رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۷ دی ۱۳۹۴

مردان نمکی زنجان زیر ذره‌بین دانشمندان آلمانی

اشتراک گذاری

تاریخ خبر:۱۳۹۴/۱۰/۰۷-مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان تاکید کرد: مقرر شده است مطالعات بر روی مردان‌نمکی از خردادماه سال آینده با مشارکت دانشمندان دانشگاه بوخوم آلمان در معدن نمک چهرآباد آغاز شود.

یحیی رحمتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، گفت: با برگزاری جلسه هماهنگی برنامه‌ریزی فصل سوم کاوش‌های باستان‌شناسی انجام گرفت و مقرر شد این مطالعات از خردادماه سال آینده با مشارکت دانشمندان دانشگاه بوخوم آلمان در معدن نمک چهرآباد آغاز شود.

وی افزود: دو ماه پیش بخشی از مطالعات آغاز شد که نتیجه آن تولید شش مقاله ارزشمند بود. مسئولیت علمی این تحقیقات با باستان‌شناس زنجانی است که این مطالعات با همکاری دانشمندان دانشگاه بوخوم آلمان که بزرگ‌ترین دانشگاه مرجع در مطالعات معدنی است انجام خواهد گرفت.

این مسئول درباره جایگاه رسانه خاطرنشان کرد: من همواره خود را مدیون رسانه می‌دانم، زیرا در فعالیت‌های میراث‌فرهنگی یکی از نقش‌های اصلی رسانه، معرفی اماکن است که در قالب گزارش و خبر منتشر می‌شود و گردشگرانی از راه دور به زنجان سفر می‌کنند. در این راستا رسانه مکتوب به دلیل داشتن گستره‌ای از مخاطبان خاص تاثیر زیادی دارد.

وی اظهار کرد: فعالیت رسانه‌ها سبب شده است که برای حفظ مواریث مادی و معنوی حساسیت ویژه‌ای برای افراد ایجاد شود تا بسیاری از مراسم در حد یک قصه در دنیا باقی نماند. در زمینه صنایع‌دستی نیز فعالیت رسانه‌ها ویژه است که سبب صیانت از فناوری بومی می‌شود.

657 مردان نمکی زنجان زیر ذره‌بین دانشمندان آلمانی

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *