رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۳ دی ۱۳۹۳

مشارکت در توسعه سواحل مکران، قاعده‌ای که استثناء ندارد

اشتراک گذاری

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۱۰/۰۳-زهرا عقلمند- دریای عمان، ساحل دریای عمان و حضور در دریای عمان یک گنج است؛ یک ذخیره است، این بخشی از سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با سواحل مکران است، جایی که به گفته بسیاری از اقتصاددانان قطب اقتصاد نهفته کشورمان است.

تاکید مقام معظم رهبری بر توسعه سواحل مکران و ایجاد زیرساخت‌های مناسب در این منطقه، موضوعی است که بارها توسط ایشان مورد تاکید قرار گرفته و آنچه مسلم است تمامی دستگاه‌ها خود را موظف به پیگیری رهنمودهای معظم له می‌دانند، قاعده‌ای که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هم از آن مستثنی نیست.

سفر مسعود سلطانی‌فر، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طی روزهای گذشته به سواحل مکران و حاشیه دریای عمان که در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری برای احیا این منطقه صورت گرفت، با خبرهای خوشی برای توسعه این منطقه همراه بود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی که بارها گردشگری را به عنوان موتور محرک اقتصاد کشور معرفی کرده است این بار چشم سرمایه گذاران بخش خصوصی را متوجه سواحل جنوب کشور کرد، جایی که در سالهای گذشته مغفول باقی مانده بود و می تواند به عنوان ظرفیتی بسیار عظیم برای توسعه این منطقه و کشور مورد استفاده قرار گیرد.

سفر به مناطق بکر و توجه به پتانسیل های موجود در حاشیه دریای عمان بار دیگر عملگرا و برنامه محور بودن رئیس سازمان میراث فرهنگی را یادآور شد چراکه بی‌شک توسعه صنعت گردشگری در منطقه‌ای بکر همچون سواحل مکران نه تنها گام برداشتن در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری است بلکه اهداف دولت تدبیر و امید برای بهره مندی مردم منطقه از سواحل دریای عمان را ممکن می‌سازد.

امروز روند رو به رشد ورود گردشگران به کشور که نشان از وجود امنیت، ثبات و آرامش در جمهوری اسلامی ایران است، نیازمند معرفی و ایجاد جاذبه‌ها و مقاصد توریستی جدید است و به راستی حاشیه دریای عمان می تواند بهترین گزینه برای جلب و جذب گردشگران باشد، سواحل مکران که تا پیش از این فقط در مباحث نظامی مورد استفاده قرار می‌گرفته است حالا می‌تواند به پلی برای جهش اقتصاد کشور تبدیل شود.

این منطقه با وجود جاذبه‌های طبیعی و البته بکر مورد توجه بسیاری از سرمایه گذاران بخش اقتصادی و گردشگری قرار گرفته و ظرفیت بالقوه آن در آینده ای نزدیک مورد بهره برداری قرار می گیرد، هرچند اجرای بسیاری از پروژه‌های زیرساختی در این منطقه زمانبر خواهد بود اما با پشتیبانی رهبر انقلاب، حضور موثر سازمان میراث فرهنگی و مشارکت سرمایه گذاران و مردم می توان آینده روشنی برای این منطقه متصور شد.

آنچه مسلم است رشد و توسعه گردشگری در سواحل مکران، رونق اقتصادی و اجتماعی را برای مردم این منطقه به دنبال خواهد داشت، موضوعی که بارها توسط مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته است.

112 مشارکت در توسعه سواحل مکران، قاعده‌ای که استثناء ندارد

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *