جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

انجمن اوقات فراغت اصفهان

تاریخ بروزرسانی :
۱۵ آذر ۱۳۹۹

انجمن اوقات فراغت اصفهان که درواقع یک سازمان مردم‌نهاد، بدون هیچ‌گونه وابستگی به ارگان‌های دولتی است، با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی با مدیریت صحیح اوقات فراغت، استفاده بهینه از زمان‌های آزاد افراد از طریق تقویت روابط اجتماعی، بهبود روابط خانوادگی و ایجاد پایگاه‌های فراغتی در جامعه با شعار تبیین و ارتقای فرهنگ مدیریت و برنامه‌ریزی اوقات فراغت در کشور توسط متخصصان و کارشناسان مرتبط در سال ۱۳۹۲ شروع به فعالیت کرد.

انجام فعالیت‌های جمعی برای اوقات فراغت علاوه بر بهبود روابط اجتماعی می‌تواند به افزایش احساس مسئولیت‌پذیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی منجر شود. استفاده صحیح از اوقات فراغت می‌تواند موجب بروز خلاقیت شود . هر چقدر بتوانیم اوقات فراغت بهتری را سپری کنیم بیشتر قادر خواهیم بود افراد مفیدتر، خلاق‌تر و تاثیرگذارتری باشیم.

انجمن اوقات فراغت اصفهان02 انجمن اوقات فراغت اصفهان

نخستین شعبه انجمن اوقات فراغت در شهر اصفهان در تیرماه ۱۳۹۵ و با حضور رئیس انجمن اوقات فراغت، رامبد جوان و جمعی از مدیران این انجمن افتتاح شد.متخصصان اعتقاد دارند بازی در رشد سالم مغز دارای اهمیت است و اجازه می دهد تا کودکان با استفاده از قدرت خلاقیت، مهارت های فیزیکی، شناختی و عاطفی را در خود تقویت کنند. کودکان از طریق بازی کردن به تعامل وکشف دنیای پیرامون خود میپردازند. همچنین در تعامل با سایرهمسالان و مراقبان ویا با ایفای نقش های مختلف یاد میگیرند بر ترس های خود فایق آیند. بازی‌ برای رشد کودکان و آموختن مهارت‌های زندگی به آن‌ها ضروری است، اما بازی تنها مختص کودکان نیست؛ بازی برای بزرگسالان نیز فواید بسیاری دارد. از سودمندی‌های بازی در بزرگسالان می‌توان به بهبود عملکرد مغز، کاهش استرس، تقویت حافظه و… اشاره کرد.

«کافه بازی» یا به عبارت درست آن “Board Game Café” مفهوم نسبتا جدیدی است که در سال‌های اخیر رشدش سرعت گرفته و می‌توان آن را محل تلاقی و برخورد دو مفهوم کافه و بازی رومیزی دانست.
این انجمن برنامه‌های مختلفی برای زمان‌های آزاد شما ارائه می‌دهد. ازجمله این برنامه‌ها می‌توان به بازی‌های رومیزی اشاره کرد که تنوع بسیار زیادی هم دارند. اکثر بازی‌ها چهار تا هشت نفره هستند و می‌توانید به انتخاب خود یا به پیشنهاد کافه یک بازی را انتخاب کنید تا مسئول بازی به‌طور کامل آن را برای شما توضیح دهد.

کتابخوانی

کافه‌کتاب یکی از روش‌هایی است که این روزها برای جذب مردم به سمت کتاب، گفت‌وگو و البته کتاب‌خوانی استفاده می‌شود. کافه کتاب ها و صاحبان شان فرصت را مهیا می کنند تا به ضیافت دانایی قدم بگذارید. ازجمله رویدادهای دیگری که این مجموعه میزبان آن است، مجمع کتابخوانی انجمن اوقات فراغت با هدف معرفی و گفت‌وگو درباره کتاب‌هایی است که از طریق پیج اینستاگرام انجمن به اطلاع علاقه‌مندان کتابخوانی می‌رساند و در روزهای پنج‌شنبه هر دو هفته یک‌ بار و به‌صورت رایگان، انجمن میزبان علاقه‌مندان در این نشست فرهنگی است.

فیلم

انجمن اوقات فراغت چندین رویداد مقطعی و غیردائمی نیز در برنامه کار خود دارد. ازجمله این رویدادها، رویداد پخش و تماشای دسته‌جمعی فیلم‌های مرتبط با فعالیت انجمن مانند فیلم گرگ‌بازی یا اسکیپ روم است. چنان‌چه شما هم از تماشای فیلم و نقد و تحلیل آن به‌صورت دسته‌جمعی لذت می‌برید، کافی است که در این رویداد رایگان ثبت نام کنید و دیدگاه خودتان را درباره فیلم با دیگران به اشتراک گذارید.

انجمن اوقات فراغت اصفهان2 انجمن اوقات فراغت اصفهان

اتاق فرار

اتاق فرار یا همان اسکیپ روم، نام یک بازی بسیار محبوب است. در این بازی شما و هم‌تیمی‌تان باید بتوانید دقیقا همانند فیلم‌ها، یک معما را حل کنید. این بازی دقیقا همان حسی را به شما می‌دهد که انگار وسط یک فیلم جنایی – هیجانی هالیوودی از خواب بیدار شده‌اید. از دیگر برنامه‌های همیشگی کافه بازی، بازی اتاق فرار است که در چند سناریوی مختلف طراحی شده‌اند و درواقع بسته به سناریوی بازی، می‌توانید یک گروه ۴ تا ۱۰ نفره تشکلیل دهید و بازی را آغاز کنید.

تماشای مسابقات ورزشی

تماشای رویدادهای ورزشی به‌صورت گروهی همیشه با هیجان و لذت خاصی همراه است که در خانه فراغت، امکان تماشای بازی بین تیم‌ها به‌صورت گروهی و با اعلام قبلی فراهم است و رزرو این رویداد از طریق سایت صورت می‌گیرد و مشمول هزینه است.
خانه فراغت گاهی لیگ بازی‌های رومیزی خاصی به همراه جایزه برای حرفه‌ای‌های این بازی‌ها برگزار می‌کند. ازجمله این بازی‌ها می‌توان به جنگ ستارگان، تخته‌نرد و اسپلندر اشاره کرد. هم‌چنین بازی پانتومیم که این روزها پایه ثابت جمع‌های دوستانه شده است، با نام ادابازی، دو یا سه بار در سال در این انجمن برگزار می‌شود. اگر شما در بازی‌های نام‌برده‌شده مدعی هستید، با شرکت در این مسابقات که بیشتر جنبه خوش‌گذرانی دارند، می‌توانید خودتان را محک بزنید.

انجمن اوقات فراغت که در تمامی روزهای هفته و حتی جمعه‌ها و اکثر تعطیلات میزبان شماست، روزهای دوشنبه را به‌خاطر ارتقای روابط خانوادگی با نام دوشنبه‌های خانوادگی با پیشنهادی ویژه به خانواده‌ها اختصاص داده است و کافی است که به همراه حداقل یکی از والدین خود به این انجمن سر بزنید و از ۵۰درصد تخفیف روی بازی و ۱۵درصد تخفیف روی منوی کافه بهره ببرید.

نحوه دسترسی به انجمن اوقات فراغت اصفهان

شعبه ۱: اصفهان، بلوار سجاد، چهارراه آپادانا، ابتدای آپادانا اول، کوچه شهریار، پلاک۱۶.
شعبه ۲: خانه اصفهان، میدان نوبهار، ابتدای خیابان دوران.
شعبه ۳: شاهین‌شهر، خیابان فردوسی، فرعی ۸ شرقی.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • سعید

    سلام
    لطفا یک شماره تماس جهت برقراری ارتباط با انجمن تفریح و مهارت بفرمایید. ممنون

    ۲۱ دی, ۱۴۰۱ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *