رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۵ آذر ۱۳۹۳

مسیر ۱۰ کاروانسرای کریدور جرجان تا نیشابور ثبت جهانی می‌شود

اشتراک گذاری

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۰۹/۲۵-مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: ۱۰ کاروانسرای کریدور جرجان تا نیشابور در جغرافیای خراسان شمالی قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان شمالی، آدینه محمد سویدانلوئی در نشست هم‌اندیشی تشکل‌های مردم نهاد به فعالیت‌های اداره کل در ثبت جهانی کریدور جرجان تا نیشابور، پرداخت و افزود: کاروانسراهای جرجان تا نیشابور که ۱۱ کاروانسرا در مسیر راه ابریشم سابق جرجان به نیشابور بوده که ۱۰ مورد آن در استان خراسان شمالی قرار دارد.

وی افزود: به همین دلیل درصدد هستیم حداکثر ظرف دو سال آینده این مسیر باستانی را ثبت جهانی کرده و یک محور گردشگری ایجاد و بتوانیم شرایط حضور گردشگران خارجی را در استان فراهم سازیم.

سویدانلوئی با تاکید بر این‌که تشکل‌های مردم نهاد همکاری‌شان را با معاونت میراث فرهنگی افزایش دهند، ادامه داد: حفاظت از بناهای تاریخی مهم‌ترین رسالت من و شما باید باشد.

وی به یکی دیگر از برنامه‌های اداره کل در ایجاد خانه تشکل‌ها در استان اشاره کرد و گفت: به همین دلیل درصددیم یک بنای تاریخی در سطح استان و یا مرکز استان به عنوان خانه تشکل‌ها که در واقع خانه خود آن‌هاست راه‌اندازی کنیم، تا ارتباطات راحت‌تر و آسان‌تر انجام شود.

28 مسیر 10 کاروانسرای کریدور جرجان تا نیشابور ثبت جهانی می‌شود

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *