رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۹ بهمن ۱۳۹۲

معاون میراث فرهنگی و غول چراغ جادو !

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۱/۲۹ – خبرگزاری میراث‌فرهنگی ـ گروه میراث‌فرهنگی ـ پس از استعفای مهدی‌ حجت قائم‌مقام و معاون میراث‌فرهنگی سازمان میراث‌فرهنگی‌،صنایع‌دستی و گردشگری، نزدیک به یک ماه است که معاونت میراث‌فرهنگی همچنان بدون مدیر اداره می‌شود. این‌درحالی است که دامنه بی‌ثباتی در شاکله و مدیریت مهمترین بخش پژوهشی و تخصصی سازمان میراث‌فرهنگی به‌قدری محسوس شده که رشته کار نیز از دست کارمندان این سازمان خارج شده و فعالیت‌ تعداد بسیاری از کارشناسان به‌حالت تعلیق در آمده است.

حالا با گذشت یک ماه از رفتن مهدی‌حجت، سلطانی‌فر ناآشنا به حوزه میراث‌فرهنگی مانده است و بلاتکلیفی مهمترین بخش تخصصی سازمان متبوعش. این درحالی است که وضعیت زیربنای میراث‌فرهنگی کشور به‌قدری با مدیریت ناکارآمد مدیران دولت نهم و دهم شکل ناپایدار و از هم‌گسسته‌ای پیدا کرده که حالا گویی برای رییس جدید میراث‌فرهنگی چاره‌ای جز توسل به چراغ جادو و غول آن باقی نمانده است.

این اتفاق در حالی شکل جدی‌تر به خود می‌گیرد که عمر کوتاه مدیریت ۶ ماهه حجت که به‌عنوان یکی از مهمترین مراجع و منابع میراث‌فرهنگی شناخته می‌شد حجت‌ را برای همیشه بر سازمان میراث‌فرهنگی تمام کرد و تجربه‌ تلخی را برای دیگر مدیران میراث‌فرهنگی به‌جا گذاشت. چنانچه حالا بسیاری از مدیران کارآمد میراث‌فرهنگی نسبت به قبول پست معاونت میراث‌فرهنگی تردید پیدا کرده‌اند و ریسک نشستن بر صندلی معاونت میراث‌فرهنگی کشور را نمی‌پذیرند.

با این وجود شنیده می‌شود که حسن طالبیان و انیسی معاون میراث‌فرهنگی سابق در دوره مرعشی دو گزینه اصلی روی میز سلطانی‌فر به‌شمار می‌روند. اما تا این لحظه هنوز هیچ خبری مبنی براینکه مدیریت انیسی یا طالبیان از سوی مسئولان ارشد سازمان میراث‌فرهنگی تایید شده شنیده نشده است.

بسیاری از کارشناسان میراث‌فرهنگی اما معتقدند، اتفاقات ناخوشایندی که در این سالها گریبان میراث‌فرهنگی کشور را گرفته مربوط به تصمیمات عجولانه و انتخاب‌های نادرستی می‌شود که در راس سازمان صورت می‌گیرد. چنانچه حالا مسعود سلطانی‌فر رییس جدید سازمان میراث‌فرهنگی که بدون داشتن هیچگونه تخصصی قدم به سازمان عریض و طویل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گذاشت پس از گذشت ۳ هفته هنوز نتوانسته گزینه مناسبی را برای معاونت میراث‌فرهنگی در نظر بگیرد.
IMAGE635282390958752102 معاون میراث فرهنگی و غول چراغ جادو !

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *