جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

مرکز تبادل کتاب تهران

تاریخ بروزرسانی :
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹

مرکز تبادل کتاب تهران محلی برای به اشتراک گذاردن کتاب های خود با دیگران و استفاده از کتاب‌های آن هاست. مرکز تبادل کتاب تهران محلی است که از مدتی پیش حرکتی بسیار جالب و پسندیده توجه زیادی را به خود جلب کرده است. اگر از چهارراه ولیعصر به‌سمت میدان انقلاب قدم بزنید، سر اولین خیابان، یعنی خیابان برادران مظفر شمالی، تابلوی نارنجی‌رنگ مرکز تبادل کتاب تهران توجهتان را به خود جلب خواهد کرد.

تبادل کتاب تهران؛1 مرکز تبادل کتاب تهران

وارد خیابان سنگ‌فرش‌شده که بشوید، بعداز حدود ۱۰۰ متر ساختمانی بسیار بزرگ را خواهید دید که تابلوی مرکز تبادل کتاب بر سردرش نصب شده است و روی دیوارهای اطرافش تصویرهایی بزرگ از کتاب نقاشی کرده‌اند.در اولین نگاه چشمتان به پیشخوان اصلی مرکز مقابل ورودی می‌افتد که محل تحویل‌دادن کتاب‌هاست. معمولا کنار یا جلوی پیشخوان تخته‌سیاهی کوچک روی سه‌پایه‌ای قرار دارد که هر بار بر آن جمله‌ای کوتاه از کتاب‌های مختلف به چشم می‌خورد. همدم تخته‌سیاه، تلویزیونی قدیمی است که روی چهارپایه نشسته و به‌جای لامپ تصویر در آن چند کتاب قرار داده‌اند.

مرکز تبادل کتاب محلی برای به اشتراک گذاری کتاب های شما با دیگران است.که کار را برای شما راحت تر ، هزینه ها را کمتر و وقت را به صرفه تر می کند در این مرکز بسیاری از کتاب های درسی و غیر درسی در اختیار شماست اما به دلیل تبادل کتاب در بین افراد، هزینه کمتری پرداخت می کنید چرا که کتاب ها علاوه بر قیمت های مناسب تر نسبت به بازار از تخفیف های ۳۰، ۵۰ و ۷۰ % هم برخوردارند، همچنین می توانید کتاب های خوانده شده خود را با دیگران به اشتراک بگذارید یعنی بعد از مراجعه و ثبت کتاب، شما تبادل کننده کتاب خودتان هستید و بعد از فروش آن به شخص دیگر توسط مرکز تبادل کتاب صاحب اعتبار می شوید و می توانید بدون پرداخت پول و با اعتبارتان از این مرکز خرید کنید.

مرکز تبادل کتاب در ابتدای تابستان سال ۱۳۹۴ راه‌اندازی شد و تاکنون مورد استقبال بسیاری از گروه‌های مرجع در حوزه کتاب و فرهنگ قرار گرفته است.

تبادل کتاب تهران؛2 مرکز تبادل کتاب تهران

اهداف مرکز تبادل کتاب

۱- مردم کتاب‌هایی در خانه‌هایشان انبار کرده‌اند که استفاده نمی‌شود، در واقع این کتاب‌ها کالاهایی فرهنگی هستند که از چرخه استفاده خارج شده‌اند. با شیوه تبادل کتاب، این کتاب‌ها به چرخه استفاده برمی‌گردند و در اختیار دیگران قرار می‌گیرند.
۲- در مرکز تبادل کتاب تقریبا اکثر کتب سالم هستند، ولی هزینه یک‌سوم تا یک‌دومی از مردم گرفته می‌شود که هزینه بالای کتاب در سبد خانوار را کاهش می‌دهد.
۳- فضای مطبوع و خانوادگی ایجاد شده است که افراد بتوانند کتاب بخوانند و از فضا استفاده کنند. به عنوان مثال بخش کودک و نوجوان فضای بزرگی دارد که از سایر بخش ها جدا و مناسب استفاده کودکان و مادرانشان است.
۴- با مراکز فرهنگی فعال، مؤلفین، مترجمین، ناشران و فعالان حوزه کتاب همکاری کرده و با برگزاری رونمایی کتاب، نقد و بررسی آثار و… به یک قطب فعال و قلب تپنده حوزه کتاب تبدیل شود.

کتاب‌های داخل قفسه‌ها براساس موضوع و تاریخ تحویل به مرکز تبادل کتاب دسته‌بندی و مرتب شده‌اند و بالای هر قفسه موضوع آن نوشته شده است، مثلاً ادبیات، تاریخ، جغرافیا، دفاع مقدس، آموزشی، دانشگاهی، فنی‌مهندسی و پزشکی.
بین این قفسه‌ها چندین نیمکت و میز قرار گرفته تا با خیال راحت بنشینید و کتاب‌های دلخواهتان را ورق بزنید و از بینشان انتخاب کنید. اگر از پیش می‌دانید که دنبال چه کتاب‌هایی هستید، می‌توانید از رایانه‌ای که برای جست‌وجو میان هزاران کتاب مرکز تبادل کتاب در نظر گرفته شده، استفاده کنید.

تبادل کتاب تهران؛3 مرکز تبادل کتاب تهران

اولویت در قیمت گذاری کتاب با خود شماست!اما در صورتی که تمایل به قیمت گذاری ندارید،کارشناسان مرکز با توجه به معیارهای تعریف شده کتابهای شما را قیمت گذاری کرده و به نام شما به ثبت می رسانند و شما پس از آن در قسمت پنل کاربری می توانید وضعیت کتابهای خود را پیگیری کنید.
در صورتی که در مرکز تبادل کتاب فاقد اعتبار باشید،یعنی کتابی برای تبادل نداده باشید،این امکان را دارید که بصورت آزاد از مرکز تبادل کتاب خرید کنید.کتابهای مرکز تبادل کتاب حتی در صورت خرید آزاد،نسبت به بازار از قیمت پایین تری برخوردارند.
کتابها پس از ثبت به نام کاربر تا سه هفته ابتدایی با همان قیمت اولیه و بعد از آن در هفته های متوالی به تخفیفات ۳۰،۵۰ و در مناسبتهای خاص ۷۰ در صد خواهد رسید.با فروش کتب شما،صاحب اعتبار خواهید شد و می توانید از کتابهای مرکز تبادل کتاب خرید کنید.
تعداد کتاب‌های ارسال‌شده به مرکز تبادل کتاب بسیار زیاد است و به همین دلیل مجبورند بعضی از کتاب‌ها را تحویل نگیرند، مانند کتاب‌های قدیمی کمک‌آموزشی مدرسه و آمادگی کنکور و دانشگاهی. بنابراین برای اطمینان می‌توانید با مرکز تماس بگیرید و بپرسید این کتاب‌ها را تا چه سال نشری قبول می‌کنند.

اگر تعداد کتاب‌هایتان بیش از ۵۰ جلد باشد، می‌توانید به‌راحتی با یک تماس از مزیت حمل رایگان کتاب‌هایتان از دم درِ منزل تا مرکز تبادل کتاب بهره‌مند شوید. در چنین مواقعی خود مرکز هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهد و ماشینی را برای تحویل‌گرفتن کتاب‌ها به نشانی موردنظر شما می‌فرستد.
کنار پیشخوان اصلی مرکز قفسه‌ای هست که کتاب‌هایش کادوپیچ شده‌اند و روی کاغذ بالای قفسه نوشته شده است: «این بار بگذارید کتاب‌ها شما را انتخاب کنند.» این کتاب‌ها برای افرادی در نظر گرفته شده‌اند که دوست دارند خودشان را غافلگیر کنند. اگر شما هم دوست دارید خودتان را غافلگیر کنید، بگذارید یکی از این کتاب‌ها انتخابتان کنند!
این مرکز به غیر از مرکز مبادله و فروش کتاب، دو قسمت دیگر هم برای دیدن و خرید کردن دارد. بخش اول گلخانه‌ای بسیار زیبا و فعال است. در این گلخانه می‌توانید گیاه‌های زینتی و آپارتمانی و گل و گلدان‌های زیبا و شادابی را ببینید و بخرید. بخش دیگر فروشگاه صنایع دستی و زینتی است و در این قسمت هم شاهد تنوع بالایی از محصولات صنایع دستی هستیم.
در فضای بین‌رو سالن علاوه‌بر پیشخوان اصلی مرکز، دو فضای دیگر هم قرار دارد. یکی از این فضاها بخش کتاب‌های کودک و نوجوان است که میز و صندلی‌هایی کوچک و نیمکت‌هایی بزرگ در آن قرار داده‌اند تا آینده‌سازان ایران با آسودگی مشغول ورق‌زدن و انتخاب کتاب شوند.
ساعت کار این مجموعه از شنبه تا پنجشنبه از ۹ صبح تا ۸ شب است و جمعه‌ها از ساعت ۲ بعدازظهر تا ۸ شب. این مجموعه در بعضی مناسبت‌های خاص تعطیل است که برای اطلاع از آن‌ها باید به صفحه اینستاگرام مرکز تبادل کتاب مراجعه کنید یا با مرکز تماس بگیرید.

نحوه دسترسی به مرکز تبادل کتاب تهران

آدرس: تهران ،خیابان انقلاب، نرسیده به چهارراه ولیعصر، ابتدای خیابان شهید مظفر شمالی پشت پاساژ کامپیوتر رضا

تبادل کتاب تهران؛4 مرکز تبادل کتاب تهران

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *