا چنانچه بسته دارای پارگی و یا هر نوع آسیب دیدگی باشد با هماهنگی مسافر و در صورت نیاز موجود بودن امکانات مجدداً بسته بندی شده وسپس جهت حمل تحویل توسط آتا ایرلاین گرفته می شود. در هر صورت پذیرش این گونه بسته ها با الصاق تگ مخصوص محدودیت ( LIMITED RELEASE TAG ) قید نوع صدمه انجام می گردد. برچسب نام ونشان در اختیار مسافر قرار داده می شود تا پس از تکمیل شدن روی جامه دان خود بچسبانند . ساک دستی مجاز و مجانی همراه مسافر جهت حمل در کابین هواپیمای آتا در حد استاندارد قفسه بالای سر مسافران و با مجموع ابعاد حداکثر ۱۱۵ CM و حداکثر ۵ کیلوگرم بوده و بقیه ملزومات همراه مسافر در حد قید شده در بلیط مسافر است.

آتا 5 معرفی شرکت هواپیمایی آتا
۸. کالاهای غیرقابل حمل در هواپیمای آتا
کالاهای غیرقابل حمل در هواپیمای آتا نیز شامل فشفشفه، ترقه، سلاح، باتری اتوموبیل، جیوه، مواد اسیدی، مواد قابل اشتعال و آتش‌سوزی، انواع رنگ‌ها، انواع گازها و مواد رادیواکتیو! است. همچنین مسافران وسایلی را با خود به داخل کابین‌ها می‌برند تا حین سفر و یا بعد از آن استفاده‌ کنند. وسایل مجاز قابل استفاده در کابین هواپیمای آتا شامل کالسکه کودک، غذای کودک، چتر، کتب، روزنامه و مجلات نشری و کاغذی، دوربین عکاسی و فیلم‌برداری، لب‌تاب و کامپیترهای قابل حمل، کیف دستی برای حمل وسایل شخصی، عصا، بارانی، پالتو و پتوهای مسافرتی است. همچنین برخی کالا مثل کبریت، دارو، لوازم آرایشی و دئودورانت به عنوان کالای خطرناک قلمداد می‌شوند و یک سری محدودیت‌ها بر سر راه آوردن آن‌ها در کابین هواپیمای آتا وجود دارد.
مورد اول کبریت های بی خطر و فندک هستند. کبریت های بی خطر فقط یک عدد به صورت همراه مسافر مجاز است ولی در جامه دان و یا کیف دستی ممنوع است، کپسول های پرکننده گاز و همچنین فندک های گازی یکبار مصرف نیز در پروازهای هواپیمایی آتا مجاز نیستند.
دارو های غیر رادیواکتیو که هر مسافر می تواند نهایتا ۲ کیلو یا ۲ لیتر در بسته های نیم کیلویی یا نیم لیتری با خود در پروازهای هواپیمایی آتا داشته باشد.
دئودورانت اسپری، رول یا کرمی هست که برای جلوگیری از بوی بد عرق بدن مصرف می‌شود . اکثر دئودورانت ها باکتری هایی که باعث بوی نامطبوع عرق می‌شوند را از بین میبرند و انواعی از آنها نیز تعریق بدن را کند می‌کنند .
لوازم آرایشی شامل کرم های محاظت کننده پوست، لوسیون ها (کرم های مایع)، پودرها، عطرها، رژ لب، لاک ناخن، مواد آرایشی چشم و صورت، فر مو، لنزهای رنگی، رنگ مو، ژل و اسپری مو، دتودورانت ها (ضدبو)، محصولات مربوط به نوزاد، روغن شستشو، کف وان (مایع ویژه وان)، نمک شستشو، روغن ها و دیگر انواع محصولات می‌باشند.
۹. قوانین و مقررات رزرو اینترنتی هواپیمایی آتا و خرید اینترنتی بلیط هواپیمایی آتا ۴. قوانین time limit هواپیمایی آتا ایرلاین
برای خرید اینترنتی بلیط هواپیمایی آتا به آدرس اینترنتی سایت هواپیمایی آتا مراجعه بفرمایید. در آن جا می‎توانید قیمت پروازهای مختلف آتا ایرلاین مانند قیمت بلیط تبریز استانبول آتا و قیمت بلیط هواپیما تبریز تهران آتا را مشاهده کند. قبل از رزرو اینترنتی هواپیمایی آتا به موارد زیر توجه نمایید:
– صدور اینترنتی بلیط هواپیمایی آتا در صورت تایید قطعی پرداخت از طرف بانك ممکن است.
– مسافر موظف به نگهداری از كدهای اعلام شده از جانب سیستم و ارائه این كدها به مامورین كنترل پروازهای هواپیمایی آتا در فرودگاه است.
– كلیه عملیات خرید بلیط در سایت هواپیمایی آتا مشمول قوانین جاری تجارت الكترونیك بوده و هر گونه تخلف تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرد.
– خریدار در كلیه مراحل خرید و یا استرداد بلیط هواپیمایی آتا معترف به اعتماد كامل به ثبت اطلاعات در سایت شركت هواپیمایی آتا است.
– حمل و نقل مسافرین و توشه آنها تابع مقررات و محدودیت‎های مربوط به مسئولیت‎های شركت های هواپیمایی مقرر در پیمان ورشوو مصوبه مجلس شورای اسلامی است.

همچنین بر خود لازم می‌دانیم شرایط و نکاتی را که شرکت هواپیمایی آتا بر آن‌ها در رزرو اینترنتی هواپیمایی آتا توجه کرده خدمت شما عزیزان جهت اطلاع دقیق‌تر عرض نماییم:
– ابتدا مبداء، مقصد، تاریخ پرواز هواپیمایی آتا و تعداد افراد را ثبت نمایید. (سن كودك ۲ تا ۱۲ سال و طفل زیر دو سال را بر اساس سال تولد در سایت هواپیمایی آتا وارد كنید.)
– مشخصات را با توجه به اطلاعاتی كه از شما خواسته شده در سایت آتا وارد كنید. (نام و نام خواندگی مسافر باید كامل و با كارت شناسایی مطابقت داشته باشد)
– مشخصات خود را باید به زبان انگلیسی در سایت آتا وارد نمایید.
– هنگام رزرو اینترنتی هواپیمایی آتا از فشار دادن کلید “تایید” به دفعات خودداری شود چون این كار ممكن است در رزرو شما اختلال وارد نماید و مرحله خرید اینترنتی بلیط هواپیمایی آتا انجام نشود.
– مبلغ قابل پرداخت را بابت صندلی‌های خریداری شده ملاحظه و از طریق كارت پول بانك خود پرداخت نمایید. (در صورت دارا بودن كارت پول بانك سامان استرداد وجه بلیط هنگام ابطال پروازهای آتا سریعتر صورت می پذیرد) لازم به ذکر است که با كارت هدیه نمی‌توان از سایت شرکت هواپیمایی آتا خرید کرد چون استرداد وجه صورت نمی‌پذیرد.
– سعی كنید كلیه مراحل را حتی الامكان سریع انجام دهید و اطلاعات مورد نیاز برای ورود به سیستم سایت آتا در دسترس باشد. توجه کنید که حداكثر ۱۵ دقیقه فرصت برای پرداخت مبلغ بلیط هواپیمایی آتا دارید.
– چنانچه مراحل خرید اینترنتی بلیط هواپیمایی آتا با موفقیت انجام شود سیستم شماره بلیط های صادر شده از جانب شرکت هواپیمایی آتا را به شما اعلام می‌كند.
– در آخر كار رسید مربوط به خرید خرید اینترنتی بلیط هواپیمایی آتا روی صفحه ظاهر و در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
– اگر سیستم شما مجهز به دستگاه پرینتر می باشد بهتر است از این رسید خرید اینترنتی بلیط هواپیمایی آتا یك پرینت تهیه كرده و در هنگام پرواز آن را به مامور ترافیك ارائه نمایید.
– اگر سیستم شما مجهز به دستگاه پرینتر می باشد بهتر است از این رسید خرید اینترنتی بلیط هواپیمایی آتا یك پرینت تهیه كرده و در هنگام پرواز آن را به مامور ترافیك ارائه نمایید.
– در صورتی كه رسید خود را در هنگام پروازهای هواپیمایی آتا به همراه نداشتید با ارائه كد رزرو كه در روی رسید مسافر در قسمت PNR بلیط هواپیمایی آتا مشخص شده و یا با اعلام نام مسافر، شماره و تاریخ پرواز همكار ترافیك را در جریان رزرو اینترنتی هواپیمایی آتا قرار دهید.
– بعد از تكمیل فرایند خرید اینترنتی بلیط هواپیمایی آتا، مشخصات رسید مسافر به آدرس ایمیل كاربر ارسال می‌شود.
– حضور مسافر در فرودگاه یك ساعت و نیم قبل از پروازهای آتا ضروری است.
– پروازهای داخلی هواپیمایی آتا از ترمینال ۲ مهرآباد صورت می‌گیرد.
– در صورتی‌كه پرواز آتا باطل شود و یا جا ماندن مسافر بخواهد با پرواز بعدی در همان روز یا زمان دیگری سفر خود را انجام دهد بایستی دوباره بلیط هواپیمایی آتا را خریداری كند.
– در صورت بروز هر مشکلی از طریق ایمیل ebooking@ataair.ir و یا هواپیمایی آتا با شماره ۴۸۵۵-۰۲۱ داخلی ۲۱۵۷ تماس بگیرید.

آتا 9 معرفی شرکت هواپیمایی آتا

ایمنی شرکت هواپیمایی آتا

شرکت آتا یکی از ایمن‌ترین شرکت های هواپیمایی است که در طول سابقه‌ی خود دچار ۱۲ حادثه شده که خوشبختانه هیچ‌کدام از آن‌ها منجر به تلفات انسانی نشده است. آخرین حادثه برای آتا در در ۱۳ دی ۱۳۹۷ پرواز ۵۶۱۶ مشهد – تبریز هواپیمای ام‌دی-۸۰ آتا ایرلاین رخ داد. هنگام فرود ۳ لاستیک به‌طور همزمان ترکید که باعث شد برای مدتی باند فرودگاه شهید مدنی تبریز بسته شود. این پرواز با اقدامات به موقع خلبانان و مهمانداران هیچ‌کس آسیبی ندید.

دفتر هواپیمایی آتا در اقصی نقاط ایران و جهان

۱. دفتر هواپیمایی آتا در تبریز
نام : خانم حسین زاده، خانم طباطبایی، خانم آصفی
تلفن : ۰۴۱۳۲۶۱۳۳۳۰ -۰۴۱۳۲۶۱۰۱۴۵
آدرس:تبریز- فرودگاه شهید مدنی تبریز

۲. دفتر هواپیمایی آتا در تهران (دفتر فروش مرکزی)
نام : خانم قیطاسی،خانم معینی
تلفن : ۰۲۱۴۸۵۵
داخلی : ۲۱۵۸ – ۲۱۳۸
آدرس:شهرک اکباتان بلوار شهید نفیسی- نبش کوچه یاس-پلاک ۸
۳. دفتر هواپیمایی آتا در فرودگاه مهرآباد
خانم کرده وار،آقای خزایی،آقای احسانی
تلفن : ۰۲۱۶۶۰۷۳۶۳۱
آدرس : تهران – فرودگاه مهرآباد

۴. دفتر هواپیمایی آتا در فرودگاه ارومیه
نام : آقای باغبانی
تلفن : ۲۷۵۳۵۵۵-۰۴۴۳
آدرس : ارومیه – فرودگاه ارومیه

۵. دفتر هواپیمایی آتا در فرودگاه مشهد
نام : خانم فراستی
تلفن : ۳۳۴۰۰۲۳۴-۰۵۱
آدرس : مشهد – فرودگاه شهید هاشمی نژاد

۶. دفتر هواپیمایی آتا در مجلس شورای اسلامی
نام : خانم نادی
آدرس : تهران – میدان بهارستان – خیابان مجاهدین اسلام – مجلس شورای اسلامی

۷.دفتر هواپیمایی آتا در فرودگاه اهواز
نام : آقای کریمی
تلفن:۹۷۷۳۶۲۵-۰۲۱۸
آدرس:اهواز- فرودگاه اهواز

۸. دفتر هواپیمایی آتا در نجف
نام : آقای چهرزاد
تلفن : ۰۰۹۶۴۷۷۲۱۴۸۱۱۹۲
آدرس : عراق – نجف – فرودگاه نجف

۹. دفتر هواپیمایی آتا در فرودگاه کازان
نام : آقای شایان
تلفن : ۰۹۱۲۶۹۸۶۲۲۷
آدرس : فرودگاه کازان
ارتباط با هواپیمایی آتا
تهران : شهرک اکباتان، بلوار شهید نفیسی، نبش کوی یاس، پلاک ۸
تبریز : خ،توانیر شمالی، فلكه گلپارك، سربالایی نگین پارك، ساختمان آرمین
تلفن :T: 0214855 | 041-33283003-5
واحد رویه و مقررات هواپیمایی آتا
بخش نامه های هواپیمایی آتا
آدرس:دفتر مرکزی تهران
تلفن:۰۲۱۴۸۵۵ داخلی:۲۱۶۱

آتا 4 معرفی شرکت هواپیمایی آتا

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *